Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tobi Kooiker
#2924522
Voor onze kooikerpup Remco (zaterdag opgehaald) was vandaag de dag dat we (naast de kvv) een kippennek gingen proberen.
Zijn kvv eet hij met heel veel smaak, hij vreet er in  ??? Het kan zijn dat het niet genoeg is, maar dat idee heb ik niet. Volgens mij vindt hij het gewoon erg lekker. De hoeveelheden zullen de komende tijd natuurlijk sowieso gaan oplopen, dat is een kwestie van uitproberen.

De kippennek heb ik platgeslagen. Ik gaf het aan hem en hij zou het zo in één keer inslikken als hij de kans kreeg. Dus hield ik hem vast aan één kant, maar Remco at zo snel, dat ik het niet bij kon houden en hij met zijn hoektand een net gaatje in mijn wijsvinger heeft geprikt :help:

Wie weet hoe we hem kunnen leren dat hij het ook gewoon op kan eten ::)
Of zeggen jullie: het is platgeslagen, laat gaan, het kan geen kwaad? (Hij is dus ruim 8 weken en iets meer dan 3kg)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2924541
Bij Nelson ging het precies hetzelfde, al was hij wel wat zwaarder (startgewicht met 7 weken ruim 6 kg.) hij ging hier thuis meteen op barf.

Kippennekken slikte hij als volleerd haring-happer door. Ik heb hem gewoon laten doen.
Je moet zorgen dat je niets geeft wat klem kan komen zitten in de keel (ik geef daarom geen eendennekken) en dan gewoon laten doen.
Nelson doet het nog steeds met kippennekken. Hij kreeg de tweede dag een groter stuk karkas en dat ging (en gaat) prima.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2924568
Leuk dat Remco gaat barfen.

Misschien een kipkarkasje dat kan hij niet in ene keer naar binnen werken :)

Er zijn meer honden die zo een kippennek naar binnen schuifen..

Hier niet gemept en ze geven er 2 knauwen op en zo naar binnen :)
Door Tobi Kooiker
#2927138
Remco heeft deze week een aantal keren een platgeslagen nek gehad. Vanmorgen heeft hij voor het eerst twee keer gekauwd ;D
We zijn bezig om hem wat rustiger aan het eten te krijgen, want ook in zijn bakje kvv ging/gaat hij tekeer! We zetten het bakje pas neer als hij rustig zit en dat kwartje is al goed gevallen! Daardoor lijkt hij ook meteen al wat rustiger te eten. De nekjes blijf ik gewoon platslaan en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat hem er niks van overkomt als hij ze zo doorslikt. Het is zeker de bedoeling dat hij ruggen en karkassen gaat eten, maar voor nu vind ik dat nog lastig. Hij krijgt nu ongeveer 175 gram op een dag, verdeeld over 3 maaltijden, dus dan wordt het wel een heel klein stukje karkas. De hoeveelheid gaat de komende weken snel oplopen, dus binnenkort kunnen we hem vast iets groters geven.
Door siempie73
#2927348
Hoi, wat je kunt doen om de kvv wat langzamer naar binnen te krijgen is de kvv aan de wanden van de etensbak  plakken.
Dud kvv in de bak en aan de randen pletten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door