Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2923736
Twee jaar geleden een titerbepaling laten doen, hepatitis hoog, parvo hoog en hondenziekte laag, maar nog voldoende.
Vorig jaar niks gedaan.
Dit jaar opnieuw titeren of gewoon de hondenziekte enten?
Wat zouden jullie doen?
Door Martine-Tom
#2923804
Niks  :)
Ik vertrouw op de geheugencellen. Enige wat ik ent is rabies ivm buitenland, verder niks.
Door Greece
#2923849
"Gewoon" vaccineren zou ik niet doen. Heeft het titeren ook geen zin gehad. Dat doe je toch om te weten of er genoeg bescherming is.
Door hannabelgje
#2923861
lauraV schreef: is dat al 2 jaar geleden met zoe ?
nee joh ...
Ja dat is 2 jaar geleden. Vorig jaar is Zoë niet getiterd omdat er niet genoeg titerbepalingen waren.
Door Suzanne
#2923919
Gewetensvraag ;-)
De vraag is simpel.. stel dat je laat titeren en er komt uit "onvoldoende bescchermd".. laat je dan alsnog enten om je hond goed beschermd te hebben of "geloof je het dan wel"?
Als je toch niet van plan bent om te enten, heeft titeren "geen zin".. dat zou je alleen weten dat je hodn onvoldoende beschermd is, maar doe je er niets aan ;-)


Als je van mening bent dat je wilt dat je hond daadwerkelijk goed beschermd is, zou ik laten titeren en indien nodig enten.
Hangt dus af van de omstandigheden; of je hond veel met andere honden in aanraking komt , of je zelf inschat dat er een hoger of juist lager risico is.

Dit geldt niet voor Rabies ;-) dat zou ik hoe dan ook om de 3 jaar laten herhalen als je tenminste naar het buitenland wilt ;-)

Suzanne
Door hannabelgje
#2923925
Rabies krijgt ze inderdaad iedere drie jaar standaard. Als ik zou laten titeren dan zou ik enten zodra de titer te laag is. De vraag is inderdaad in hoeverre dat nodig is. Ze komt nauwelijks in aanraking met vreemde honden.
Door Lizzy
#2923929
Hondenziekte kun je bij mijn weten niet los laten enten. Maar ik deed dus niks. Niet titeren, niet vaccineren. Misschien helpt deze bij je beslissing:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door