Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gub
#2924295
Hoi allemaal,

Ik ben Gub, ;) en kom uit Groningen. Samen met mijn man en twee kinderen hebben wij een prachtige en vooral lieve Golden retriever van bijna 10 maanden. Ze heet Jula.

Ze is begonnen op brok, maar al snel zijn we overgestapt op kvv, en later zijn we dit gaan combineren met spiervlees en botten.
Dit gaat goed, ze is er dol op! Maar ik vraag me af of het gevarieerd genoeg is, en ben benieuwd wat ik haar nog meer kan geven.

Ze is nu 23 kg. Wat inhoudt dat ze (volgens de kvv verpakking) 460 gram per dag mag. Maar omdat ze nog pup is mogen we dit tot 12 maanden nog verdubbelen. Aldus de verkoper van de kvv.
Ze krijgt nu 's morgens 500 gram kvv. Dit is compleet. Meestal iets in de vorm van kip/makreel. Kip/rund. Rund/pens. (Af en toe koop ik ook wel eens paard, geit, en konijn oid. Maar dit is best prijzig, dus doe ik eens per 2 weken eens.)
's Avonds krijgt ze nog zo'n 300-400 gram vlees in de vorm van kippennekken of karkas. Eendenkarkas, spiervlees of lamspens.

Hoe lijkt jullie dit menu? Jula doet het er voor zover ik kan zien goed op. Ze is niet te dun, niet te dik.
Maar ik vind dat het best veel kip bevat. Ik zou haar nog wel iets anders willen aanbieden.
Wat zou er bij kunnen? En vooral, hoe kom ik daaraan?
Alles wat we haar nu geven halen we bij een winkel. Dus ik kan gewoon pakken wat ik wil. Ik zie het niet zo zitten om ergens heel veel kg geit oid te bestellen, want waar laat ik dat ;) Ik heb inmiddels al een aardige vriezer, maar hele voorraden kan ik ook niet kwijt.

Ik wil wel heel graag vers vlees blijven geven, omdat ik merk dat ze het erg leuk en lekker vind. Maar alleen barfen zonder kvv zie ik niet echt zitten.
Ik vind het fijn dat kvv compleet is, en ik dus zeker weet dat ze alles wat ze nodig heeft ook binnenkrijgt. Dus barf is een beetje voor erbij zeg maar.
Zodat ze ook lekker kan kauwen.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien, kan ik het zo laten? En of je tips hebt om het menu wat gevarieerder te maken.

Trouwens, dit is Jula :)
Afbeelding
#2924372
Hoi wat een knapperd is jula.

Als de KVV compleet is hoef je in principe niet veel af te wisselen in diersoorten.
Welk merk geef je?
Ik zou wel voor zo veel mogelijk afwisseling zorgen. Bij caroba hoef je maar hoor 25 euro te bestellen om t gratis thuis bezorgt te krijgen. Daar kun je dan aparte dingen kopen aks bijv paardenvlees of iets met konijn. Daar verkopen ze bijv kalkoenmix, lam of grietenij van tumor. Als je dit afwisselt met wat je nu geeft voer je wel gevarieerder en dus beter. Te verl kip ben ik geen voorstander van ivm profloopbaan en de vele antibiotika die kippen krijgen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2924377
Kim en Casper schreef: Hoi wat een knapperd is jula.

Als de KVV compleet is hoef je in principe niet veel af te wisselen in diersoorten.
Welk merk geef je?
Ik zou wel voor zo veel mogelijk afwisseling zorgen. Bij caroba hoef je maar hoor 25 euro te bestellen om t gratis thuis bezorgt te krijgen. Daar kun je dan aparte dingen kopen aks bijv paardenvlees of iets met konijn. Daar verkopen ze bijv kalkoenmix, lam of grietenij van tumor. Als je dit afwisselt met wat je nu geeft voer je wel gevarieerder en dus beter. Te verl kip ben ik geen voorstander van ivm profloopbaan en de vele antibiotika die kippen krijgen.
Sorry ff off topic :D
Maar dit is denk ik getypt op een telefoon grierenij zal geit zijn ??? Tumor moet denk ik tamro zijn ;D en profloopbaan plofkip ;)
Door Gub
#2924435
Hahaha, de uitleg scheelt. Duidelijk zo.

Ik geef Naturis kvv. Dit is compleet. Maar omdat ik dus liever niet alleen maar kvv wil geven krijgt ze er versvlees bij, zodat ze ook nog wat te kauwen heeft.
Bedankt voor de site, naar zoiets was ik opzoek. Maar kon het niet vinden  ???
Ga eens even neuzen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door