Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2919198
Hallo Allemaal,
Ik ben Aafke ik ben eigenlijk per toeval hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over de vaccinaties die je nodig heb om een hond naar Zweden in te voeren.

Jaren geleden met mijn vorige honden (ik had er toen 2) zat ik bij de da en las dat de jaarlijkse vaccinaties voor oudere honden niet nodig was de onderbouwing van het verhaal begreep ik en heb besloten om ze niet meer te vaccineren, mijn honden (Bobo en Baja) mankeerde nooit wat alleen op het laatst moest ik ze vanaf het moment dat ze ziek werden 4 weken later in laten slapen, de da zei dat ze gewoon op waren beide zijn bijna 15 jaar geworden waarvan ik de laatste 8 jaar geen vaccinatie heb gegeven.

Nu heb ik inmiddels nog meer informatie gevonden over vaccinaties en ben daar zelf nog steeds geen voorstander van, net als hier op het forum 'alleen doen als het nodig is'. Nu weet ik dat ik onder de Rabies en wormenkuur niet uit kom als ik naar Zweden wil, maar de jaarlijkse vaccinaties kon ik niet echt duidelijk krijgen, haar waardes zijn allemaal ruim voldoende.

Ik heb Chica overgenomen van mensen die misschien goed voor haar wilde zijn maar het niet waren (netjes gezegd). Naar mijn menen kan je niet aan een honden beginnen als je totaal geen tijd en je hond dus in de bench zet als je thuis komt even de achtertuin in en dan weer in de bench, dat je hond dan druk is als ze even uit de bench is en de neiging heeft om door de kamer heen te rennen en overal overheen te vliegen vind ik niet gek. Zo trof ik Chica dus aan totaal overlopende energie level vloog door de kamer achter ons langs op de bank tussen ons door en sprong midden op de salontafel ze stond dus letterlijk tussen de kopjes koffie. ze was een half jaar oud, op dat moment besloot ik dat ze daar weg moest. We zijn inmiddels een jaar en 2 mnd verder en Chica gaat geweldig, ik ben wel nog meer problemen tegen gekomen zoals bakken nijd maar dat heb ik ook onder controle ze weet dat ik de baas over haar bak ben. Dit is wel iets wat ik heel strak in de hand moet houden. Al met al heb ik nu een hond die mijn schaduw is en altijd bij me is en dat was ook wat ik wilde.

Groetjes, Aafke
Laatst gewijzigd door Aafke op ma 05 mei 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2919218
Hoi, en groeten uit Västernorrland! :D

De invoereisen voor huisdieren naar Zweden zijn flink versoepeld sinds begin vorig jaar, zodat je tegenwoordig alleen nog maar tegen rabiës verplicht hoeft te enten. Zelfs de wormkuur met pranziquantel max. vijf dagen voor inreizen is niet meer vereist!

Waar ga je naartoe in Zweden? En wat ga je daar doen? (Ben gelukkig niet nieuwsgierig ::) :biggrin2:)

O, en welkom op barfplaats!
#2919225
Anne in Duitsland schreef: Hoi, en groeten uit Västernorrland! :D

De invoereisen voor huisdieren naar Zweden zijn flink versoepeld sinds begin vorig jaar, zodat je tegenwoordig alleen nog maar tegen rabiës verplicht hoeft te enten. Zelfs de wormkuur met pranziquantel max. vijf dagen voor inreizen is niet meer vereist!

Waar ga je naartoe in Zweden? En wat ga je daar doen? (Ben gelukkig niet nieuwsgierig ::) :biggrin2:)

O, en welkom op barfplaats!
Is nog niet duidelijk, het wordt wel het Zuiden van Zweden, ligt aan mijn man zijn werk of, wanneer, hoelang en waar, is allemaal nog niet zeker hij vertelde het me gisteren en vroeg wat ik ervan vond. De familie weet het ook nog niet eens. Ik wil alles goed duidelijk hebben voor ik ga, mijn enige voorwaarde was dat ik Chica mee zou nemen. Zweden op zich lijkt mij een prima land om in te wonen maar dat gaan we nog verder uitzoeken.

Ben trouwens wel blij dat die verrekte wormenkuur niet meer hoeft.

Dank je wel voor je vlotte reactie.

groetjes, Aafke
#2919227
Aafke schreef: Is nog niet duidelijk, het wordt wel het Zuiden van Zweden, ligt aan mijn man zijn werk of, wanneer, hoelang en waar, is allemaal nog niet zeker hij vertelde het me gisteren en vroeg wat ik ervan vond. De familie weet het ook nog niet eens. Ik wil alles goed duidelijk hebben voor ik ga, mijn enige voorwaarde was dat ik Chica mee zou nemen. Zweden op zich lijkt mij een prima land om in te wonen maar dat gaan we nog verder uitzoeken.

Ben trouwens wel blij dat die verrekte wormenkuur niet meer hoeft.

Dank je wel voor je vlotte reactie.

groetjes, Aafke
Woehoehoe, als mijn man met die vraag kwam, wist ik het wel! Doen! Ik verblijf meerdere maanden per jaar in Midden-Zweden, en het is de bedoeling dat we hier over een aantal jaren permanent naartoe verhuizen. Heerlijk land!
#2919248
Anne in Duitsland schreef: Woehoehoe, als mijn man met die vraag kwam, wist ik het wel! Doen! Ik verblijf meerdere maanden per jaar in Midden-Zweden, en het is de bedoeling dat we hier over een aantal jaren permanent naartoe verhuizen. Heerlijk land!
Net wat ik zeg als het met Chica kan ga ik, daar ben ik niet moeilijk mee ik ben ook het een en ander gewend. Ik ken mij man en weet dat hij graag naar Zweden zou gaan. Hij had gisteren een gesprek met zijn baas en die had gezegd dat hij voor een aantal jaar naar Zweden zou kunnen als het thuisfront er oke mee was, daar was dus geen problemen maar wat zijn baas zich niet realiseert en ik het hem ook zeker niet gaat vertellen is dat mijn over 3 jaar wil stoppen met werken en dan komt 3 jaar Zweden hem heel erg goed uit want daar wil hij graag heen, dus mijn man moet het maar in het vat gieten hoe hij dat zijn baas gaat vertellen, ik in ieder geval niet. ;D

Groetjes, Aafke
#2919276
Aafke schreef: Net wat ik zeg als het met Chica kan ga ik, daar ben ik niet moeilijk mee ik ben ook het een en ander gewend. Ik ken mij man en weet dat hij graag naar Zweden zou gaan. Hij had gisteren een gesprek met zijn baas en die had gezegd dat hij voor een aantal jaar naar Zweden zou kunnen als het thuisfront er oke mee was, daar was dus geen problemen maar wat zijn baas zich niet realiseert en ik het hem ook zeker niet gaat vertellen is dat mijn over 3 jaar wil stoppen met werken en dan komt 3 jaar Zweden hem heel erg goed uit want daar wil hij graag heen, dus mijn man moet het maar in het vat gieten hoe hij dat zijn baas gaat vertellen, ik in ieder geval niet. ;D

Groetjes, Aafke
Haha, dat is ook de formule die wij hanteren: wat nu nog niet weet, nu nog niet deert. :angel: :biggrin2: Manlief zal zijn baas ook heeeeel omzichtig op de hoogte moeten gaan brengen, vrees ik. :D
#2919351
Anne in Duitsland schreef: Haha, dat is ook de formule die wij hanteren: wat nu nog niet weet, nu nog niet deert. :angel: :biggrin2: Manlief zal zijn baas ook heeeeel omzichtig op de hoogte moeten gaan brengen, vrees ik. :D
Ja, er zal een moment komen dat het verteld zal moeten worden :-X, maar dat zal pas gebeuren ben ik bang op het moment dat wij veilig in Zweden zitten als het aan mijn man ligt, wanneer dat wordt mag hij uitzoeken .
Er wordt nu steeds van alles gegoogled over Zweden dat is ook een leuke bezigheid moet ik zeggen alles wat interessant is wordt bewaard, we hebben al een mapje Zweden op de computer. Mij benieuwen hoe snel :D of langzaam :( het uiteindelijk gaat gebeuren.

Groetjes, Aafke
#2923941
Wat een mooie kans!!
Wij gaan een keer of vier per jaar met de hondjes naar Zweden (Värmland). Heerlijk land, ideaal met hondjes en tegenwoordig hebben ze ook op diverse plekken kvv te koop :biggrin2:
De honden genieten iedere keer gigantisch als we daar zijn.
En de douanetoestanden zijn tegenwoordig te verwaarlozen met de nieuwe regels.
Succes en plezier met de voorpret en voorbereidingen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door