Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lyadh
#291629
Basil de duitse staande wil maar niet mee barfen.De cocker eet alles gelukkig.Toen Bas nog op jachtles zat durfde hij ook al niet eenden en ander wild vast te pakken.Is in de verkeerde jas geboren ;D Nu knip ik karkassen in stukken door zijn kvv eet hij het wel.Ook nekken knip ik in stukken,malen gaat niet de molen die ik op marktplaats heb gekocht is te klein alles verstopt eenVIEZE BOEL.Als hij zo,n stukje nek met lange tanden vast pakt kraakt hij het wel.Nu is mijn vraag hoe groot of klein moet ik de stukken karkas knippenI s het geknipt niet te scherp?erer.Te klein doet hij erniks mee te groot kan hij in stikken?Ik weet het echt even niet.Voor jullie is dit natuurlijk een stomme vraag maar ik wil zo graag barfen met beide honden.O ja kalfsribben durft hij wel maar dat durf ik niet want hij heeft niet geleerd te knagen \\\op nekken enz. heeft hij nooit geoefend.Help.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#291638
Als je een grote kalfsrib geeft moet hij wel kauwen, die zijn namelijk te groot om zo in te slikken. Heb je ook al eens een kippenvleugeltje geprobeerd?
Door Lizzy
#291640
Wat raar joh, dat Basil dat allemaal niet lust! En zijn gebit is in orde? Hij heeft niet ergens pijn? Ik denk dat ik de stukjes in ongeveer 3 a 4 cm zou knippen. Ik denk zelf niet dat het te scherp wordt hoor. Want ik zie eigenlijk niet zoveel verschil tussen of jij het in stukjes knipt of dat de hond dat doet. Ik denk ook niet dat hij in stukjes van 3 cm kan stikken. Nee, ik weet dat wel zeker. Desnoods knippen en ook de botten nog even plat slaan.
Door Audrina
#291662
Ik hoor je alleen over kip. Misschien dat ie gewoon geen kip lust? Ik heb hier ook zo'n pietlut die weigert om kip te eten, tenzij ik er (net zoals jij het nu doet) kleine stukjes van maak en het door zijn kvv prak (wat ik niet doe). Overig gevogelte vindt ie ook niet lekker. Andere dingen zoals lappen lams- of rundvlees, pens en lams- of runderbotten eet ie wel zonder problemen.
Door lyadh
#291893
Bedankt voor jullie snelle reactie.Ik maakte mij het meest zorgen over de grote van de stukjes nek en karkas.Lizzy bedankt ik doe het nu hoe jij voorstelt.Ik heb het alleen over kip omdat de honden het op de kippennekjes en karkassen moeten leren.Het kraken bedoel ik.Basil lust wel rund en kalfsvlees,meer heb ik niet geprobeerd omdat ik niet aan genoeg kalk=bot wist te komenwelHad het wel in huis maar omdat hij het niet durft te eten kwam ik aan te weinig calcium Kalfsbotten durfde ik gewoon zelf nog niet te geven maar als Bas als onervaren barfer dat wel mag ga ik die wel aan hem geven
o.Die eet hij namelijk gewoon op.Bas lust trouwens ook geen vis :-[Ik ga er weer met een gerust hart tegenaan.Jullie horen het wel.Het kan nog we ll een dagje duren want ik heb alles in de e diepvriezer gegooid met het idee om het er nooit meer uit te halenIk baalde enorm van dat gezeur met Bas.TOT BARFS Lya



,
Door lyadh
#291897
O ja zijn gebit is prima.IK heb ook kipvleugeltjes geprobeerd maar dat is kip en dat wil hij niet in de bek nemen.Maar die kan ik dus ook in stukjes knippen :)Bas en ik we gaan er wel uit komen met jullie hulp ;) :D :-\
Door Nelly
#292063
Er is nog meer tussen kip en rund hoor. Wat denk je van lam, eend, parelhoen en wat dies meer zij? Trouwens wel vreemd ja, dat je D.Staande geen kip wil eten. Mooie honden trouwens, allebei, ook de cocker :D.
Zou gewoon eens voorzichtig andere soorten vlees proberen. En heb je een blender? Dan zou je straks, als je hondje heeft besloten welk vlees hij/zij wel blieft, er vlees van het andere soort door kunnen malen, wel met kleine beetjes beginnen. Succes! :)
Door lyadh
#292330
Natuurlijk weet ik dat er meer is dan kip en rund.Ikvolg al een hele tijd als gast jullie bevindingen.Nu ben ik ook lid -sinds kort -Omdat de cocker een verleden als agressieve bijtende en wat je al niet meer kan bedenkende asielhond is durfde ik niet met botten aan de gang..Als er iets mis gaat kun je haar niet benaderen.We hebben haar nu een jaar en ik durf steeds meer met haar.Daarom werd er aangeraden zachte botten te proberen.met kip kan er niet veel misgaan.Dus veel nekken karkassen en vis in de diepvriezer.Mo- cocker vindt alles goed en lekker.Ik ga dus zeker met andere soorten aan de gang maar manlief baalt van de volle diepvriezer gevuld voor alleen de honden dus ik doe even rustig aan er wonen nl niet alleen honden bij ons :)Maar je hebt gelijk dat ik een voor een moet uitproberenHet is gewoon jammer dat Bas zo zeurt.OP den duur komt het wel goed.
Door Peet
#292376
Misschien is hij niet in de verkeerde jas geboren, maar zit zijn jas juist te strak.

Daarmee bedoel ik, dat hij een jachthond is en gefokt om gevogelte onbeschadigd naar de baas te brengen. In zijn genen zit - zeg maar - een NIET OPETEN commando, als het om vogels gaat.....

Ik weet niet of dit onzin is hoor, maar mijn eerste hond (Bommel) was een kruising Spaniel x Setter en die vrat alles.. :-X...behalve kip en eend enzo..... ;).. Misschien dat dit bij jouw hond ook zo is.... ???
Door lyadh
#292383
Wat leuk dat je het zo benadert.Het zou best zo kunnen zijn Maar volgens mij is hij gewoon een grote oetl.. Toen hij nog op jachtles zat durfde hij ook geen wild in de bek te nemen ??? ???Snap er ..niets van
Door Peet
#292392
Dan heb je gewoon een watje met een strakke jas en veel jachtinstinct.. ;D ;D

Geef hem eens een riblap, of een lap pens.....lust 'ie dat wel?
Door Borke
#292427
Is het wel een knager, houdt hij van bullepezen en andere runderbotten die je in de dierenwinkel kan kopen?

Probeer dan eens een lamsrib, waarbij je een ribje tegeljik geeft, is net een soort kauwstaafje en het is zacht. Toont hij er enige interesse in, geef hem dan niets anders die dag, dan moet hij het vanzelf wel opeten en anders dan vast hij een dag. Als hij goed gezond is dan krijgt hij daar niets van.
Door lyadh
#292484
Basil lust alles behalve van dat glibberige vlees.Kip en vis dus.Het is een enorme knauwer.Geen enkel probleem maar ik durfde hem dat niet te geven omdat het geen ervaren barfer isKalfsrib dan he!!EEn riblap durft hij wel aan.Wild weet ik verder ook nog niet maar denk van niet Ga ik wel proberen nog.
Door lyadh
#292488
Als Basil een keer niet eet gaat hij gal spugen van de honger dat wil ik hem niet aandoen{of als hij een keer te laat eten krijgt)Hij heeft echt zijn eten nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door