Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2924285
Over een week of 3 komt mijn pupsel.. en ik moet zo langzamerhand gaan bestellen.. Voor mijn volwassen hond is het niet zo moeilijk.. Maar nu met pupsel erbij.. tja..

Ik voer normaal van alles .. van duur tot minder duur en dat wissel ik af..Met pupsel moet ik, uiteraard, iets meer nadenken ivm groei etc.

Nu kwam ik meat 4 dogs tegen.. redelijk geprijsd.. maar ik kan de samenstelling niet vinden.. iemand dat ergens kunnen opduiken ? Het is een een leuke prijs en zou ter afwisseling mooi zijn..
#2924344
Ik geef dit aan puplief (heb er ook een topic over geopend) en het bevalt erg goed.
Pup heeft er superpoep van en glanst als een spiegel.
Ze eet het graag.
Het is behoorlijk grof gemalen, wat ik, totaal ongegrond, fijner vind dan de bijna leverworsten van bijv. CB.
Ook kun je nog wat enkele smaakjes erbij geven voor de afwisseling.
Ik ben tevreden in ieder geval!
#2924531
Meat4Dogs all in one bestaat uit kip, rund, lam en geit. De percentages zijn 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan

zelf vind ik 15 % bot voor een pup wel wat aan de lage kant. Als het kaal bot is, dan  kom je omgerekend uit bij 30 % vleesbot.
EEn pup mag best 50 % vleesbot hebben  ;)
#2924778
[quote="nova"]
Meat4Dogs all in one bestaat uit kip, rund, lam en geit. De percentages zijn 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan

zelf vind ik 15 % bot voor een pup wel wat aan de lage kant. Als het kaal bot is, dan  kom je omgerekend uit bij 30 % vleesbot.
EEn pup mag best 50 % vleesbot hebben  ;)
[/quote]

Maar waarom wordt er bij brokken dan juist geadviseerd je calciumwaardes (lijkt me te maken hebben met bot ;)) zo laag mogelijk, liefst onder de 1.8% te houden dan? In wat voor een verhouding staat dat tot versvlees?

Ik heb overigens eendennekken erbij gegeven maar vrij vlot vond ik haar ontlasting té hard worden en moest ze mij te veel persen, met alleen de worsten heeft ze perfecte ontlasting.
#2924812
[quote="Corine1981"]
Maar waarom wordt er bij brokken dan juist geadviseerd je calciumwaardes (lijkt me te maken hebben met bot ;)) zo laag mogelijk, liefst onder de 1.8% te houden dan? In wat voor een verhouding staat dat tot versvlees?

Ik heb overigens eendennekken erbij gegeven maar vrij vlot vond ik haar ontlasting té hard worden en moest ze mij te veel persen, met alleen de worsten heeft ze perfecte ontlasting.
[/quote]

ik weet weinig van brokjes en hun verhoudingen. Ik kan er geen antwoord op geven
#2925780
50% bot betekent niet dat er ook 50% calcium in zit.

Veel kvv's hebben een analyse laten maken
Alaska bevat bijv. tussen de 0,53 en 2% calcium en heeft 15% bot in de kvv zitten

Tinlo barfmenu bevat tussen de 0,5 en 1% calcium en hanteert een botpercentage van 20 tot 25%
#2925986
Ik zou bij een pup voor een kvv kiezen die 20% bot bevat
All animal (bevat gemalen prooidieren dus is eigenlijk prima in verhouding que spiervlees bot en orgaan)
Tinlo barfmenu
Carnivoer
Darf
Natuur & Dier
Shaweca
Spykie
Tamro

Probeer een combi van een paar van bovenstaande merken en wissel veel af met verschillende dieren.
#2926418
nog een "domme" vraag..

Bot.. is dat altijd van bijv. rund of mag het ook kip zijn ? m.a.w. is bot bot..?

Voorheen kocht ik complete mixen omdat Yara niet vanaf pup af aan op vlees stond , nu met pupsel is het even wat anders merk ik..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door