Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2919989
Bij Kain ::)

Kain mag al zo'n 2,5 jaar niet meer op de bank. In het begin dachten we een onderscheid te kunnen maken met enkel op de bank op een schapenvacht. Dus zeg maar op vraag van ons. Dit bleek al snel te onduidelijk. Dus werd het na een maandje pertinent NEE niet meer op de bank.
We hebben een big ass fijne mand gekocht. Waar hij graag in ligt. Elke keer als hij op de bank sprong, eraf gewezen met commando 'laag' (wat hij al kon). Beloond en evt verwezen naar zijn mand of bij onze voeten laten liggen.

Eigenlijk ging dit al heel snel prima. Zolang wij thuis zijn gaat hij ook niet meer op de bank. Of wij wel of niet op de bank zitten maakt geen verschil. Om er voor te zorgen dat hij niet op de bank kon zonder toezicht hebben we de bank gebarricadeerd met stoelen erop. (op de hocker 1 stoel, en op de 3 zitter 2).  In de nacht en als wij het huis uit gaan leggen we de stoelen erop.
Doen we dit niet, dan kruipt hij stiekem op de bank. Als ik bijvoorbeeld boven poets, of in de garage sport dan hebben we geen stoelen erop en gaat hij ook niet erop.
Maar in de nachten of als we het huis uit zijn dus wel.

Ik heb een paar keer geprobeerd de stoelen af te bouwen. door de stoel van de hocker af te halen (daar zit geen leuning op, en ligt hij niet zo graag op). Of 1 stoel van de 3 zitter af te halen en de andere in het midden te leggen.
De ene keer gaat het een week goed, de andere keer ligt hij de eerste nacht al op de bank.

Mijn vraag. Is het nog mogelijk om Kain aan te leren onder geen beding meer op de bank te gaan en zoja HOE??
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2920010
Hier zelfde probleem en wij hebben het opgegeven. Oscar gaat in de bench elke keer als wij de kamer uit zijn. Hij gaat namelijk bloedje fanatiek graven op de bank en dank zitten de gaten er al snel in.
Door Nadia
#2920024
Hier dus exact het zelfde. Kain maakt ook graag zijn bed op. Daardoor al 2 banken naar de bankenhemel geholpen. In een poging stoelen afbouwen heeft hij een kras gegraven op de bank.
In de bench hoeft hier niet. De keus Kain in bench of stoelen op de bank is zo gemaakt.

Of evt iets anders dan stoelen? Maar wat. Wasmanden ofzo? Maar dan moet ik er een paar gaan bijhalen. Want heb a niet genoeg en b zijn de wasmanden niet altijd leeg.
Door Nadia
#2920029
Lil schreef: Zilverfolie handiger dan stoelen?
Had ik ook a aan gedacht, maar daar gaat hij volgensmij gewoon met zijn dikke kont op liggen. Ik kan het eens proberen. maar voorzie geen succes.
Door Lil
#2920038
Nadia schreef: Had ik ook a aan gedacht, maar daar gaat hij volgensmij gewoon met zijn dikke kont op liggen. Ik kan het eens proberen. maar voorzie geen succes.
Balen. Hier ook een die daar met de dikke kont op gaat, maar ook honden gehad die het vreselijk vonden die blinkende ritselfolie.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2920132
Ik moet een beetje denken aan een vriend met een heel grote hond. Die hond was geleerd niet op de bank te komen.
Hij was eigenlijk heel benieuwd wat de hond deed als hij niet in de kamer was. Camera aan van zijn mobieltje.
Het werd een te leuk filmpje. De hond wacht tot mijn vriend op de vierde tree van de trap is. Springt op de bank
en gaat op zijn rug heerlijk een beetje heen een weer liggen knorren.
De tweede tree van de trap van boven naar beneden kraakt.
Je ziet hem zijn kop optillen bij die kraak, snel de bank af en op zijn buik heel schijnheilig gaan liggen.
Je kon mij wegdragen. Geen oplossing, ik zou steeds stiekem kijken wat ie zou doen.  :biggrin2:
Door Nadia
#2920136
;D ;D Wij hebben een beveiligingscamera in huis. Ik zou deze in de woonkamer kunnen zetten, boxen erop en dan als Kain op de bank gaat hem eraf sturen (kan via mijn telefoon dan door de    camera spreken).
#2920178
Pfieuw, ik denk dat je het héél lang vol moet houden met blokkeren van de bank. Hij heeft nu toch regelmatig weer succes gehad en het zit dus nog in zijn systeem. Het is lastig hoor, hier hetzelfde probleem. DJ en Doerak gingen wel eens op de bank als wij weg waren, geen probleem: we leggen de rugkussens plat en ze gingen er niet meer op. Tucker vind dat dus weer geen probleem en klautert zo bovenop de stapel kussens om uit het raam te kunnen kijken. Ik vroeg me af hoe die vlekken toch op het raam kwamen... ;D. Ik heb bedacht dat ik het geen probleem vind, hij maakt niets stuk gelukkig.
#2920190
dan is Roef ook een terrier  >:(die kruipt ook op de bank zo gauw hij zijn kans schoon ziet!
wij leggen nu als we weg gaan en naar bed gaan isolatiefolie(aluminiumfolie met bubbeltjesplastic er tussen) op de bank en als we weer terug zijn rollen we dat weer op.
Roef vind het geritsel gelukkig eng en zo houden we hem van de bank.
#2920208
Sky mocht hier eerst ook altijd op de bank

Maar nu er een kleine op komst Is hebben wij zo iets van toch niet meer
Voor Sky een honden bank laten maken, hier een orthopedisch kussen Is gedaan en een dekbed op

Normaal ging ze snachts in de bench, maar omdat ze last van heup en rug heeft en baasje geen zin om matras telkens om te leggen hoeft dat ook niet meer

En om de een of andere rede gaat ze s nachts ook niet op de bank liggen
Kom nog wel Is beneden en dan ligt ze in "coma" en word pas wakker als ik bij der sta
Hoor haar ook altijd netjes in der eigen bank stappen als ik naar boven ga

Als We weg gaan gaat ze wel in de bench, maar dit meer omdat ze anders door het raam heen springt....

Sky is trouwens een Amerikaanse stafford
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door