Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#2920098
Ik had voor de veiligheid een kilo Lactol mee genomen om evt de puppen te moeten bijvoeren. Dit heb ik dus een paar dagen gedaan en nu hoeven de mannen niet meer bij gevoerd te worden. Wel wil ik pas op week 4 beginnen met de KVV en tot die tijd pap voeren. Maar met wat? gewoon de lactol en dan wat er door heen?>

Wat voor pap doen jullie?
Gebruikersavatar
Door nova
#2920355
Hier nog geen bijvoeding nodig gehad, Diva heeft (nog) genoeg voor haar enige pup
zaterdag  wordt haar eerste vleesdag , er staat paardenvlees op haar menu  :)
Door vagebond
#2920400
De laatste keer heb ik helemaal geen pap gevoerd. Alleen kkv. Zou je dan de kkv in de puppypap kunnen doen? Mss dat de overgang wat soepeler gaat? Ben ook wel benieuwd.
Door Lizzy
#2920401
Ik vind pap eerlijk gezegd zooi en naar mijn mening hoort het niet in een dieet van een pup thuis.....
Door **Jillaroo**
#2920442
nou dan blijven ze tot 4 weken bij moeders drinken en daarna zachtjes aan over op de vlees. De lactol is nog tot 2016 goed en kan ik later dus nog prima gebruiken.
Door kaszi
#2920501
Als ik melkpoeder overhad dan ging dat gewoon door de eerst KVV hapjes heen. 
Laat liever geen open verpakking lang liggen.
Door Lizzy
#2920533
Oh, voor de duidelijkheid, onder pap versta ik nutrix/bambix/brinta, dat soort granen-bagger.
Door Jantina
#2920560
De pups zijn hier ook aan de KVV gemengd met puppymelk gegaan. Ik heb ook geen echte 'pap' gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2920747
Als ik melk over heb voer ik dat in de loop van de weken gewoon op. Dan zou het in een afspeenweek maar zo een keer een bakje extra melk tussendoor zij ipv vlees. Bewaren doe ik niet aan en weggooien vind ik onzin. (en ik ga er ook niet mee lopen leuren)
Door Roosjes3
#2920834
Wat is dan de reden dat zoveel fokkers wél eerst pap voeren? En is het alleen onnodig of is het ook echt slecht voor de pups?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2922243
Roosjes3 schreef: Wat is dan de reden dat zoveel fokkers wél eerst pap voeren? En is het alleen onnodig of is het ook echt slecht voor de pups?
Het is heel erg ingeburgerd bij de brokkenvoerders. Ik geef wél geitenmelk i.p.v. pap. En dan de voedingslijst die ik kreeg bij mijn puppen uit Engeland. Niet eens zo gek, eigengemaakte custardvla van eieren.
Door Roosjes3
#2922441
Gewoonte en 'niet beter weten' dus?
Heeft het voordeel om vóórdat je vlees introduceert, de pups nog iets anders zoals geitenmelk te geven? Of is dat meer om de teef een beetje te ontlasten?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2922613
Roosjes3 schreef: Gewoonte en 'niet beter weten' dus?
Heeft het voordeel om vóórdat je vlees introduceert, de pups nog iets anders zoals geitenmelk te geven? Of is dat meer om de teef een beetje te ontlasten?
Ja inderdaad om moeders te ontlasten. Met drie weken geitenmelk en dan met 4 weken vlees. Eerste keer met een beetje melk en dan steeds minder melk en meer vlees.
Pas vlees op 4 weken omdat er werd gezegd dat de darmpjes het voor de 4 weken nog niet helemaal goed kunnen verwerken maar ook daarover zijn de meningen verdeeld. Maar het gaat goed op deze manier dus houd ik het zo.
Door Roosjes3
#2923844
Interessant! :)
Ik op zoek naar een fokker (of eigenlijk denk ik er misschien wel al één gevonden te hebben) en wil graag ook het hoe en waarom rondom het afspenen weten zodat ik daarover in gesprek kan gaan. Vandaar :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door