Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Zev
#2921216
Ik heb een bloedtest laten doen omdat Z'ev vreselijk jeuk heeft. Er kwam allergie voor mijten, gras, zaden en rotschimmel uit.

Op aanraden van de DA kan ik Glutamine, Probiotica en multivitamine gaan toedienen. Maar van welk merk?
Wat zijn jullie ervaringen? Omega 3 kon ik ook gaan supplementeren, maar hij krijgt 1x per 3 dagen zalm gemiddeld, dus dat zit toch wel goed denk ik zo.
Even een aandachtspuntje, vanwege werkloosheid kan ik het ook niet al te gek maken qua prijs  ;) :(
Heb gekeken naar Puur, Phytonics en Groene Os.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2921224
Ik zou sowieso met Puur Pollen aan de slag gaan.
Probiotica om weerstand te verhogen zodat hij allergie beter kan behappen kan ik ook nog begrijpen.
Maar waarom die andere 2 supplementeren???

Glutamine is volgens mij voor spieropbouw/herstel en ter voorkoming van spierafbraak. Wat zou dat doen tegen allergie??
Door Lil
#2921259
Van de probiotica vind ik Phytonics de beste.

Waarom multivitamine? Heeft hij tekorten? Ik ben bang dat als je een gebalanceerd menu voert je door het geven van multivitamine alles uit balans haalt en dus problemen veroorzaakt ipv voorkomt.
Door suzanne 1
#2921265
Ik denk dat je L glutamine bedoeld? Dat is voor de darmen en niet voor de spieren. Allergie schijnt idd vanuit de darmen te komen dus dat vindt ik geen gekke, net zoals de probiotica en de visolie.
Maar multivitamine???? daar zie ik de logica niet van. Ja, ik denk het wel maar ik zou dat toch niet zomaar doen. Jamey heeft atopie en hem geef ik inderdaad doils (visolie), L-glutamine en probiotica. De L-glutamine had ik gewoon bij het reformhuis gehaald maar daarvan moet ik dan zoveel geven....dat is niet te doen dus ben nu ook een goedkoop adres aan het zoeken daarvoor. De doils is het goedkoopste bij newpharma al blijft het prijzig. Probiotica haal ik ook bij het reformhuis....dat is niet zo duur. Ik geef die van akropharma....die is niet duur en werkt goed.
Door suzanne 1
#2921273
Ik lees net dat L-glutamine beter opgenomen wordt in combi met o.a. vit C en B12. Dan geef ik liever dat bij dan een multivitamine.
De enigste L-glutamine die een beetje een normale hoeveelheid heeft (je hebt al snel 7 gram per dag nodig) en in de capsules zit maar 0,6 gram ofzo. Dus los poeder van Bonusan heb ik gevonden.....;maar dat is dus prijzig zeg  :o ik sta open voor goedkopere opties  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Zev
#2921279
choopy schreef: Ik zou sowieso met Puur Pollen aan de slag gaan.
Probiotica om weerstand te verhogen zodat hij allergie beter kan behappen kan ik ook nog begrijpen.
Maar waarom die andere 2 supplementeren???

Glutamine is volgens mij voor spieropbouw/herstel en ter voorkoming van spierafbraak. Wat zou dat doen tegen allergie??
In de mail van de da stond glutamine, maar het zal inderdaad l-glutamine zijn, dit heeft een positieve werking op het imuunsysreem. Om deze reden is ook de multivitamine voorgeschreven. Omega3 is toch ook beter om te suplementeren ondanks dat hij vis krijgt, omdat de omega3 dan veel geconcentreerder is.
Voor even wat meer achtergrond; Z'ev is in maart 2013 gecastreerd als gevolg van prostaatproblemen. De da heeft me uitgelegd dat testosteron ook meehelpt voor het imuunsysteem, nu dat weg is is dus het imuunsysteem verstoord. Ik heb nog gebeld over een middel wat hormonaal is, daarover krijg ik morgen meer info. (Mijn logische redenering is; we hebben de hormonen weggehaald waardoor problemen ontstaan zijn, als we dan hormonen toevoegen verdwijnen dan ook de problemen?).
Op dit moment krijgt Z'ev ook een korte kuur prednisolon om de jeuk acuut te onderdrukken, maar dit willen we natuurlijk niet op lange termijn.
Door Roosjes3
#2923933
Probiotics for pets van Dr. Mercola is echt fantastisch (de samenstelling is echt top!) en best betaalbaar (al betaal je wel 8 euro verzendkosten omdat het uit de VS moet komen, maar zelfs dan is het niet veel duurder dan Puur en Phytonics).

L-Glutamine moest volgens Tannetje van Bonusan zijn, zij zei dat niet alle merken even goed van kwaliteit zijn ofzo... Of dat er ook onnatuurlijk geproduceerde varianten in omloop zijn of iets dergelijks.

Balen van de jeuk :(. Hopelijk gaan de supplementen iets voor hem doen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door