Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2923939
Vandaag een workshop Nadac Hoopers gedaan. Het is een nog heel erg onbekende sport hier in NL. De bedoeling is dat uiteindelijk de hond een heel parcours af gat leggen door de hoopers, tunneltjes en om tonnen heen. Bij de ene stroming loopt de baas redelijk veel mee, bij de stroming die wij uitgeprobeerd hebben blijft de baas op 1 plek staan en stuurt de hond rond. Dat vergt dus heel wat communicatie en sturing van de baas en zelfstandigheid van de hond!
In de workshop zijn we natuurlijk nog niet zo heel ver gekomen. Maar het was wel duidelijk dat Oscar het super leuk vond! En ik ook! Ik heb steeds mijn camera in een hoekje gezet om te filmen en ik heb net een kleine samenvatting gemaakt. Natuurlijk alleen met de goed gelukte stukjes hihi.

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2924023
Ja was bij Esther!

In alle eerlijkheid lijkt het op het filmpje beter dan dat het ging  ;D. Hij is erg geneigd om heel kort om een hindernis heen te draaien en naar mij terug te rennen. Maar dat geeft niets, dat komt met wat training wel goed. We hebben ook nog maar heel weinig gedaan met vooruit sturen en op afstand werken, dus het is erg nieuw voor ons. Hij is ook lekker moe nu, ligt lekker te tukken!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2924468
henneke schreef: hij vind het in ieder geval erg leuk om te doen  ;)
Klopt, mijn blije eitje  :smitten:

In zo'n workshop komt de sport zelf natuurlijk nog niet goed uit de verf. Net als tijdens een eerste les behendigheid, dan doe je ook 3 keer een sprong en een tunnel (bij wijze van). Maar ze wil op vrij korte termijn lessen gaan starten en dan ga ik de overstap maken. Ik vind de fun lessen die we nu doen ook leuk, maar ik merk dat ik daar zelf al een heel eind mee uit de voeten kan. Mijn timing is goed, ik kan stapjes klein genoeg maken, ik herken het wanneer we te snel gaan of juist te langzaam en ik zeg vaak zelf al van he dit of dat deed ik verkeerd. Dus daar kan ik zelf ook lekker verder mee en thuis mee bezig blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door