Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
#2920876
Het was maandag weer raak in de buurt. Dezelfde groep jongens die de vorige keer met laserlampjes naar binnen schenen en over de muur heen hingen en steeds aanbelde waren weer aan het vervelen.
De vorige keer was de politie er ook bij geweest en nu weer.
Dit keer een rot ei tegen de ramen ( een flinke knal maakt dat)  en weer aanbellen.

Probleem is: Basco raakt helemaal overstuur en reageert nu weer op ieder geluidje.
Hij was net bijgekomen van de laatste keer en we konden de gordijnen weer open houden maar nu moet ik weer alles dicht houden.
Hij valt uit voor het raam, is de hele dag alert en op zijn hoede. Hij slaapt wel maar bij het minste geluid springt hij overeind.

Als ik thuis ben kan ik hem nog redelijk rustig krijgen maar als ik niet thuis ben dan flipt hij ook  :'(

We hebben al rolluiken aangeschaft en hopelijk worden die snel geplaatst. We hebben de bel uitgezet en we gaan schrikdraad boven de muur bevestigen. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat we een bunker van ons huis moeten maken om de dieren rust te geven.
Ook de konijnen zijn bang en die kunnen niet eens meer geaaid worden  :'(

We hebben al als advies een dap stekker gekregen en die hebben we nu ook aangeschaft. Maar wat kunnen we verder doen?
Basco moet niks meer van vreemde mensen hebben en heeft totaal geen rust meer. Ook kaine begint het gedrag te copieren en dan heb ik straks 2 onrustige honden.

Iemand nog meer tips?
Door renate1985
#2920878
Oh ja het is trouwens al 4 jaar ellende in de buurt. Dus dit zijn niet de eerste incidenten. Maar voor Basco is de bekende druppel gevallen nu en zijn emmer stroomt over  :-\
Door renate1985
#2920982
Het is inderdaad echt niet leuk meer ( zacht uitgedrukt).
Het ergste vind ik dat de dieren zo in de stress zitten. De konijnen hebben veel stress, die kan je ook niet meer aaien. En Basco kan niet meer ontspannen, ja voor even tot hij weer wat hoort.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2920984
Oplossingen genoeg, maar als het iedere keer weer gebeurd, dan werkt geen enkele oplossing echt goed.

Ja kan natuurlijk wel als hij wat bijgekomen is de geluiden die die jongens graag maken desensibiliseren. Zoals de deurbel en dingen tegen het raam gooien. Als ie daar goed aan gewend is en niet eng meer vindt, scheelt het al veel.

Om Basco nu te helpen ontspannen zou je meer kunnen doen dan alleen de dap stekker. Ik zou raad vragen bij iemand die er verstand van heeft voor natuurlijke middelen om hem tot rust te brengen.
Door renate1985
#2920990
Hij vind de geluiden juist niet eng maar word echt kwaad. Hij gaat compleet uit zijn plaat. Als ik thuis ben ligt hij altijd naast me en zodra hij wat hoort en richting raam wilt laat ik hem naast mij zitten. Hij blijft dan grommen en hij heeft grote pupillen. Heel zijn lijf staat dan strak.

Als wij hetzelfde doen reageerd basco er niet op. Maar zo jaagt hij alles nu weg voor het huis. Mensen die langs lopen, hun auto parkeren, voor staan te praten, kinderen die voor spelen. Lopen wij zelf langs of staan wij voor te praten ligt hij rustig te kijken. Als ik aanbel omdat ik mijn sleutel ben vergeten hoor je hem ook niet.

Dank je voor de tip. Ik zal een holistisch dierenarts raadplegen ( zit er 1 in Breda geloof ik) om te kijken wat die kunnen doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2920993
Is het gedrag niet ook begonnen dat jij schrok en kwaad werd? En dat heeft ie dan overgenomen en nu is het echt een gewoonte gedrag geworden van hem om bij ieder geluid te reageren. Dan zou je met een GT samen kunnen kijken hoe je het gedrag kunt trainen (naast de andere ondersteunende middelen).
Door renate1985
#2920998
Nee het gedrag van Basco heeft zich opgebouwd. Wij zijn pas zo kwaad geworden sinds Basco geen rust meer heeft. We hebben vooraf wel al steeds melding gemaakt maar toen wisten we nog niet wie het waren en dan doet de politie niks.

In huis blijven we zo rustig mogelijk en zodra ik buiten ben komt alles eruit. Je voelt je gewoon machteloos en kan niks beginnen.

Gt heb ik geïnformeerd. Die adviseerde de dap stekker en proberen basco af te leiden. Meer af leiden als naast me laten zitten gaat niet want hij neemt niks aan op dat moment en heeft echt een waas voor. Wel praat ik rustig tegen hem in de hoop dat hij sneller kalmeert. De gt zei ook, zolang die jongens niet stoppen kan je verder weinig doen. Daar heeft hij ook gelijk in want ze verzinnen steeds wat anders.

Ze hebben de waterafvoer van de schuur al opgeblazen met vuurwerk, laserlampjes naar binnen geschenen, over de muur gehangen om daar langs naar binnen te schijnen, over de muur gekomen, ei tegen de ruit, blaffend naar de muur rennen en dan weg rennen, aanbellen ( 5x in een paar minuten). En dat zijn maar een paar dingen van de afgelopen 4 jaar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2921014
renate1985 schreef: Hij vind de geluiden juist niet eng maar word echt kwaad. Hij gaat compleet uit zijn plaat. Als ik thuis ben ligt hij altijd naast me en zodra hij wat hoort en richting raam wilt laat ik hem naast mij zitten. Hij blijft dan grommen en hij heeft grote pupillen. Heel zijn lijf staat dan strak.

Als wij hetzelfde doen reageerd basco er niet op. Maar zo jaagt hij alles nu weg voor het huis. Mensen die langs lopen, hun auto parkeren, voor staan te praten, kinderen die voor spelen. Lopen wij zelf langs of staan wij voor te praten ligt hij rustig te kijken. Als ik aanbel omdat ik mijn sleutel ben vergeten hoor je hem ook niet.

Dank je voor de tip. Ik zal een holistisch dierenarts raadplegen ( zit er 1 in Breda geloof ik) om te kijken wat die kunnen doen.
zoals je het beschrijft vindt hij het wel eng. Misschien niet specifiek de geluiden, maar wel voor de situatie. En daar is best iets aan te doen, ik vind de reactie van de gt wat kort door de bocht. Je moet Basco leren dat de dingen die die jongens doen niet eng zijn. Dus als hij het niet eng vindt als jij het doet, ga je het met een ander vreemd iemand trainen. Dat jagen en reageren op dingen op straat kun je met bat trainen. En hoe minder bang Basco is, hoe gemakkelijker je nieuwe situaties ook weer positief op kan pakken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2921058
misschien kan een gt wel nog samen met je kijken hoe je dan wel basco kunt afleiden ed,. want ja afleiden kan van alles zijn en natuurlijk kan het bij iedere hond net anders zijn. Het een zal beter werken dan het ander. Probeer maar af te leiden zegt eigenlijk niks over wat de aanpak moet zijn.

Maar doet de politie niks met dit soort kinderen/ouders?
Door renate1985
#2921061
Nu ze 2x op heterdaad betrapt zijn en bekend hebben bij de politie worden er eindelijk stappen ondernomen. Het nadeel is dat de kleine kinderen in de buurt er ook bij hangen want dat is leuk om te zien  :-X
Dus die gaan straks alles overnemen denk ik.

De vader is nog niet 1x langs geweest om te praten. Dus daar hebben we ook niks aan. Ze zijn overal bezig alleen wij zijn de enige die de politie bellen. Maar ja ik moet iets om mijn dieren te beschermen.

Voor afleiden had hij wel foto's gestuurd van leuke dingen die je kan geven. Ook dingen die je kan doen maar met Basco is bijna geen contact te krijgen op zo een moment. Als hij naast me zit hou ik me armen om hem heen anders rent hij meteen richting raam. Hij begint zich nu ook op kaine af te reageren door middel van rijden. Dus die 2 beginnen nu ook tegen elkaar.


We gaan proberen met behulp van buurtgenoten basco aan de geluiden te laten wennen. Maar eerst moet hij weer rustig worden in huis. We hebben al 1 hond gehad met angst agressie en wil niet dat basco ook die kant op gaat.
Door BlissSpirit
#2921063
Jeetje wat een Kl... streken.  >:( :rant:
Toen wij hier net kwamen wonen, vonden een paar buurtkinderen het ook leuk om de honden (toen nog 4) te treiteren.
En ja, ik weet het, het mag niet, maar ik heb onze Dusty, de goedzak zelve maar heel donker qua uitstraling, losgelaten en die rende op ze af, want die dacht we gaan spelen. De kids waren heel snel thuis en ze hebben het nooit meer in hun bolle hoofd gehaald.
Sindsdien hadden ze groot respect voor de dames en heer.  ::)

Is voor jou geen oplossing denk ik, maar ik paste ervoor om mijn honden te laten verpesten door een stel van die ettertjes en ouders deden niets.
Had ze trouwens natuurlijk zelf wel al een paar keer gevraagd er mee op te houden, zowel vriendelijk als minder vriendelijk, maar ook dat mocht niet baten.
Laatst gewijzigd door BlissSpirit op do 08 mei 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door