Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nessake
#2914068
hey,

ben beginnend barf'er en heb binnenkort een pup.
heb menu samengesteld en hierin zit 1x per week vis.
nu dacht ik elke 14dagen zalm te geven en de andere week af te wisselen met andere soorten....
sardientjes, makreel, bakharing, heel soms tonijn,
maar mag forel ook? welke vissoorten mogen nog allemaal en welke niet?
Door Lizzy
#2914193
Tonijn bevat veel kwik. Dus dat zou ik zelf zeker niet/niet te vaak geven.
Forel mag ook. Eigenlijk mag alle vis, maar veel vissen vinden honden helemaal niet lekker. Witte vissen vinden ze hier bijv. gewoon hoor. Panharing en sardien zijn hier favoriet. Zalm mag maar als je weet wat er met kweekzalm gebeurd, krijg je ook niet echt de neiging om dit vaker dan eens per twee weken te geven.... :-\
Door Nessake
#2914199
sorry voor het misplaatsen!!  ::)
oei van die zalm heb ik percies geen enkel idee  :-[
ik dacht ook mss omdat ze nu nog pup is zoveel mogelijk soorten te geven en dan leert ze het allemaal eten?
ben benieuwd hoe het allemaal zal lukken  ;D
Door Mowgli
#2914247
Maar als je forel gaat geven, zou ik opletten waar het vandaan komt als je het koopt. Forel komt namelijk heel vaak ook uit de kweekvijver. Vooral regenboogforel word gekweekt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2919377
Maar een forel leeft in stromend water, dus als die gekweekt wordt, zal dat toch ook wel in stromend water zijn? Is het nog steeds een ongezonde situatie? Ik zou denken dat dat toch goed proper te houden is dan?

Gekweekte vis is niet per definitie slecht.  Er wordt vismeel (oa uit bijvangst) gebruikt om hen op te kweken dat anders verloren zou gaan aan niets...
Moet alleen opletten dat het niet heel vervuilend en dus ongezond gedaan wordt en dat je niet zoals bij Tonijn 14 vis nodig hebt om 1kg tonijn te kweken...  ::)

Hier vinden ze forel trouwens niet lekker. Ik heb wel eens koppen en ingewanden gekregen van iemand die ze zelf was gaan vangen, dus dat heb ik gemalen onder andere vis.  ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 05 mei 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nessake
#2934299
oww ok
en wat is er dan zo mis met zalm?
de zalm die ik heb is gewoon de kop/ het lijf van een visboer op de markt
dus eigenlijk toch menselijke overschotten...?
Door Lizzy
#2934343
Op zich is er niks mis met zalm. Hoewel de manier waarop de zalmen tegenwoordig gekweekt worden je wel zou kunnen doen afvragen of het eigenlijk nog zo gezond is wat je eet...
Door Parelridder
#2934351
Caroba verkoopt biologische zalm. Bij biologisch gekweekte zalm mag het voer niet afkomstig zijn van vis die specifiek voor visvoer is gevangen, ze hebben beduidend meer ruimte en gebruik van anti-biotica is niet toegestaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door