Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2921247
Ik ben er zo klaar mee. Ik ging net Oscar uitlaten, op een stuk waar aanlijn plicht is. Zie ik die herder aankomen die hem een tijdje terug te grazen heeft genomen, waarbij meneer K in zijn been is gebeten. En natuuuuuuuurlijk liep ie weer los. Ik was een aardig eindje van de enige vluchtroute af, dus ik heb het met Oscar op een rennen gezet. Met het risico dat die herder ons zou zien en nog meer getriggerd werd, maar een andere optie had ik niet. Ook het poortje zijn we door gerend, tot we weer de hoek om waren.

Het is toch verdorie van de zotte. Ik durf hier de straat niet meer op. De ene na de andere moordlustige stafford duikt op (sorry, ik weet dat er ook leuke zijn en ook verantwoordelijk bazen, maar hier dus mooi niet) en de ene na de andere valse herder loopt gewoon los om te kunnen doen en laten wat ze willen. Er zijn nu 4 dood en dood enge staffords en 3 herders die alles slopen wat ze tegen komen en 2 van die herders lopen steeds overal maar los.

We gaan nu een mail naar de wijkagent sturen. En Oscar moet vanmiddag de handel maar afknijpen. Vanavond voor training loop ik wel eerst een stukje langs de weilanden. Het spijt me heel erg voor hem, maar het spijt me nog meer als hij voor mijn neus opgegeten wordt  :'(.
Door star
#2921254
Het is inderdaad niet meer normaal dat je niet eens gewoon je hond kunt uitlaten.
Het lijkt hier ook steeds erger te worden met dat soort mensen bah..

Helaas het ik het zelfde met mijn teef gehad waardoor haar angstagressie alleen maar erger werd.
Ben je eindelijk op een bepaald punt dat het goed gaat en ze los kunnen in het bos met andere honden, duikt er een Turkse herder bovenop in de woonwijk!

Gelukkig heb ik met mijn reu nergens meer last van want die heeft nooit ruzie, iedere hond die wil knokken druipt af.

Ik denk zeker dat je er goed aandoet om langs de wijkagent te gaan. Hopelijk doen ze er ook iets mee!
Door Skyline
#2921260
Heb zelf een Amerikaanse stafford, echt een schat van een beest en loopt altijd netjes aan de lijn.

Maar helaas lopen er Idd een aantal staffords los ook hier in de buurt, gelukkig ook een paar goed afgericht die wel luisteren naar de baas.

Meeste problemen zijn hier met die kleine  ... Keffertjes, labradors, mopshondjes en buldogjes

Maar probleem heb je helaas overal
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2921261
Oscar doet niets he. Die flapdrol is na 5 volkomen onverwachte en onterechte aanvallen nog steeds super makkelijk aan de lijn (los is met sommige honden een ander verhaal, maar dat komt ook omdat we dat toch niet doen vanwege het jagen, dus dan verbeterd het natuurlijk ook niet). Ik kan overal komen, trainen en lopen met hem en alle honden kort bij passeren, zolang er maar geen andere hond echt met fysiek contact lastig komt doen. Hoe dat kan snap ik ook niet.

Ik hoop echt dat de wijkagent iets kan doen. Nu de adrenaline en boosheid iets gezakt is ben ik alleen nog maar verdrietig. En bang.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2921305
Haha, samen in het karretje. Wat jammer (wel begrijpelijk) dat je bang bent.  :(
Wat rot dat er geen rondje met een hondje mét uitwijk is voor als je dit soort baas met hond tegenkomt.  :-\
Door renate1985
#2921325
Oh dat is ook erg  :'(
Snap dat je niet durft te lopen met Oscar op deze manier  :-\
Hopelijk kan de wijkagent wat betekenen hierin!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2921376
Jeetje dat is toch in en in triest dat je nog geeneens met je hond naar buiten durft te gaan, je moet denken hij knijpt maar af alleen omdat er een stelletje ****** de boel terroriseren  >:(
Ik zou zeker een klacht indienen bij je wijkagent, dit is echt niet normaal.
Je hebt denk ik overal wel dat er honden loslopen die zo lekker sociaal zijn dat ze los mogen lopen van hun baasje en direct komen als ze geroepen worden en echt nooit wat doen, maar als je moet rennen met je hond omdat je zo bang bent, en dat er meerdere honden zijn die dit gedrag vertonen.

Idd een optie in een auto of fietskar naar een plek waar jij je wel veilig voelt om met je hond te lopen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2921378
eig. is het de omgedraaide wereld, de andere hond hat, en Oscar moet in de kar.  :-\

Is deze  riksja echt van jou?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2921414
Getverderrie Karin... wat een kwalitatief uitermate teleurstellende situatie.

Moet ik een keertje mee? Doe ik mijn klompen aan!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2921434
nova schreef: eig. is het de omgedraaide wereld, de andere hond hat, en Oscar moet in de kar.  :-\

Is deze  riksja echt van jou?
Haha nee, deze zag ik vandaag op facebook voorbij komen. Nu heb ik wel vaker geroepen dat ik een bakfiets wil voor Oscar, maar die dingen zijn zo duur en het lijkt me heel zwaar trappen met een grote hond erin.

Ronald schreef: Getverderrie Karin... wat een kwalitatief uitermate teleurstellende situatie.

Moet ik een keertje mee? Doe ik mijn klompen aan!
Pffff, het is wel een aanlokkelijk voorstel. Al heeft meneer K zijn maatje 45 ook al op deze woef gebruikt. We zullen de wijkagent maar afwachten en het als verstandige mensen op proberen te lossen. Ik heb Oscar voor en na de training goed uitgelaten op een verlaten weggetje bij de hondenschool in de buurt. Hoef ik morgenochtend pas weer te beslissen waar ik ga lopen.

@ Extreme: ik kan me niet druk maken om loslopende honden die braaf zijn. Ik kan me zelfs wel over een incidentele ongewenste ontmoeting heenzetten als de andere hond niet voor rottigheid komt. Oscar is de moeilijkste niet en we moeten een beperkte ruimte delen met elkaar. Maar als je weet dat je hond andere honden direct aanvliegt, zelfs er achter aan gaat als die om een hoek uit zicht verdwenen zijn, dan ben je gewoon niet lekker.
Ik kan best met regelmaat naar andere plekken rijden, maar dat kost wel veel tijd en meneer K kan dat niet. Doe ik ook wel, voor de wat langere wandelingen vooral. Vooral op verlaten landweggetjes durf ik soms wel even ontspannen te lopen. Maar dat lukt me niet 3 keer per dag helaas.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door