Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2921902
Ik ga Noppie helemaal over zetten op barf. Merk toch dat hij dat over het algemeen lekkerder vind dan KVV.

Nu is een menu samenstellen geen probleem. Hij krijgt 240 gram per dag en dat verdeel ik in 40% bot, 45% spiervlees en 15% orgaan. Nu vraag ik me echter af hoe verdeel ik het orgaan. Na de zoekfunctie geraadpleegd te hebben zie ik dat de hoeveelheid nier en lever vergeleken met wat Pixie krijgt toch best veel is. Noppie zou dan uitkomen op 84 gram lever, 84 gram nier en 84 gram hart als ik van elk 5% geef. Is dat normaal? Vindt dat als ik het met Pixie vergelijk best veel lever en nier..Pixie weegt 5 keer zoveel als Noppie.

Ben nog aan het zoeken welk visjes hij eet, zalm vind ie niet lekker. Ei eet ie ook niet, ga zondag eens kijken of ie alleen eigeel eet.
Door Martine-Tom
#2921903
Klopt katten eten minder bot, meer spier en meer orgaan  :)
Ipv ei kan je ook kuikens geven, vind ie wsl erg leuk om ze een rondleiding te geven *buiten voeren*  :biggrin2:
Door TMG1961
#2921906
Martine-Tom schreef: Klopt katten eten minder bot, meer spier en meer orgaan :)
Ipv ei kan je ook kuikens geven, vind ie wsl erg leuk om ze een rondleiding te geven *buiten voeren* :biggrin2:
Kuikens heb ik al eens geprobeerd en hij keek er nog niet eens naar om. Ik heb er nog 2 in de vriezer liggen dus ik probeer volgende week weer eens.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2922021
Martine-Tom schreef: Soms helpt het om de buik open te snijden (van het kuiken...niet van Noppie :biggrin2: :biggrin2:)
Zou best handig zijn hoor. Buik opensnijden, kuiken erin. Scheelt weer kauwen :biggrin2:
#2922110
Die hoeveelheden kloppen wel. Zeker van de lever.  5% is lever is mooi.
Van nier voer ik zelf wat minder, maar er is niets mis mee om daar ook 5% van de voeren. 

Kuikens moeten ze inderdaad wat aan wennen, maar eens dat gebeurt, is het vaak snel bij de favorieten. ;)
#2922128
Ik heb een tijdje voor Kleintje alle organen eruit moeten halen.  Toch wel een kuiken of 5 en op een keer had ze heel erge honger en ging het zo naar binnen. Sindsdien is het orgaan zelfs favoriet, alleen de maag durft ze laten liggen.  Die schudt ze eruit en dan eet ze er omheen.  :biggrin2:

Kleintje was ook nooit zot van ei of eigeel. En dat is ze nog steeds niet. Maar ondertussen vind ze dooier van uit kuiken dus wel lekker.
De jongens lusten wel eigeel en hebben nooit een probleem gemaakt van kuikerdooier. 
Het is heel erg kat-afhankelijk denk ik waar ze over struikelen want Luis had dan weer moeite met de vacht (die heb ik er ook nog af lopen stropen in het begin), maar ik denk dat elk kat uiteindelijk wel liever kuiken dan ei eet. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 09 mei 2014, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2922146
Hier was geklutst eitje gelijk goedgekeurd.
Dinky krijgt ze onregelmatig bijvoorbeeld als eitje knapt tijdens het koken (of het gebeurt gelijk wanneer ze het water in gaan of het gebeurt niet dus die is dan nog rauw) of als er geklutst eitje over is met bakken (wanneer je dus iets met ei moet bestrijken).
Bij gebrek aan tuin houdt ik het bij eitjes, ander zou ik zeker een kuiken willen proberen ;-)

Anders een flodder kvv op het kuikentje smeren voor noppie?
#2922152
Hier eten ze kuikens ook gewoon binnen hoor.
Ze eten op een vreetkleedje, en ook kuiken blijft daar mooi op.
Het wordt wel eens gegooid, maar enkel voor het opgegeten wordt, dus dat geeft op zich geen smurrie.  Als het naast het kleedje valt, leg ik het er terug op.  Eens aangeknaagd, wordt er hier niet meer mee gegooid.

Eitjes krijgen ze ook wel eens, als we er te veel hebben. Dat is dan van onze eigen kippen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door