Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2921170
De overbuurvrouw  zag dat onder de motorkap van haar auto een  marter zat,  de isolatie  onder de motorkap van de auto was helemaal kapotgekrabt, en lag als schuimvlokken verdeeld over de motor. :o Ze had de staart gezien, en ja meestal zit daar een dier aan vast  ::)
Met  van alles geprobeerd om de marter te verjagen, maar de marter bleef slim zitten. Evenmin durfde de buuf  te gaan rijden.

Om  de motor van de auto schoon te blazen  heb ik de  waterblazer gehaald, en  alles schoongeblazen...... en jawel hoor daar kwam ook een  half-was marter  uit zijn schuilplaats te voorschijn  :o
De marter stak de weg over , en maakte de domme fout om de  afgesloten tuin van mijn buren  binnen te rennen . Nu kon hij geen kant meer op.  :-\

Uiteindelijk is het gelukt om met behulp van een aanhangernet  de marter te vangen, en in een emmer te zetten. Ik wilde hem loslaten in een bosje hier in de buurt. Maar de marter dacht er anders over, en ontsnapte uit t net  ::)  na een  2de poging    zat de marter opnieuw onder het net, en ik heb m met net en alles in een kliko  gezet. De marter is met kliko en alles netjes naar het bosje gebracht, en heeft daar de vrijheid gekregen  :D

Ik heb me wel gestoord aan de  auto-bezitter die maar stond te gillen dat de marter doodgemaakt moest worden,  ze heeft notabene een garage, dat ze daar dan haar auto parkeert,  daar komt de marter niet  in elk geval bij haar auto  ::)
#2922027
Ik heb eens een moeder met twee kleine kinderen in paniek gezien omdat de zojuist aangeschafte hamster uit zijn doosje was ontsnapt en tjoep.... Langs het gaspedaal de motor in.

De halve motor is eruit gesloopt voordat de hamster,gezond en wel, tevoorschijn kwam.  :biggrin2:
#2922085
inge58 schreef: Ik heb eens een moeder met twee kleine kinderen in paniek gezien omdat de zojuist aangeschafte hamster uit zijn doosje was ontsnapt en tjoep.... Langs het gaspedaal de motor in.

De halve motor is eruit gesloopt voordat de hamster,gezond en wel, tevoorschijn kwam.  :biggrin2:
Die wilde gewoon naar Albert Heijn... Hamsteruuuuuuuh!  :biggrin2:
Door fransbulletje
#2922100
Als onder je motorkap voor de zoveelste keer door een marter schade is aangericht kan ik me wel voorstellen dat je het beest liever dood ziet.
De schade door marters toegebracht kan in de duizenden euro's lopen en daar wordt je echt niet vrolijk van.
Er is maar weinig wat helpt tegen die beesten kan ik uit ervaring zeggen.
Heb hier de kabels met hondenurine ingewreven , hondenharen onder de motorkap gestrooid en een rek van kippengaas onder de auto liggen.
Ik zie ze dus liever niet levend!
#2922105
fransbulletje schreef: Als onder je motorkap voor de zoveelste keer door een marter schade is aangericht kan ik me wel voorstellen dat je het beest liever dood ziet.
De schade door marters toegebracht kan in de duizenden euro's lopen en daar wordt je echt niet vrolijk van.
Er is maar weinig wat helpt tegen die beesten kan ik uit ervaring zeggen.
Heb hier de kabels met hondenurine ingewreven , hondenharen onder de motorkap gestrooid en een rek van kippengaas onder de auto liggen.
Ik zie ze dus liever niet levend!

Ook mijn auto heeft het al eens moeten ontgelden hoor, en ja, het is niet leuk om schade te hebben. Maar we nemen hand over hand het biotoop van de dieren weg, en als  deze dieren zich gaan huisvesten waar het ons niet zo uitkomt, dan  zijn we vooral boos.  ::)

je kunt  doden en uitroeien zo lang je wil, als het laatste exemplaar omligt, dan is weer een diersoort uitgestorven. :-\

De buuf heeft een garage, likt me  een idee om de auto daar te stallen, dat is  marter bestendig !!


Haar schade  bestond uit een beschadigde  polyether plaat  die    zorgde voor geluiddemping in de auto.
#2922108
Ik heb 5 keer een marter in mijn auto gehad ook met fikse schade, toch hoeven ze niet dood hoor. Heb gewoon mijn auto nu beter beschermd.


En die vergelijking met puppy Boris:

Bench van 100 euro stuk; eikenhouten deur met glas in lood stuk, stuk uit de binnenmuur, stuk uit een houten binnendeur, stuk uit de trap en dan vergeet ik kleine dingetjes als matjes en boeken en zo stuk. Was 20 minuten weg geweest naar het ziekenhuis, pup zat veilig in de bench. Die schade was dus enorm! Had ik de pup ook moeten doden? Marter, hond wat is het verschil? Ja, marter was goedkoper.
Door fransbulletje
#2922216
Lil schreef: Ik heb 5 keer een marter in mijn auto gehad ook met fikse schade, toch hoeven ze niet dood hoor. Heb gewoon mijn auto nu beter beschermd.


En die vergelijking met puppy Boris:

Bench van 100 euro stuk; eikenhouten deur met glas in lood stuk, stuk uit de binnenmuur, stuk uit een houten binnendeur, stuk uit de trap en dan vergeet ik kleine dingetjes als matjes en boeken en zo stuk. Was 20 minuten weg geweest naar het ziekenhuis, pup zat veilig in de bench. Die schade was dus enorm! Had ik de pup ook moeten doden? Marter, hond wat is het verschil? Ja, marter was goedkoper.

Pup Boris heb je zelf voor gekozen om die in huis te nemen.

De marter mag best in mijn auto slapen maar de boel slopen daar wordt ik niet blij van.
Er zijn plaatsen in Nederland waar de marter ongelofelijk huis houdt en niet alleen in auto's.
Als je eenmaal een marter in de auto hebt gehad blijft hij terugkomen en dat heb ik gemerkt.
Als deze beesten voor zoveel overlast zorgen en schade aanrichten vind ik dat daar best wat aangedaan mag worden.
Denk dat je wel anders praat als een marter voor 2500 euro schade aanricht aan je huis of in je auto.
En natuurlijk kun je claimen bij je autoverzekering, sta je na een aantal keren lekker in de min en betaal je je scheel aan verzekeringspremie.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 09 mei 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2922225
fransbulletje schreef:
Ik had nergens voor gekozen, was net net van de middelbare school af en woonde thuis en pa had een hond gekocht. Hoe het mijn hond werd is een verhaal op zich. Dus compleet verkeerde conclusie.

Nog eens lezen 5 keer een marter is even snel rekenen wel iets meer schade als jij stelt. Krijg je niet terug van de verzekering, want mijn eerste auto was uiteraard oud en kon dus alleen wa. Nu woon ik super landelijk en heb er met de moderne technieken geen last meer van en is de nieuwe auto natuurlijk ook anders verzekerd.

Maar laat maar je snapt mijn punt niet. Gaat mij erom dat er dieren dood moeten omdat ze schade veroorzaken. Hier is vossenjacht omdat ze kippen hebben gedood etc etc. Marters worden ook illegaal gejaagd. Ze zijn beschermd, aangezien het uitroeien bijna gelukt was. Dassenholen worden verstoord, mollen gedood omdat ze het gazon verwoesten en noem maar op. Wij zijn gaan wonen waar de dieren leefden midden op hun natuur opeens huizen neergeknald. Dan kies je vrijwillig voor de nadelen cq moet je je kippen en auto beschermen of de consequenties dragen. Ik dood de dieren dus niet.
#2922231
Het zal een misschien een jong zijn geweest die een eigen territorium heeft opgezocht. Als een marter zich in de buurt heeft gevestigd dan blijven andere marters weg uit het territorium. Ze hebben meestal diverse slaapnesten. Verwijder je het dier dan komt er een ander voor in de plaats.
Zijn ze verjaagd, dan komen ze op die slaapplaats niet weer terug en mijden het, maar het territorium blijft intact. De overlast is dan definitief weg (behalve bij de buren verderop... ::)  ). Doodmaken is dus nutteloos, en bovendien zijn het prachtige dieren.
Bij ons waren het 2 doorgebeten koelslangen (bij 30 graden C. buiten met de verwarming hoog blazend en raampjes open naar de garage... >:() en sproeierslangetjes...  ::)
Door fransbulletje
#2922232
Lil schreef: Ik had nergens voor gekozen, was net net van de middelbare school af en woonde thuis en pa had een hond gekocht. Hoe het mijn hond werd is een verhaal op zich. Dus compleet verkeerde conclusie.

Nog eens lezen 5 keer een marter is even snel rekenen wel iets meer schade als jij stelt. Krijg je niet terug van de verzekering, want mijn eerste auto was uiteraard oud en kon dus alleen wa. Nu woon ik super landelijk en heb er met de moderne technieken geen last meer van en is de nieuwe auto natuurlijk ook anders verzekerd.

Maar laat maar je snapt mijn punt niet. Gaat mij erom dat er dieren dood moeten omdat ze schade veroorzaken. Hier is vossenjacht omdat ze kippen hebben gedood etc etc. Marters worden ook illegaal gejaagd. Ze zijn beschermd, aangezien het uitroeien bijna gelukt was. Dassenholen worden verstoord, mollen gedood omdat ze het gazon
verwoesten en noem maar op. Wij zijn gaan wonen waar de dieren leefden midden op hun natuur opeens huizen neergeknald. Dan kies je vrijwillig voor de nadelen cq moet je je kippen en auto beschermen of de consequenties dragen. Ik dood de dieren dus niet.
Iedereen mag daarover denken wat hij wil, geef alleen MIJN mening.
Of je 5 keer een schade moet claimen of 1x dat zegt nog niets over de hoogte van het schadebedrag.
En...hier nieuwe auto's die goed verzekerd zijn maar je premie wordt hoog hoor als je vaak claimt.
#2922290
Mijn autoverzekering is er heel simpel in: we vergoeden schade door marters 1 keer, geven je een klein beetje geld voor preventie (lees je betaald dat voor 90% zelf die artikelen) en daarna betaal je maar lekker zelf al je schade door marters. Dus ja dat je premie duur wordt snap ik en ja dat het een financiële aderlating is weet ik ook. Maar nooit geen marter meer gehad. Heb mijn motor van de onderkant "dicht" laten maken en alle kabels laten omhullen met speciale hardplastic kokers. De bekleding moet je eens in de zoveel tijd inspuiten. Je kunt ook een zeer effectieve verjager op geluid laten inbouwen, jaagt ook katten weg. Heb ik niet gedaan, want tijdens training zitten de honden in de auto en ik wil niet dat die doordraaien van het geluid. Was even duur, maar nu is de preventie inmiddels goedkoper dan als ik steeds schade had of meer premie moest betalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door