Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2924216
Balou eet al maanden heel slecht. Hij is broodmager. Nu zijn er wat stressproblemen hier in huis met de jongens maar dit gaat echt te ver.
hij eet gerust 4 dagen niet. Dan 1 dag wel om vervolgens weer tegen zijn bak aan te gaan duwen en niet te eten.
ik maak er geen ophef over en pak zijn bak weg. Maar dit kan zo niet doorgaan.
Maarten heeft hem al nagekeken en er is niets mis met hem.
ik weet het niet meer.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 22 mei 2014, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2924303
Lizzy schreef: Is het een idee om hem dit te geven: https://www.vitotaal.nl/artisjok ? En dit: https://www.vitotaal.nl/paardenbloem ? Beide zijn eetlust opwekkend. En dan moet je misschien over gaan op het dwangvoeren....?
paardebloem heb ik nog staan. Dat kan ik dan eens proberen.

Dwangvoeren doe ik als het echt de spuigaten uitloopt. Maar dat wil ik niet blijven doen. Chendo en Balou hebben idd wat problemen onderling,  Yvette is hier geweest en daar zijn we mee bezig, het heeft ook te maken met een soort van aandacht die ze allebei het eerste willen.. Daarom wil ik niet teveel nadruk leggen op het feit dat hij niet eet en dwangvoeren.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 12 mei 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2924482
Lil schreef: En het eten gewoon heel erg lekker maken? Van mijn part tijdelijk wat ongezonds er doorheen?
Dat zou ook kunnen. Maar heb vanavond sperciebonen heel klein gemaakt en erdoor. Die plukt hij er toch tussenuit en eet de rwst niet op.
Door charmed
#2924503
Heb je al eens een lepeltje rauwe honing geprobeerd elke morgen? Mijn honden zijn vaak misselijk, soms willen ze ook eten bewaren tot later (het begraven van eten) Sinds ze rauwe honing krijgen elke morgen is dat probleem voorbij :)

En voor honden waarbij honing niet helpen zou, zou ik iberogast inzetten, dat brengt de maag in balans. Phoebe krijgt deze ernaast soms, omdat ze door de stofwisselingsziekte vaak in een vicieuze cirkel terecht komt, als ze 1x de maag leeg heeft gehad. Je kan dat inzetten als kuur. Eerst 3x dgs, als het goed gaat nog een week of 2 doorgaan met dezelfde dosering en dan afbouwen van 3x dgs de helft van de druppels, dan 2x dgs en daarna 1x dgs.
Laatst gewijzigd door charmed op ma 12 mei 2014, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2924539
Daar had ik ook al naar gekeken in een ander topic van jou. Maar gisteren heeft hij gewoon 's morgens en 's avonds zijn bak leeggegeten. Om vervolgens vanmorgen weer vlot naar zijn bak te komen en dan daar weer tegen aan te duwen, maar eten ho maar.
Hij kan ook een paar dagen heel goed eten, en als ik dan denk dat het weer de goede kant uit gaat zijn we weer bij het begin.

Als het loopse teven zouden zijn dan zou het al vanaf begin februari zo zijn.
Door charmed
#2924577
Moeilijk hoor. Ik denk dat ik dan eerst de rauwe honing gewoon zou proberen, dat is niet zo duur en gezond ook nog :) Wie weet helpt het wel. En het is denk ik makkerlijker om honing er in te krijgen de eerste keer als hij genoeg honger heeft :)

Ben benieuwd.
tt-tjes schreef: Daar had ik ook al naar gekeken in een ander topic van jou. Maar gisteren heeft hij gewoon 's morgens en 's avonds zijn bak leeggegeten. Om vervolgens vanmorgen weer vlot naar zijn bak te komen en dan daar weer tegen aan te duwen, maar eten ho maar.
Hij kan ook een paar dagen heel goed eten, en als ik dan denk dat het weer de goede kant uit gaat zijn we weer bij het begin.

Als het loopse teven zouden zijn dan zou het al vanaf begin februari zo zijn.
Door Lil
#2924678
tt-tjes schreef: Dat zou ook kunnen. Maar heb vanavond sperciebonen heel klein gemaakt en erdoor. Die plukt hij er toch tussenuit en eet de rwst niet op.
Dat doen ze hier ook (nou ja ze zouden het vlees uit hun groentemix peuteren).

Ik bedoel meer bouillon trekken en er overheen of zo iets.
Door tt-tjes
#2925113
vanaalst schreef: hier ook zo eentje gehad... die heeft een paar jaar zo gegeten... op een gegeven moment at ie 1 x per week een kippenpoot.. omvallen deed ie niet en was verder gezond
Wat heb je daar aan gedaan?
Door bloemetje
#2925516
Ik heb heeeel erg fout een vreetmachine gemaakt van een notoire weigeraar met cesar kuipjes  :-[ :P ::)
Ik mengde een theelepel door zijn etrn en dat deed t m. Dat heb ik toen heel langzaam weer afgebouwd toen hij een tijd goed gegeten had en hij zich de gewoonte weer eigen had gemaakt zijn bakje leeg te eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door