Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Femke
#292389
Loebas is de latste weken (lente in de bol ::)) buitengewoon vervelend aan het worden. Hij staat grassprieten af te likken buiten (heeft vast een loops teefje geplast) en begint dan te kwijlen, schuimbekken en met zijn kaken te klapperen. Hij doet onderweg niets anders dan snuffelen, likken, en 100duizend keer plassen. Ik corrigeer dit gedrag wel maar het lijkt wel of de drang om te snuffelen/likken sterker is dan de angst voor een correctie of de zin om het goed te doen.

Als we de ronde gelopen hebben heeft hij vaak niet gepoept, met als resultaat dat hij het hier achter op het veld nog ff gauw doet (wat ik dus pertinent niet wil hebben) of in de tuin.

Van de week heeft hij de halve nacht zeurderig liggen te piepen en vaak ligt hij met zijn neus onder de deur of de poort door te ruiken. Hij eet al 2 weken buitengewoon slecht, soms eet hij gewoon 2 dagen niet. Ik weet vrijwel zeker dat er niets anders met hem aan de hand is, een half jaar geleden had hij dit ook en volgens paul eet hij ieder half jaar een paar weken buitengewoon slecht.

Behalve dat ik het zwaar irritant vind hoe hij zich gedraagt vind ik het ook nog wel zielig. Zou prodier geslachtsdrift helpen? Of hop?
Door Lizzy
#292393
Ja, zeker weten het proberen waard! Dit is overmatig sexueel gedrag en past er dus goed bij. Hop, wil ook nog wel eens helpen! (overigens, misschien is het een troost om te horen dat Brutus ook een paar dagen super irri is geweest. Hij kickt momenteel ook erg op gecastreerde reuen. Maar inmiddels zit er al weer wat verbetering in).
Door Femke
#292397
Lizzy schreef: Ja, zeker weten het proberen waard! Dit is overmatig sexueel gedrag en past er dus goed bij. Hop, wil ook nog wel eens helpen! (overigens, misschien is het een troost om te horen dat Brutus ook een paar dagen super irri is geweest. Hij kickt momenteel ook erg op gecastreerde reuen. Maar inmiddels zit er al weer wat verbetering in).
wat bedoel je met "kicken op?" Letterlijk, net als Loebas? Die rent er luid grommend op af en als zo'n reu dan niet over zich heen laat lopen dan wordt het dus knokken :-X :-X :-X

ik heb al een paar keer heel hard naar hem geroepen: Als je zo doorgaat gaan je ballen eraf! Jammergenoeg weet hij wel dat ik dat niet meen :-\
Laatst gewijzigd door Femke op vr 01 apr 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#292398
Lizzy schreef: Ja, zeker weten het proberen waard! Dit is overmatig sexueel gedrag en past er dus goed bij. Hop, wil ook nog wel eens helpen! (overigens, misschien is het een troost om te horen dat Brutus ook een paar dagen super irri is geweest. Hij kickt momenteel ook erg op gecastreerde reuen. Maar inmiddels zit er al weer wat verbetering in).
van welk merk geef jij hop? Kan ik dat gewoon bij De Tuinen ofzo halen?
Door Lizzy
#295596
Beetje laat (sorry!), maar nee, Brutus maakt er echt een heel versierfeest van.... Hij vindt momenteel Annak van Monique helemaal geweldig. Luid piepend staat hij hem het hof te maken, die gestoorde gek! En hij krijgt nog een keer op z'n falie, daar kun je op wachten. Maar goed, met echte reuen: daaaaaaar maakt hij momenteel wel spatjes mee! Dit weekend wilde een reu met Pinkel spelen.... nou, dat had tie niet moeten doen.... ::). Brutus vloog er bovenop. Gelukkig was het snel weer afgelopen.

Maar goed, de hop koop ik bij de tuinen ja, van Vitelle. Of vitotaal heet het tegenwoordig.
#309564
Femke schreef: ik heb al een paar keer heel hard naar hem geroepen: Als je zo doorgaat gaan je ballen eraf! Jammergenoeg weet hij wel dat ik dat niet meen :-\
Ik begrijp al dat je het niet meent, maar ik wil voor de zekerheid nog even laten weten dat door de castratie de kans groot is dat hij gaat "jagen" op andere reuen. Ik heb deze ervaring nu al van meerdere mensen gehoord en ik ervaar het zelf nu ook met Wandor. Bange honden zijn aan de beurt, hij jaagt ze grommend meters/kilometers weg, heel vervelend. Dus de vraag is of wat je er voor terugkrijgt beter is dan hoe het nu is ;)
Door Lizzy
#309637
Evelyn schreef: Ik begrijp al dat je het niet meent, maar ik wil voor de zekerheid nog even laten weten dat door de castratie de kans groot is dat hij gaat "jagen" op andere reuen. Ik heb deze ervaring nu al van meerdere mensen gehoord en ik ervaar het zelf nu ook met Wandor. Bange honden zijn aan de beurt, hij jaagt ze grommend meters/kilometers weg, heel vervelend. Dus de vraag is of wat je er voor terugkrijgt beter is dan hoe het nu is ;)
Ik weet wat je bedoeld.... Bij ons loopt er een spikkel in het park. Dat was een onwijs lieve en leuke hond. Maar een beetje hitsig. En mevrouw wilde niet met hem showen en hem als dekreu gebruiken ( ::)) dus zijn ballen moesten eraf. Het is een ruziemaker geworden en hij jaagt inderdaad op andere honden. Hij heeft Brutus nu al een paar keer willen grijpen, maar je ziet Brutus echt denken "ik vecht niet met nep-kerels" en die negeert hem straal. Maar tis echt een klier van een hond geworden en loslopen is er niet meer bij. Geef mij dan maar een hitsige hond!

(dit is ook wel een interessant artikel: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 0#lastPost)
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 24 apr 2005, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door