Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2924783
Waar ik toch wel benieuwd naar ben:

Wie van jullie ruimt de poep van zijn trouwe viervoeter op?

Hier in de wijk is het verplicht, we hebben een hondenuitlaatveldje, waar je dus geacht wordt het op te ruimen.
Echter, het is met gevaar voor de onderkant van je schoenzolen dat je het gras opgaat om de ontlasting van je trouwe vriend te verwijderen.
Ik voel me een complete mafkees wanneer ik pupliefs mini-vers keuteltjes tussen de, op rode paardenvijgen gelijkende, Pedigreebonussen sta weg te vissen.

Bracht me op de gedachte: wat doen jullie met de poep?
Ik ruim het nagenoeg overal op, ook soms waar het niet hoeft (je hebt hier namelijk een uitlaatlint langs de Vecht, waar in de zomer heel veel boten aanleggen, gek genoeg hoef je daar nu net niet de poep op te ruimen, maar, als watersporter, doe ik het daar juist weer wel, stel dat er iemand van de kant springt in zo'n grote hoop....
Door Martine-Tom
#2924786
Ik ruim 95% op, de overige 5% liggen op schuine stukken (en ik ga mn nek er niet voor breken) of is in het donker ergens op een veldje waar ik er niet vanaf de stoep bij kan, en de poepdans doe ik niet meer, die verlies ik altijd en kan ik weer poep schrapen van mn schoenen  :P

Maar als ik erbij kan ruim ik eigenlijk altijd op. Niet alleen omdat het moet maar omdat ik de controle ook wel prettig vind.
Door Nadia
#2924793
Ja ik ook haast altijd. Als ik het niet opruim dan is er een aan de dunne. Of het ligt ergens waar ik niet (gemakkelijk) aankom. Ver in de berm onder een struik oid.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2924805
Ruim niks op, ze doen hier alles in de bosjes, struiken, onkruid.... als ze op straat zoude poepen zou ik het wel opruimen. Overigens betaal ik ook gewoon hondenbelasting... Als ik niet hoef te betalen wil ik het best opruimen, maar dat doen ze hier weer niet.
Door Ruisje
#2924819
Behalve tussen struikgewas en kniehoog onkruid ruim ik alles op!
Ik betaal hondenbelasting voor 1 hond, en nog met tegenzin -- uitlaatplaatsen of losloopvelden zijn hier niet, ze mogen alleen los buiten de bebouwde kom in de berm langs de rijweg. :( Poepzakjes gaan in eigen kliko waar ik al belasting voor betaal, maar dat is allemaal een ander topic ;)
Door Nadia
#2924825
Poepzakjes gaan hier grootste gedeelte in de gemeentelijke vuilnisbak. Hier word ook hondenbelasting betaald. En er niks mee gedaan hond gericht door de gemeente. Losloop gebieden zijn er buiten het platteland niet
Door eelke
#2924826
DebbieV schreef: Ruim niks op, ze doen hier alles in de bosjes, struiken, onkruid.... als ze op straat zoude poepen zou ik het wel opruimen. Overigens betaal ik ook gewoon hondenbelasting... Als ik niet hoef te betalen wil ik het best opruimen, maar dat doen ze hier weer niet.
Dat vind ik echt een trieste instelling. Je kon voor dat je een hond neemt weten dat je en hondenbelasting hoort te betalen, en de poep gewoon op hoort te ruimen.
Door Summerditches
#2924828
Ja..ik ruim op naar (mijn) redelijkheid..in de standaard uitlaat-groenstrook (blehhhhhhhhhhhhhhhh maar t poept kennelijk lekker weg >:() moet ik voelen welke drol warm is zodat ik weet voor welke wij verantwoordelijk zijn bij wijze van....dan voel ik mij echt wel TE idealistisch eigenlijk..ook nu in dezelfde strook het helemaal vol staat met narcissen die uitgebloeid en omgewaaid zijn is het eigenlijk niet te doen..om daar je drol tussen uit te vissen zonder uit te glijden in de enorme vieze dunne gelige of rode hopen waarvan ik ter vergelijk met onze hond denk dat het van een olifant moet zijn maar dat blijkt dan van veel kleinere honden te zijn....gatver...dat is ook met goed fatsoen niet eens op te ruimen..en dan komen wij met die mooie keutels die ik bij wijze van spreken als ik voor de confrontatie met een boete of zo zou komen te staan nog beide met blote handen op zou kunnen pakken en dan zit er behalve een luchtje echt niets aan mijn handen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2924831
Martine-Tom schreef: Ik ruim 95% op, de overige 5% liggen op schuine stukken (en ik ga mn nek er niet voor breken) of is in het donker ergens op een veldje waar ik er niet vanaf de stoep bij kan, en de poepdans doe ik niet meer, die verlies ik altijd en kan ik weer poep schrapen van mn schoenen  :P

Maar als ik erbij kan ruim ik eigenlijk altijd op. Niet alleen omdat het moet maar omdat ik de controle ook wel prettig vind.
Zo doe ik het ook. Ook als ik bijvoorbeeld op de Veluwe loop (Posbank), dan laat ik het lekker liggen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2924832
Twijfel....
DebbieV schreef: Ruim niks op, ze doen hier alles in de bosjes, struiken, onkruid.... als ze op straat zoude poepen zou ik het wel opruimen. Overigens betaal ik ook gewoon hondenbelasting... Als ik niet hoef te betalen wil ik het best opruimen, maar dat doen ze hier weer niet.
Meestal is dit van toepassing, tussen de bosjes en struiken laat ik het lekker liggen en dat is waar Jacy meestal poept... Ik heb ook vaak geen zin om het op te ruimen omdat er in onze gemeente toch geen vuilnisbakken staan, dan pak ik een blaadje van een boom en raap het op en werp het zelf tussen de struiken..
In parkjes ruim ik het altijd op (tenzij ik het kwijt ben of tussen brandnetels o.i.d. ligt) en zijn ook vuilnisbakken. De uitzonderingen zijn uitlaatstroken voor de school. Daar mag je het laten liggen, maar ik ben weer zo geschift om het daar op te ruimen, want ik vind dat er geen hondenpoep voor een school hoort.. Daar wachten ook altijd alle moeders met fietsen en ik vind dat het daar niet hoort... Kreeg laatst commentaar van vrienden dat ik teveel opruimde want dat hoeft niet binnen onze gemeente..
Ik zou een algeheel opruimgebod ook niet erg vinden, als er maar vuilnisbakken stonden (en die zijn er bijna niet, zelfs niet in de losloopgebieden)

Zo, lekker verhaal 's ochtends  :biggrin2:
Door Lizzy
#2924841
Corine1981 schreef: Waar ik toch wel benieuwd naar ben:

Wie van jullie ruimt de poep van zijn trouwe viervoeter op?

Hier in de wijk is het verplicht, we hebben een hondenuitlaatveldje, waar je dus geacht wordt het op te ruimen.
Echter, het is met gevaar voor de onderkant van je schoenzolen dat je het gras opgaat om de ontlasting van je trouwe vriend te verwijderen.
Ik voel me een complete mafkees wanneer ik pupliefs mini-vers keuteltjes tussen de, op rode paardenvijgen gelijkende, Pedigreebonussen sta weg te vissen.

Bracht me op de gedachte: wat doen jullie met de poep?
Ik ruim het nagenoeg overal op, ook soms waar het niet hoeft (je hebt hier namelijk een uitlaatlint langs de Vecht, waar in de zomer heel veel boten aanleggen, gek genoeg hoef je daar nu net niet de poep op te ruimen, maar, als watersporter, doe ik het daar juist weer wel, stel dat er iemand van de kant springt in zo'n grote hoop....
Op ons vorige adres probeerde ik het op te ruimen. Dat was aanlijngebied + opruimplicht. En ik moest dan net als jij door de stront van 100.000 andere honden klunen. Bovendien ging de gemeente bezuinigen en stopte zij met maaien. Dus stond ik daar naar de stront te zoeken in 1,5 meter hoog brandnetel gedoe. Ik heb meerdere foto's + klachten daarover naar de gemeente gestuurd (foto's van de uitlaatstrook). Daar hoorde ik nooit wat van. Dus ben ik gestopt met opruimen in lente/zomer/najaar, behalve als ze gemaaid hadden. Als ze op de stoep poepte, ruimde ik het wel op. Vanzelf.

Ze kakken nu voor 90% op eigen terrein dus dat is makkelijk. We wandelen 3 keer per dag in de wijk maar dan poepen ze niet, ze wachten tot ze in de tuin zijn. En 1 keer per dag ga ik wandelen in het bos. En daar ruim ik het niet op. Ten eerste rennen dan 4 honden de bosjes in en is het ondoenlijk. Ten tweede liggen hun drollen mij daar goed, naast de volle baby luiers die in het bos gesmeten zijn.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2924843
Ja, ik ruim poep op.
Er zijn hier in de buurt twee 'hulp'-honden. En ook van die honden ruim ik de Hooooooooopen op.
Dat kunnen die mensen niet zelf, en ik heb een pesthekel aan de molshopen die ze achterlaten. Het is op
een grasveld, vlakbij een bankje aan het water. Even bukken en in de prullie.
Hier ook hondenbelasting betalen en een streng anti-losloopbeleid.
Door pallas
#2924850
Ik heb jaren lang op geruimd en zelfs de poep van andere honden.
Maar nu heb ik er toch voor gekozen om het bijna niet meer te doen. Kost te veel van mijn lijf en dat moet ik dan later op de dag bezuren.
Voor gehandicapten geldt de opruim plicht niet. Als ik met de scoot weg ben oog ik gehandicapt, met de ligfiets niet...dus dan krijg ik wel eens een aparte blik van anderen. Mocht men het graag weg willen hebben, dan mag men een poepzakje van mij krijgen en zelf rapen.
Gelukkig poepen ze bijna altijd ver in de bosjes.
Als ze op de stoep of een vervelende plek zouden poepen dan haal ik het wel weg.

De andere familieleden ruimen gewoon netjes op mits het te bereiken is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door