Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2920505
Yoghurt voegt op zich niet echt iets toe voor de hond. Maar ze vinden het wel lekker. Alle yoghurt is prima, gewoon een lebber voor de lekker.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2920618
Jantina schreef: Voegt Hüttenkäse wel echt iets toe of is dat ook gewoon voor de lekker?
Hüttenkase voegt meer toe dan yoghurt, deze heeft meer goede eiwitten.
Gebruikersavatar
Door Nathalie van H
#2920642
Nathalie van H schreef: Ik heb het e.e.a. gelezen over honingraat in Griekse youghurt. Is "gewone" yoghurt ook goed om te geven?
Stom van mij, maar ik bedoelde eigenlijk ; Is "gewone" honing ook goed om te geven?  ::)  ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Door Laura1901
#2922483
Honing in de raat is de meest pure vorm van honing. De imker haalt de honing immers niet uit de raat maar breekt/snijdt hem uit de korf of uit het raampje.
Honing in de potjes is dmv een honingslinger uit de raat geslingerd. Dit gebeurd trouwens altijd koud  http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Honingslinger
Rauwe honing wordt vervolgens alleen gezeefd en geklaard. Deze honing behoudt alle goede eigenschappen maar zal een keer gaan kristalliseren.
Gewone honing is bewerkt vooral om dit kristallisatieproces tegen te gaan. Dit gebeurd meestal door verhitting. Ook al zal de honing dan niet meer kristalliseren helaas gaan door deze verhitting veel goede enzymen en voedingstoffen kapot en/of verloren.

Kies dus altijd voor de rauwe honing. In de pot is natuurlijk het makkelijkste. Krijg je ooit de kans om een stuk raathoning te mogen proeven sla dan niet af. Je snapt dan echt waarom het het vloeibare goud wordt genoemd. Het is even wennen want je kauwt op de raat en die bestaat uit bijenwas. Als je alle honing eruit gekauwd hebt, kun je het gewoon uitspugen.
Door Roosj
#2927587
Ik geef honing opgelost in water op de vast dag. Het heeft een aantal zeer goede eigenschappen en ze is er doller dan dol op.. Honing helpt het bloedsuiker te reguleren, stimuleerd een goede darm werking, helpt de vacht etc etc.

Wanneer mij. Hond niet goed in haar vel zit, geef ik dagelijks een theelepeltje. Ze likt het er dan zo af.
Door suzanne 1
#2927622
Afgelopen vrijdag is onze Senna geopereerd (bultje weg laten halen).
Senna reageert best heftig op de narcose.
Ik heb hem na hij een uurtje thuis was kvv gemengd met rauwe honingwater gegeven. Hij vindt dat heerlijk en zo kreeg hij gelijk energie en vocht binnen.
Binnen de kortste tijd daarna was hij weer helemaal fit. Ik heb echt het idee dat het door de honing komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door