Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#2922176
Wij gaan binnenkort naar Zuid-Frankrijk toe. Ik hoorde van iemand dat due hond daar larven van hartworm heeft opgelopen. Ik weet dat milbemax werkt bij hartworm.
Ik ontworm Casper nooit behalve als we op vakantie gaan met milbemax ivm due hartworm.
De adviezen zijn echter heel wisselend. De da zegt twee tabletten op de dag dat je tetugkomt n 2 als je een maand thuis bent. De ander zegt juist 2 tabletten een week voor je gaat en 2 als je terug bent?

Nu weet ik t niet meer. Kunnen jullie helpen.
Laatst gewijzigd door Kim en Casper op vr 09 mei 2014, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2922236
dit staat er in de bijsluiter:
4.  INDICATIE(S)  Voor honden die lijden aan, of risico lopen op, gemengde parasitaire infecties:  Voor de preventie en behandeling van vlooienbesmetting (Ctenocephalides felis), voor de behandeling  van bijtende luizen (Trichodectes canis), voor de behandeling van oormijtinfestatie (Otodectes  cynotis), schurft veroorzaakt door Sarcoptes scabiei var. canis, demodicosis veroorzaakt door  Demodex canis, voor de preventie van hartworm (L3 en L4 larven van Dirofilaria immitis), voor de  preventie van Angiostrongylus vasorum (angiostrongylosis)(L4 larven en onvolgroeide stadia), voor de  behandeling van Angiostrongylus vasorum en Crenosoma vulpis en voor de behandeling van infecties  met gastro-intestinale nematoden (L4 larven, onvolgroeide en volwassen stadia van Toxocara canis,  Ancylostoma caninum en Uncinaria stenocephala, volwassen Toxascaris leonina en Trichuris vulpis).  Het product kan gebruikt worden als onderdeel van een behandelingsstrategie tegen door vlooien  veroorzaakte allergische dermatitis (FAD
Door Kim en Casper
#2922248
Advocate werkt net als advantix preventief tegen hartworm. Dit wil niet zeggen dat ern besmetting uitgesloten is. Milbemax werkt preventief en doodt tevens larven van de hartworm.
Door hannabelgje
#2922256
Niks werkt preventief tegen wormen. Ook advocate maakt wormen en larven dood. Voordeel is dat het langer werkt dan milbemax, maar dat kan uiteraard ook een nadeel zijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door