Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#2921006
De pups groeien prima maar ik heb het idee dat de melkproductie terugloopt van Yenga. Ze staat op 60% vleesbot, 20% orgaan en 20% vlees. Ik heb haar % op 6% gezet. Ze krijgt 3 keer per dag te eten, en daarnaast ook geitemelk met honing en eitje, dit ong 2 -3 keer per dag. Zonder de puppen staat ze op 3.5% maar is ze aan de zeer slanke kant. Kan ik haar wat extra's erbij gaan geven. Lactol door de geitemelk doen, extra koolhydraten?
Door Lizzy
#2921011
Wat extra koolhydraat is geen gek idee. Dat geeft wat snelle energie. Fenegriek is een "kruid" dat ook helpt bij het vergroten van de melkgift.
Door yorokobi
#2921328
Ik merkte dat bij ons ook even omdat ik haar minder ging voeren. Ze at zo ontzettend veel ik dacht dat kan niet goed zijn. Blijkbaar had ze dat toch nodig dus hup weer meer gaan voeren en toen kwam het weer goed
Door miik
#2922057
Ik heb Abby ook veel en veel meer gevoerd, haar normale eten (normale percentages) en daarbij Griekse yoghurt/naturel kwark en banaan.
Ook gaf ik Abby regelmatig puppymelk.
Door **Jillaroo**
#2922081
miik schreef: Ik heb Abby ook veel en veel meer gevoerd, haar normale eten (normale percentages) en daarbij Griekse yoghurt/naturel kwark en banaan.
Ook gaf ik Abby regelmatig puppymelk.
Ik heb haar nu een poosje weer op de 6% staan en idd ik heb het idee dat de melkproductie weer aan het toenemen is. Maar waarom banaan?
Door miik
#2922266
Omdat daar vrij veel koolhydraten (en energie) in zitten. En ik ergens gelezen had dat het goed ivm de kalium die in bananen zit.
Daarnaast vond ze de banaan ook erg lekker en was het makkelijk om daarmee de kwark wat aantrekkelijker te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door