Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2922028
Ik ben de laatste dagen maar weer eens fanatiek aan het truukjes-clickeren geslagen met Tom.
Af en toe lig ik echt in een deuk, Tom kent Turn al (draai rechts om zijn as) en nu wil ik hem links aanleren...valt niet mee, hij snapt wel dat ik wil dat ie draait maar dat dat ip rechts ook linksom kan...dát is wel erg ingewikkeld  ;D
Sit pretty, even op een laag pitje gezet, hij heeft wat balansproblemen en wil hem eerst wat sterker in zijn achterhand krijgen.
Back up...net mee begonnen en die vind ie super leuk  :biggrin2:
Weave door de benen, ging binnen 5 minuten al vrij goed, nu alleen nog de lure vervagen want alleen op lichaamstaal snapt ie hem nog niet.
Crawl....die is heel handig als je net jeuk aan je buik hebt  ::)

Stukje shame geprobeerd maar die is nog te lastig denk ik, dan haalt ie de hele trukendoos open  :biggrin2:
Wat wil je nou? Zit? Lig? Beg? Touch? Poot? Turn?  ;D

Honden zijn zooo leuk  :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2922033
Poehhhhh J&J zijn onder de indruk van Toms kennis van de Engelse taal!!!

Zij kunnen wel door, hoog, mooi zitten, lig en rol, terug enz. maar die Engelse termen dat snappen ze niet. :P :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2922037
Pauline schreef: Poehhhhh J&J zijn onder de indruk van Toms kennis van de Engelse taal!!!

Zij kunnen wel door, hoog, mooi zitten, lig en rol, terug enz. maar die Engelse termen dat snappen ze niet. :P :biggrin2:
Ik heb even de algemeen bekende termen gepakt...ik gebruik vooral handsignalen  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2922038
Buig (spelboog zeg maar), plat (kop op voorpootjes leggen), poef (doodgeschoten worden), luid, spullen sorteren, spullen opruimen.

have fun  :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2922042
Martine-Tom schreef: Ik heb even de algemeen bekende termen gepakt...ik gebruik vooral handsignalen  :)
Ik ook! En ik ken niet eens termen.., kun je nagaan.

Ik doe ook aan "selectief" (kan even niet op het goede woord komen) clickeren. Als ze iets doen wat ik leuk vind, click ik gauw en verbind er een commando aan. Zo heeft Joep leren liggen, gevolg is wel dat het commando lig voor hem betekent dat ie lekker ontspannen mag gaan liggen (en gelijk heeft ie).
Door Martine-Tom
#2922172
Ja dat doe ik ook, vaak nog onbewust ook  ;D
Ik praat gewoon veel tegen hem en benoem bijna alles en zo kwam ik er achter dat hij op commando plast inmiddels, rennen doet ie ook op commando, en vast ook...allemaal dingen waar ik nooit bewust op getraind heb. Vandaag kwam ik een paar ganzeveren tegen en die vinden de katten lekker om te eten en leuk om mee te spelen, ik had er 4 vast en Tom wou er ook 1, prima. Stonden we in een winkel en hij liet hem liggen dus we lopen terug, "Tom, veer, vast" en hij kijkt me aan met scheef koppie, loopt naar de veer en pakt hem op..meisje achter de kassa keek verbaasd toe  :biggrin2:

Zo denkend kan hij best veel eigenlijk...
Ren, wacht, terug, zoek, touch, zit, poot, turn, kruip, buig, weave, onder, over, op, lig, blijf, "wat is dat", knuffel, bal, stok, veer, vast, back up, plassen.

Knap kind  :-*
Door Lil
#2922414
Wat is beg?

Zooooo leuk dat soort trucjes!

Grappig Kaela, plat is hier dus op een zij liggen (net als bij doodschieten zeg maar).
Door Martine-Tom
#2922417
Pootje geven en dan zeg maar "hengelen" met dat pootje  :)
Door Lil
#2922421
Martine-Tom schreef: Pootje geven en dan zeg maar "hengelen" met dat pootje  :)
Wat leuk!

Heet hier dan weer zwaaien hihihi.

En weet je wat het gekke is? Dat opzitten met de voorpoten in de lucht doet uitgerekend die reus van mij ontzettend goed. Je kunt er volgens mij geen pijl op trekken, want kleine hondjes zouden dit gemakkelijker moeten kunnen (en de kleine van pa, je weet wel die lijkt op Tom kan het ook voor geen meter).
Door Martine-Tom
#2922428
Lil schreef: Wat leuk!

Heet hier dan weer zwaaien hihihi.

En weet je wat het gekke is? Dat opzitten met de voorpoten in de lucht doet uitgerekend die reus van mij ontzettend goed. Je kunt er volgens mij geen pijl op trekken, want kleine hondjes zouden dit gemakkelijker moeten kunnen (en de kleine van pa, je weet wel die lijkt op Tom kan het ook voor geen meter).
Ik hou het er bij Tom echt op dat het een spier probleempje is, de fysio had ook al oefeningen gegeven om zijn achterhand wat sterker te krijgen dus denk dat ik daar maar weer eens wat verder mee ga. Hij snapt het prima hoor, maar je ziet gewoon dat hij heel snel zijn poten wat naar buiten moet zetten om niet om te vallen en dan zie je hem in zijn onderrug bewegen en valt ie om. Het lukt hem gewoon echt niet.

Deze week lopen we veel in het park waar schuine "duinen" zijn daar mag ie op en af rennen.

Rare is dat ie wel kan lopen op zijn achterpoten, een stap of 3/4 maar "sit pretty" lukt hem echt niet...
Door jasmijn
#2923592
Ik heb vandaag eindelijke uit gevonden hoe ik met haku moet clickeren  :yeah:

Hij werkt echt heel anders dan ik met Femke deed, zo dra ik ook maar een beetje probeer te sturen stopt hij  ???

Heel lichtjes suggestie werkt super bij hem, ben nu bezig met zit, lig en buig.
Buig wil hij zelf heel graag doen en bied het ook regelmatig aan, vind hij leuk om te doen  :biggrin2:
Hij is heel slim en soms zie je hem even rustig na denken voor hij iets gaat doen, zo koel om te zien  :D
Door Lil
#2923704
Martine-Tom schreef: Ik hou het er bij Tom echt op dat het een spier probleempje is, de fysio had ook al oefeningen gegeven om zijn achterhand wat sterker te krijgen dus denk dat ik daar maar weer eens wat verder mee ga. Hij snapt het prima hoor, maar je ziet gewoon dat hij heel snel zijn poten wat naar buiten moet zetten om niet om te vallen en dan zie je hem in zijn onderrug bewegen en valt ie om. Het lukt hem gewoon echt niet.

Deze week lopen we veel in het park waar schuine "duinen" zijn daar mag ie op en af rennen.

Rare is dat ie wel kan lopen op zijn achterpoten, een stap of 3/4 maar "sit pretty" lukt hem echt niet...
Als hij wel kan lopen, denk ik dat hij nog niet door heeft wat de juiste manier is om te zitten. Maar wat extra training voor zijn spieren is altijd goed.
Door Martine-Tom
#2923706
Lil schreef: Als hij wel kan lopen, denk ik dat hij nog niet door heeft wat de juiste manier is om te zitten. Maar wat extra training voor zijn spieren is altijd goed.
Ik zal eens pogen er een filmpje van te maken vandaag, kan je/kunnen jullie, even meekijken  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door