Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door stephanier1988
#2911080
Hallo allemaal  ;D

Ik begin maar meteen met mijn verhaal
Een vrouw bij mij op het werk had het over vaccinatie tegen teken hond of kat krijgt eerst 1 spuitje en 3 maanden later weer en dan moet je het elke jaar weer herhalen ...
Ik ben hier op tegen net zoals elk jaar weer vaccinatie te geven om dat het gebleken is dat het 5 Tot 7 jaar in een hond zn lichaam blijft zitten
en steeds minder mensen gaan dit doen maar nu komen ze met teken vaccinatie lijkt me ook slecht toch omdat elk jaar weer te geven hoe denken jullie daar over
Door Lizzy
#2911443
Yep, dat is een enting tegen Lyme en die werkt verdomd slecht. Buiten dat ie ook nog eens ieder jaar gegeven moet worden. Dat geldt overigens ook voor kennelhoest (die vaccineer ik echt nooit - onzin enting) en Leptospirosis.

Ik vaccineer zo min mogelijk.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2913297
Ik heb het met mijn da overlegd. Die kwam met de mededeling dat er dan eerst getiterd moet worden om vast te stellen dat de hond nog geen lyme besmetting heeft. Daarna kan je enten en na 4 weken een boost. Kosten tussen de 200- 300 euro. :-X
Ik heb haar gevraagd of ze deze enting bij haar eigen honden heeft gezet en daarop zei ze nee en dat gaat ook niet gebeuren want met een tekenprotectie middel en gezonde voeding kom je net zo ver, zo niet verder. Eerlijk antwoord en ik laat de enting dus voor wat ie is.
Door stephanier1988
#2921486
Raar hier zegt de dierenarts dat het tegen de teken is Ik vond het Al niet helemaal kloppen
maar welke spuiten geven jullie dan wel elk jaar als ik vragen mag
Door Shanti en co
#2921677
Shanti krijgt elke drie jaar de rabies omdat ze meegaat op vakantie naar het buitenland.
Vorig jaar hebben wij haar laten titeren (weet zo snel niet welke ziektes allemaal) en daar kwam uit dat ze nog genoeg antistoffen heeft voor 2 jaar, daarvoor is ze dus niet geënt.
En wij hebben ook besloten haar geen weil meer te geven.
Door Enelya
#2922498
Waarom geen Weil dan?

[quote="Lizzy"]
Yep, dat is een enting tegen Lyme en die werkt verdomd slecht. Buiten dat ie ook nog eens ieder jaar gegeven moet worden. Dat geldt overigens ook voor kennelhoest (die vaccineer ik echt nooit - onzin enting) en Leptospirosis.

Ik vaccineer zo min mogelijk.
[/quote]

Lizzy wat is volgens jou zo min mogelijk en waarom dat wel/anderen niet?
Door suzanne 1
#2922549
Onze honden worden niet meer ingeënt. Ze hadden bij de laatste titer hele mooie hoge antistoffen dus de enting is duidelijk aangeslagen( parvo, hondenziekte en besmettelijke leverziekte). Ik ga er vanuit dat de geheugencellen hun werk gaan doen mochten ze met die ziekte in aanraking komen.
Hondsdolheid hoeft hier ook niet omdat we niet naar het buitenland gaan (Rossi uitgezonderd want zij vangt wel eens een vleermuis).
Kennelhoest en Para influenza vind ik onzin entingen en die doen we dus ook niet, en Weil ook niet nadat onze husky reu een kanker gezwel van de enting had. Dus hier hoeft helemaal niks meer ingespoten op de rabies voor Rossi na.
Tegen Lyme (tekenziekte) ga ik ook zeker niet enten. Jamey heeft al eens Lyme gehad en dat is heel goed te behandelen met homeopatische middelen. En vooral controleren op teken.

De volgende pup die hier komt gaat (als de fokker mee werkt) pas geënt worden als de maternale immuniteit voldoende gezakt is zodat de enting aanslaat. Ik ga dan eenmalig de kleine cocktail doen (DHP) en daarna titeren of hij aangeslagen is. Zo ja dan wordt die niet meer geënt of hij moet mee naar het buitenland gaan en dus de Rabiës nodig hebben.

Na een hond met atopische atopie na de rabies enting en een hond met een kankergezwel door de Weil enting ga ik echt niet meer enten dan noodzakelijk is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door