Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2924109
Ik ben best weel een heel klein beetje handig, maar dit gaat mijn pet te boven. Ik hoop dat een van de "cracks" hier op BP mij verder kan helpen.

Ik heb voor mijn nieuwe Filofax een "printable" gedownload, zodat ik zelf mijn vulling (de agenda bladen) kan printen. Ik de de source bestanden van Filofaxy gedownload: een Word-bestand en een Excel-bestand, zodat ik de vulling naar mijn smaak kan veranderen.
De lay-out veranderen is geen probleem en ik kan in het Excel-bestand ook de begindatum voor de agendavulling veranderen, maar wat mij absoluut niet lukt, is om de taal te veranderen. De bestanden zijn standaard in Engels en ik zou ze graag in het Nederlands (of Duits  :biggrin2: ) willen hebben. Hoe pak ik dit aan?

De source bestanden zien hier te vinden: http://philofaxy.blogspot.de/2012/05/we ... lofax.html
Directe link naar het Wordbestand: http://philofaxy.com/inserts/Personal%2 ... 0base.docx
Directe link naar het Excelbestand: http://philofaxy.com/inserts/Personal%2 ... sonal.xlsx

Ik werk hier met Office 2013 onder Windows 8.1.

Wie-o-wie kan mij op weg helpen?
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 12 mei 2014, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2924305
Kijik... dat helpt zo'n kopje thee...

Open het Word-document.
Als de koppeling naar het Excelbestand nog niet in orde is, maak die dan in orde.
Ga naar het tabblad "verzendlijsten" en zorg dat "Voorbeeld van het resultaat" niet geselecteerd is.
Zoek en vervang "this week" (zonder aanhalingstekens) en vervang dat door "Deze week" (wederom zonder aanhalingstekens)
Ga naar het menu "Controleren"
Kies in het onderdeel "Taal" voor "Taal" en dan voor "Controletaal instellen".
Ga op zoek naar "Nederlands (Nederland)", selecteer deze en klik op "Als standaard instellen".
Bevestig de waarschuwing.
Ga nu naar "Verzendlijsten" en kies voor "Voorbeeld van het resultaat".

Tadaaaaaa
#2924323
Ronald schreef: Kijik... dat helpt zo'n kopje thee...

Open het Word-document.
Als de koppeling naar het Excelbestand nog niet in orde is, maak die dan in orde.
Ga naar het tabblad "verzendlijsten" en zorg dat "Voorbeeld van het resultaat" niet geselecteerd is.
Zoek en vervang "this week" (zonder aanhalingstekens) en vervang dat door "Deze week" (wederom zonder aanhalingstekens)
Ga naar het menu "Controleren"
Kies in het onderdeel "Taal" voor "Taal" en dan voor "Controletaal instellen".
Ga op zoek naar "Nederlands (Nederland)", selecteer deze en klik op "Als standaard instellen".
Bevestig de waarschuwing.
Ga nu naar "Verzendlijsten" en kies voor "Voorbeeld van het resultaat".

Tadaaaaaa
Christene. En daar heb je maar één kopje thee voor nodig om dat uit je mouw te schudden?  :o
#2924331
Ronald schreef: Kijik... dat helpt zo'n kopje thee...

Open het Word-document.
Als de koppeling naar het Excelbestand nog niet in orde is, maak die dan in orde.
Ga naar het tabblad "verzendlijsten" en zorg dat "Voorbeeld van het resultaat" niet geselecteerd is.
Zoek en vervang "this week" (zonder aanhalingstekens) en vervang dat door "Deze week" (wederom zonder aanhalingstekens)
Ga naar het menu "Controleren"
Kies in het onderdeel "Taal" voor "Taal" en dan voor "Controletaal instellen".
Ga op zoek naar "Nederlands (Nederland)", selecteer deze en klik op "Als standaard instellen".
Bevestig de waarschuwing.
Ga nu naar "Verzendlijsten" en kies voor "Voorbeeld van het resultaat".

Tadaaaaaa
:daisy: :daisy: :daisy:
Je bent een schat topper!  :-* Dank je wel!! Als je je weer beter voelt geef ik een rondje  :beerchug:

uiteindelijk is het dus niet zo moeilijk als ik dacht, maar dan moet je natuurlijk wel weten waar de truuk zit *gaat op zoek naar een goede handleiding voor word 2013*. Ik had al iets gevonden over regioinstellingen en weet ik wat. Maar ja, die had ik al op Nederlands.
#2924335
Anne in Duitsland schreef: Christene. En daar heb je maar één kopje thee voor nodig om dat uit je mouw te schudden?  :o
Yep.... kun je nagaan wat er na een fles whiskey gebeurd!
Mowgli schreef: :daisy: :daisy: :daisy:
Je bent een schat topper!  :-* Dank je wel!! Als je je weer beter voelt geef ik een rondje  :beerchug:

uiteindelijk is het dus niet zo moeilijk als ik dacht, maar dan moet je natuurlijk wel weten waar de truuk zit *gaat op zoek naar een goede handleiding voor word 2013*. Ik had al iets gevonden over regioinstellingen en weet ik wat. Maar ja, die had ik al op Nederlands.
Graag gedaan hoor... Ik vind het leuk om dit soort uitdaginkjes aan te gaan  :coolsmiley:

Mocht je dus nog zo'n agenda in het Duits nodig hebben, dan is het nu "appeltje-eitje"...  :biggrin2: 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door