Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2921310
Hoi,
Begin maart zag ik dat aj bloed plaste, meteen met urine naar de da. Flinke ontsteking, bloed ++ eiwit++ ph 8. Witte en rode bloedcellen en bacteriën in het bezinksel.
Hij kreeg sulfatrim 5 dagen.

Na 2weken  terug voor urine check,  hetzelfde verhaal dus nu clavubactin 10 dagen. 

Na 2 weken weer check en het was wel iets beter, ph 7 bloed+ maar geen cellen in bezinksel.
Er hoefde nu niets meer te gebeuren. ?.
Ik had er niet heel veel vertrouwen meer in en ben overgestapt naar een andere da.

Ondertussen zitten we begin april.

Vorige week donderdag zag ik 's morgens 2 grote  plassen liggen in de woonkamer.
Weer met urine naar de ( nieuwe )da.
Uitslag bloed ++++, eiwit++,  ph8, weer flinke ontsteking dus.....

Het advies was een echo, die is afgelopen maandag gedaan. Daar was een forse blaassteen op te zien, 2, 5 cm doorsnede in een blaas van 10 cm. :'(
De da was eigenlijk overtuigd dat het een steen was  totdat ze merkte dat dat ding bovenin de blaas bleef hangen.
Steriele urine afgenomen en opgestuurd naar het lab. 
90% zeker dat het een blaassteen was en 10% kans op een tumor.

Net heb ik de uitslag gekregen van de urine.
Geen bacteriën,  beetje gruis, geen afwijkende cellen!! Ikke blij!

Maar die steen moet er wel snel uit,  as maandag wordt het ellendige ding operatief verwijderd.
En ja, dan moeten weer gaan praten over de voeding 8). Op zich is deze praktijk pro vers maar ik weet niet hoe ze nu gaan reageren.

Ik had zelf al gelezen,  appelazijn, cranberry vitamine c (krijgt hij al )
Percentage spiervlees ophogen ten koste van groentes.

Nog meer tips voor de operatie n daarna?
Het herstel gaat lang duren begreep ik.  Hij mag voorlopig niet strekken van onder zeg maar. 2 weken lijn rust.
Voorlopig niet fietsen, niet agility trainen.

Geeft niets, als hij maar weer goed hersteld!
Laatst gewijzigd door siempie73 op wo 04 jun 2014, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2924248
Zo, dat is niet niks zeg!

Ik denk dat je na de operatie heel goed Traumeel kan geven. Daar zit Arnica in, daar zit Hypericum in en nog dingen als Calendula/Echinacea tegen ontstekingen (en Arnica/Hypericum bevorderen herstel).

Ik inderdaad veel minder tot geen groenten gaan voeren en meer spier en orgaanvlees. En absoluut geen graan! Er zijn wel veel natuurlijke middelen waarmee je de urine kunt aanzuren. Biologische appelazijn, cranberry en ascorbinezuur (vitamine C).
#2936081
Ondertussen is de operatie 3 weken geleden, de steen is onderzocht in het lab.
We gingen uit van een struvietsteen ivm de hoge ph waarde van de urine tijdens metingen bij de blaasontstekingen (ph 8.

Dus 3 weken geleden, direct na de operatie ben ik begonnen met vitamine C, appelazijn en cranberry geven.
Alles om die urine maar zuurder te krijgen...
Ook phteststripjes gekocht.

Dat ging redelijk goed, 3x getest en ph was van 5 tot 7. Zuurder geworden dus. Ikke blij!!

Nu is de uitslag binnen en blijkt het een cystinesteen te zijn :-[.
Erg zeldzaam en helemaal bij een border collie.

Wat ik gelezen heb worden deze kristallen / stenen gevormd in een zuur milieu (wat ik dus flink gedaan heb deze weken :'()
Nu moet de ph dus hoger worden, 7 of meer.
Direct gestopt met de zuurmakers.

Net overleg gehad met de da, zij wil graag RC urinary (schrijf ik dit goed??)
Ik heb natuurlijk verteld dat ik dit niet wil en dat ik vers wil blijven voeren. Was volgens hun uiteraard niet mogelijk, was ook overleg geweest met de voedingsdeskundige van rc (wij van wc eend....)

We hebben nu afgesproken dat ik probeer de ph hoog te houden(7+), om de dag zelf testen.
Veel drinken en veel laten plassen.
Zuivel erbij geven (yoghurt karnemelk)

Mijn idee was dus om
50% vleesbot
10% pens
15 % groente
15% spiervlees
10% hart lever nier samen
en flink zuivel te voeren.

Over 6 weken naar de da om bezinksel te bepalen en bij twijfel echo maken.

Pfff ik dacht dat ik het zou redden met urine zuurder maken....
Laatst gewijzigd door siempie73 op wo 04 jun 2014, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2936092
Ik heb/had ergens een lijstje (Radja had vaak last van stuviet) waarin staat of iets verzurend of alkalisch is en het staat me bij dat zuivelproducten vaak licht verzurend werken,behalve geitenmelk,eendenei en biologische yoghurt,dat werkt licht alkalisch.
Misschien als tussendoortjes fruit geven,mango,watermeloen zijn zelfs sterk alkalisch!

Mocht je twijfelen of iets verzurend of alkalisch is,steek zo'n PHstick in het product.
Laatst gewijzigd door Radja op wo 04 jun 2014, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door