Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miko
#2920566
Ivm de jeuk van ons hondje vraag ik me af of er een supplement is om de huidconditie te verbeteren,
als supplementeren al nodig is; we voeren diverse KVV en barf en ca. 12 sardientjes verspreid over de week voor de Omega 3 vetten.

Zou het toevoegen van bv. vitamine B complex of borage olie of iets anders nog een nuttige toevoeging zijn voor bevordering van de huidconditie ?

ps. ze weegt 5 kilo.
Door miko
#2920654
Angelique schreef: Sardientjes uit blik of verse?
verse, met kopje en al (komen uit diepvriesverpakking, dus niet uit olie ofzo).

het lijkt me niet teveel, 12 per week, die dingen zijn maar een cm of 8 lang......als ik ze zou prakken dan zijn 4 van die dingen een goede soeplepel vol denk ik (en dat dan 3 x per week).......maar als het inderdaad teveel is dan hoor ik dat graag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2920743
miko schreef: verse, met kopje en al (komen uit diepvriesverpakking, dus niet uit olie ofzo).

het lijkt me niet teveel, 12 per week, die dingen zijn maar een cm of 8 lang......als ik ze zou prakken dan zijn 4 van die dingen een goede soeplepel vol denk ik (en dat dan 3 x per week).......maar als het inderdaad teveel is dan hoor ik dat graag.
Als ze maar 8 cm zijn zou het wel meevallen. Is het dan geen spiering? Voor een normale doorsnee sardien zou 12 stuks veel te veel zijn. Vis mag/moet zo'n 10% maximaal van het gehele menu zijn. Dus reken maar uit.
Gebruikersavatar
Door pike
#2920923
8 cm, zijn het misschien Sardellen (Engraulix) ?
Deze visjes bevatten thiaminase, een anti-vitamine dat vit. B afbreekt. Ik zou die niet dagelijks geven ook al zijn ze klein.
Je kan beter 1x in de week zalm geven, en andere dagen een goede visolie.
Door miko
#2921124
pike schreef: 8 cm, zijn het misschien Sardellen (Engraulix) ?
Deze visjes bevatten thiaminase, een anti-vitamine dat vit. B afbreekt. Ik zou die niet dagelijks geven ook al zijn ze klein.
Je kan beter 1x in de week zalm geven, en andere dagen een goede visolie.
inderdaad, het zijn sardellen...ik dacht dat dat sardientjes waren, niet dus.
Het is de Europese Ansjovis (= sardellen)....die krijgt ze sinds 2 weken 3 x per week meer als tussendoortje, 10 % van haar weekmenu is het in de verste verte niet, maar wellicht beter om er mee te stoppen en voor de zalm te gaan....

Van visolie capsules nam haar jeuk sterk toe, ben ik 2 dagen geleden mee gestopt en de jeuk is inmiddels weer op het oude matige peil. Zou het hetzelfde leidje zijn met visolie uit een fles......?
Gebruikersavatar
Door pike
#2921397
Maar goed, je hebt natuurlijk capsules visolie en capsules visolie. Daar kan je ook nog eens naar kijken - hoe zit het met de kwaliteit. Maar als er niks mis is met je capsules, en je hond reageert er negatief op, dan moet je inderdaad wat anders zoeken. Visolie uit een fles is bij mij echt nono, geen alternatief voor capsules.
Wat je dan wel moet nemen? Ik weet dat zo 1-2-3 niet daar zou ik naar moeten zoeken. Misschien Borago, misschien biotine, ik weet het niet. Hangt ook van de hond af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door