Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Elise
#292047
Volgens de DA heeft Phoebe een lichte vorm van vaginitis. Nu heb ik hier onder de zoekfunctie gekeken wat ik ter ondersteuning kan geven voor homeopatische middelen, maar ik kom er niet echt uit: wel of geen Utero Vetsem? En ook kom ik Echinacea Puprpurea tegen. Wie heeft raad?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#292070
Elise schreef: Volgens de DA heeft Phoebe een lichte vorm van vaginitis. Nu heb ik hier onder de zoekfunctie gekeken wat ik ter ondersteuning kan geven voor homeopatische middelen, maar ik kom er niet echt uit: wel of geen Utero Vetsem? En ook kom ik Echinacea Puprpurea tegen. Wie heeft raad?
Misschien een domme vraag (ik ben nu eenmaal blond en zal dit ook wel blijven), maar wat is vaginitis?? ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#292083
bernergek schreef: Misschien een domme vraag (ik ben nu eenmaal blond en zal dit ook wel blijven), maar wat is vaginitis?? ::)
Ontsteking/infectie aan de vagina.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#292090
Elise schreef: Volgens de DA heeft Phoebe een lichte vorm van vaginitis. Nu heb ik hier onder de zoekfunctie gekeken wat ik ter ondersteuning kan geven voor homeopatische middelen, maar ik kom er niet echt uit: wel of geen Utero Vetsem? En ook kom ik Echinacea Puprpurea tegen. Wie heeft raad?
Zo'n vaginitis komt regelmatig voor, meestal na de loopsheid. Doordat het zaakje tijdens de loopsheid openstaat en de teef soms door overmatig likken de boel wat kan irriteren. Als het hier gebeurd maak ik een paar maal daags het gebiedje schoon met gekookt (afgekoeld) water met daarin wat druppels Teatree-olie. Ondersteuning van binnenuit kun je geven door wat Echinacea te geven en wat extra vit. C. Eigenlijk dat wat je bij de bestrijding van elke infectie geeft.
Ik heb nog nooit uterovetsem om die reden gegeven en kan daar dan ook niks zinnigs over zeggen, maar volgens mij is dat meer om de baarmoeder op te ruimen dan om een vaginites te bestrijden.
Door Lizzy
#292328
Vaag staat mij bij (misschien weet Tannetje het) dat Pusatilla in lage potenties in uitzonderlijke gevallen de oorzaak kunnen zijn van vaginitis na de loopsheid. Had jij dat niet aan Phoebe gegeven tijdens de loopsheid?
Nou goed, ik zou zelf ook vitamine (Ester C, niet de zure) geven en Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea. Of koop de Echinacea Extra Forte (ofzoiets) van Bloem waar ook Plantago en Cat's Claw in zit.
Door Elise
#292395
Angelique schreef: Ik heb nog nooit uterovetsem om die reden gegeven en kan daar dan ook niks zinnigs over zeggen, maar volgens mij is dat meer om de baarmoeder op te ruimen dan om een vaginites te bestrijden.
Ja dat dacht ik inderdaad ook, maar ik had via de zoekfunctie gezocht en zag dat het werd aangeraden, vandaar even mijn twijfels.
Door Elise
#292396
Lizzy schreef: Vaag staat mij bij (misschien weet Tannetje het) dat Pusatilla in lage potenties in uitzonderlijke gevallen de oorzaak kunnen zijn van vaginitis na de loopsheid. Had jij dat niet aan Phoebe gegeven tijdens de loopsheid?
Nou goed, ik zou zelf ook vitamine (Ester C, niet de zure) geven en Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea. Of koop de Echinacea Extra Forte (ofzoiets) van Bloem waar ook Plantago en Cat's Claw in zit.
Ja dat heeft Phoebe inderdaad gehad, maar dat is pas kort geleden en ze heeft hier met vlagen "last" van gehad na de loopsheid. Echter wel interessant om dat te weten. ;)
Ik ga zo even de stad in om Echinacea Extra Forte te halen.
Laatst gewijzigd door Elise op vr 01 apr 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#292400
Sophie had puppy-vaginitis en die heeft juist Pulsatilla gekregen...binnen no-time was het over...
Door danielle1980
#292402
nou aangezien ik utero vetsem toch in huis heb, heb ik de bijsluiter maar even erbij gepakt, misschien dat je er wat aan hebt. :-\

er staat:' het heeft een positieve invloed op het genezen van onstekingen van het baarmoederslijmvlies, die gepaard gaan van etterige, slijmerige of bloederige uitvloeiing.verdrijft abnormale baarmoederinhoud.heeft organische werking op de uterus.
helpt verder bij aandoeningen zoals te heftige en te lange loopsheid bloedingen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 01 apr 2005, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#292408
danielle1980 schreef: nou aangezien ik utero vetsem toch in huis heb, heb ik de bijsluiter maar even erbij gepakt, misschien dat je er wat aan hebt. :-\

er staat:' het heeft een positieve invloed op het genezen van onstekingen van het baarmoederslijmvlies, die gepaard gaan van etterige, slijmerige of bloederige uitvloeiing.verdrijft abnormale baarmoederinhoud.heeft organische werking op de uterus.
helpt verder bij aandoeningen zoals te heftige en te lange loopsheid bloedingen.
Bedankt! Het lijkt me dus inderdaad niet dat dit geschikt is om te geven bij vaginitis.
Door Lizzy
#292415
geer schreef: Sophie had puppy-vaginitis en die heeft juist Pulsatilla gekregen...binnen no-time was het over...
Dan was dat waarschijnlijk een hogere potentie?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#293659
Homeopatische middelen kunnen de symptomen opwekken waar ze juist voor gegeven worden of andere symptomen die bij het middel passen.
Dus het kan zijn dat je de pulsatilla hebt gegeven tegen schijnzwangerschap en dat je daardoor de vaginitis hebt opgewekt. Dan heb je het te vaak gegeven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door