Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door JonneBailey
#2920931
Hoi,

Zoals de titel al aangeeft heeft mijn teefje Bailey last van steeds maar terugkerende tussenteenonstekingen.

Ik zit met m'n handen in het haar, ze heeft het eerder gehad en toen na veel soorten voer geprobeerd alle honden op KVV gezet en toen was het weg. (Verdacht haar van granen allergie )

Maar het komt gewoon steeds terug, het springt open en gaat dan bloeden en soms met wat pus maar er zit verder niks in, en dit aan alle 4 haar poten maar aan haar voorpoten erger als achter.

Ik heb al sudocrème, tea tree olie , honingzalf , groene leem, echinaforce druppels door der voer om der weerstand te verhogen en volgens mij nog meer dingen geprobeerd
Wie weet nog iets wat zou kunnen helpen ? Ik weet het niet meer en voor Bailey is het ook niet leuk.

Weet niet of het relevant is Bailey heeft wel een nestje puppies gehad op 14 -02-2014 dus dat maakt de puppies nou bijna 12 weken, maar kan me haast niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

Groetjes Jonne.
Door Lizzy
#2921033
Wat voor hond is zij? En hoe lang speelt dit al?

Is er ooit een diagnose gesteld? Want het is wel handig om te kijken of er een oorzaak valt te achterhalen. Het kan door mijten en bacterieen komen. Maar het kan ook een contact allergie zijn. Aangezien ze aan alle 4 de poten deze problemen heeft, kun je wel uitsluiten dat er iets in de poot zit (gras-aar, splinter).
#2921045
Lizzy schreef: Wat voor hond is zij? En hoe lang speelt dit al?

Is er ooit een diagnose gesteld? Want het is wel handig om te kijken of er een oorzaak valt te achterhalen. Het kan door mijten en bacterieen komen. Maar het kan ook een contact allergie zijn. Aangezien ze aan alle 4 de poten deze problemen heeft, kun je wel uitsluiten dat er iets in de poot zit (gras-aar, splinter).
Het is een Staffordshire Bull terriër van 2jaar oud , er is toen wel gekeken naar wat het was maar ze konden niks vinden geen mijt geen demodex enz. Dus toen ben ik zelf gaan zoeken en kwam ik uit bij een granen allergie, heb haar toen op KVV gezet, en later alle andere honden ook, onze reu had er ook wel eens last van maar sinds hij KVV krijgt is het volledig weg.

Bij Bailey is het weggeweest maar is weer terug gekomen.
Door Lizzy
#2921048
JonneBailey schreef: Het is een Staffordshire Bull terriër van 2jaar oud , er is toen wel gekeken naar wat het was maar ze konden niks vinden geen mijt geen demodex enz. Dus toen ben ik zelf gaan zoeken en kwam ik uit bij een granen allergie, heb haar toen op KVV gezet, en later alle andere honden ook, onze reu had er ook wel eens last van maar sinds hij KVV krijgt is het volledig weg.

Bij Bailey is het weggeweest maar is weer terug gekomen.
Het komt bij Staffords natuurlijk super vaak voor.... Is er ook een biopt genomen? Dat lijkt me een goede volgende stap.

Silicea D12 is een homeopathisch middel. Dat kan werken, bij een tussenteenontsteking. Ik zou zelf eerder naar een (klassiek) homeopaat gaan.
#2921056
Lizzy schreef: Het komt bij Staffords natuurlijk super vaak voor.... Is er ook een biopt genomen? Dat lijkt me een goede volgende stap.

Silicea D12 is een homeopathisch middel. Dat kan werken, bij een tussenteenontsteking. Ik zou zelf eerder naar een (klassiek) homeopaat gaan.

Biopt is er niet genomen, ik wil Silicea D12 best proberen maar kan nergens vinden wat is en waarvoor het precies is.
Door smulpaap
#2921059
JonneBailey schreef:
Biopt is er niet genomen, ik wil Silicea D12 best proberen maar kan nergens vinden wat is en waarvoor het precies is.


Ik kreeg het middel indertijd voor mezelf van een klassiek homeopaat . Ik was zwanger en had migraine .
Ik weet niet of je het bij bv de drogist kan krijgen
Door Lizzy
#2921119
JonneBailey schreef:
Biopt is er niet genomen, ik wil Silicea D12 best proberen maar kan nergens vinden wat is en waarvoor het precies is.
Een biopt laten nemen zou ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Van homeopathische middelen mag men niet meer zeggen waar het voor is. Nieuw wetje ::)
#2921151
Lizzy schreef: Een biopt laten nemen zou ik zeker in mijn achterhoofd houden.

Van homeopathische middelen mag men niet meer zeggen waar het voor is. Nieuw wetje ::)

Mmm oke ik neem aan dat je toch wil weten wat het is en waarvoor je het het beste kan gebruiken :)
#2921912
Dank je wel voor de bijsluiter Lizzy!
Bij ons werkt de Silicea D12 ,Joep geen tussenteenontsteking meer gehad en de mensen om me heen die ook Silicea D12 gebruiken voor het zelfde probleem bij hun honden hebben ook goede resultaten.
Dus misschien de moeite waard...
#2926155
Hoelaat zou het duren voordat de Silicea D12 zou moeten werken ? Het lijkt alleen maar erger te worden sinds ik het gebruik Bailey loopt er nu zelfs mank van.

Pff wil gewoon dat het weggaat het is zo zielig  :'(
Door Lizzy
#2926241
JonneBailey schreef: Hoelaat zou het duren voordat de Silicea D12 zou moeten werken ? Het lijkt alleen maar erger te worden sinds ik het gebruik Bailey loopt er nu zelfs mank van.

Pff wil gewoon dat het weggaat het is zo zielig :'(
Zoals met homeopathische middelen het geval kan zijn, kunnen de klachten eerst erger worden. Om daarna te genezen. Je kunt het beste de dosering even halveren.

Zit er nu een abces? Ik vermoed eigenlijk van wel. Ik zou de poot in de soda gaan zetten om het abces te rijpen.

Maak anders even een foto, zodat we het kunnen zien.

En als je het niet vertrouwt: een bezoekje dierenarts.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door