Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wennepen
#291902
Hallo,

ik heb een hond die echt voor onwijs veel allergisch is, waaronder dus graspollen, dus het verkeerde seizoen komt er voor hem weer aan, is ook te merken aan het feit dat ie nu toch weer meer jeuk krijgt.

Hij krijgt sinds een aantal maanden nu versvlees, ben ooit begonnen met Rodi lam en rijst, hier deed ie het goed op, heb ook een aantal pakken rodi rund groente en pens hart gekocht, maar hiervan kregen wij het idee dat ie meer jeuk kreeg, toen heb ik duck lam en rijst gekocht, maar hier kreeg hij nog meer jeuk van, nu ben ik toch weer verder aan het zoeken, want die rodi lam en rijst is behoorlijk duur, nu zit ik zelf te denken aan Bibi, aangezien ik daar erg goede verhalen over lees, er zit een verkooppunt in den haag dus dat is wel te doen voor mij, maar ik ben toch bang dat ie er straks weer meer jeuk van krijgt, zijn er mensen met allergische honden die geen centje last hebben met Bibi, en zou ik dan maar beginnen met de lam en rijst versie, alle advies is welkom, ben bang dat ie er straks toch weer meer jeuk van krijgt, of zal ik het gewoon proberen, hij heeft op dit moment al weer meer jeuk, omdat waarschijnlijk alles buiten in bloei staat
Laatst gewijzigd door wennepen op do 31 mar 2005, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#291905
Maar, aangezien de jeuk op sommige voeding erger wordt, is jouw hond niet alleen allergisch voor graspollen? Gebruik je overigens homeopathische middelen tegen de graspollen allergie?

Je kunt Bibi proberen hoor. Of Carnibest. Beide hebben een verkooppunt in Den Haag. Je zou wat extra visolie kunnen geven. Dit bevat omega 3 vetzuren en dit helpt soms bij allergische huidaandoeningen.

Misschien is zelf samenstellen ook een optie?
#291913
[quote="wennepen"]
Klopt max is voor heel veel dingen allergisch en wat je zegt waarschijnlijk ook voor iets in de voeding, hij krijgt zalmolie door zijn eten, iets homeopatisch krijgt ie op dit moment niet.
[/quote]

ja ik heb ervaring met een hond die voor alles en nog wat allergies is :(
minx mn bull.
minx heeft heel de 1ste 6 maanden dat ze op vlees zat alleen maar cb gekregen van mij.
voor mijn gevoel was dat 1 van de beter merken, en zonder granen alleen een beetje rijst, dus ben daar op gestart.
eerst op de light versie, want daar zat geen kip in, later natuur en aktief geprobeert.
daar deed ze het heel goed op.
later ben ik andere merken gaan proberen.
eerst bibi, mijn ervaring is dat minx niet tegen de bibi-kip kan, ook de bibi-lam doet ze het niet zo goed op.
op bibinatuur en bibimix dus wel.
toen ahv geprobeert en ook daar deed ze het goed op(zit ook geen kip in)
mijn ervaring verteld me dat minx het dus op versies met kip het niet goed doet.

gewoon kip of lam, dus zelf samenstellen, daar doet ze het wel goed op.

alhoewel minx nu van dr huidproblemen af is en niet veel meer aan t krabben of likken is, is ze nog niet helemaal zoals ik het wil.
dr pootjes zijn een ramp, maar daarvoor ben ik nog aan t zoek, dat komt waarschijnlijk door pollen en daar wil ik dus iets homeopatisch voor gaan geven.

op duck en rodi heeft minx het ook nooit goed gedaan, heb ik af en toe eens een dagje geprobeerd, maar dan leek ze weer terug te vallen, waarom weet ik niet. :-\

minx krijgt ook veel extra dingen.
minx krijgt visolie extra capsules van etos,
ze krijgt yoghurt, kwark en groentes.
ook krijgt ze kruidenmix van cb.
als ik dat niet blijf doen worden de klachten bij haar weer iets erger, waarom weet ik ook niet, maar blijf het dus gewoon geven.

heb je wel eens een test laten doen waarvoor je hond precies allergies is?
dan ga ik binnenkort bij minx doen, dan kan ik namelijk betere oplossingen voor dr vinden.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 31 mar 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#291939
[quote="danielle1980"]
heb je wel eens een test laten doen waarvoor je hond precies allergies is?
dan ga ik binnenkort bij minx doen, dan kan ik namelijk betere oplossingen voor dr vinden.
[/quote]

Ik heb bij Max zowel een bloedtest als een huidtest laten doen, daar kwam het volgende uit: Max is allergisch voor graspollen, boompollen, huisstofmijt, copramijt, farinaemijt, hooimijt, meelmijt, reukgras, engels raaigras,echte wittebol, dubieus voor hondenepitheel en alsem ambrosia, in zijn bloed is ie ook getest op een aantal voedingsmiddelen, maar daar kwam niks uit.

Het blijft gewoon moeilijk om de goede oplossing te vinden, je blijft van alles proberen, maar vaak loopt het toch uit op een teleurstelling, helaas.
#291944
Ik zou gewoon een week of 2 Bibi of Carnibest proberen, misschien is het een idee om er probiotica bij te geven. Misschien is dit overbodig maar volgens mij kan het ook geen kwaad. Ik denk dat je in jouw geval gewoon alles moet proberen bij een verkooppunt kun je vast wel kleine hoeveelheden afnemen en als het goed gaat kun je eventueel wat groter in gaan slaan. ;)
#291947
[quote="wennepen"]
Ik heb bij Max zowel een bloedtest als een huidtest laten doen, daar kwam het volgende uit: Max is allergisch voor graspollen, boompollen, huisstofmijt, copramijt, farinaemijt, hooimijt, meelmijt, reukgras, engels raaigras,echte wittebol, dubieus voor hondenepitheel en alsem ambrosia, in zijn bloed is ie ook getest op een aantal voedingsmiddelen, maar daar kwam niks uit.

Het blijft gewoon moeilijk om de goede oplossing te vinden, je blijft van alles proberen, maar vaak loopt het toch uit op een teleurstelling, helaas.
[/quote]

ok dat is een hele hoop waar ie allergies voor is. :(
je zou bij medisch dit kunnen neerzetten, dan zijn er vast mensen die weten wat voor homeopatische middelen je kunt geven,die zouden heel goed kunnen helpen, of je kunt naar een homeopaat gaan met je hond, die kunnen dan specifiek voor jou hond iets aanbevelen.

de huisstofmijd kun je zelf testen hoeveel er is je huis is, ik weet dat omdat ik zelf astma heb.

als er niets bij de voedingmiddelen uitkomt, komt de jeuk misschien niet speciaal omdat je het voer langere tijd gebruikt. :-\

ik zou zeker proberen op bibi of cb te gaan, corine van cb zou je ook kunnen bellen, die heeft soms ook wel een oplossing voor wat je kunt geven.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 31 mar 2005, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rami
#292399
Dag Wendy,

Ook ik heb een allergische hond (huisstofmijt) en sinds een jaar of twee geef ik hem Pollen Extra Veterinair van Puur Natuur (is te bestellen bij www.puurnatuur.nl). Heel af en toe is de buik van Balou nog een beetje rood maar is helemaal niet te vergelijken met wat het ooit was: een deerniswekkende hond met altijd maar jeuk en een zeer geirriteerde zwarte (en stinkende!) huid. Oké, dat was wel voor dat we over zijn gegaan van brok op vers en dat heeft natuurlijk enorm geholpen. Heb het idee dat daarmee zijn immuunsysteem waanzinnig 'opgekrikt' is.
Daarnaast heb ik ook een hele goede stofzuiger (met anti-allergie filter) en was ik zijn kleedjes/dekentjes zo om de dag maar ik heb het idee dat het toch ook de Pollen Extra Veterinair is die helpt.

Een half jaar geleden ongeveer kwam ik er achter dat Balou geen kip meer verdraagt (reageerde steeds met heftige diaree na eten van kip) en toen ik die vraag stelde hier op het forum (ben verder vooral een mee-lezer) kreeg ik te horen dat een intolerantie van kip - gek genoeg eigenlijk - toch wel vaker voorkomt.
Vind het wel jammer omdat je aan kip zo makkelijk kunt komen maar hij krijgt nu kompleet vers voer zonder kip en op de dagen dat ik zelf samenstel (ongeveer 2 dagen per week) geef ik hem lam, eend, geit, rund of vis, ei, groenteprutjes, yoghurt etc. Dus toch wel variatie genoeg, denk ik zo.

Wellicht heb jij (en vooral Max natuurlijk) iets aan mijn relaas.

Groeten,
Rami
Door Rami
#292796
Lupa, denk dat je gelijk hebt, daarom schrijf ik ook aan Wendy dat het met mijn hond Balou heel goed gaat gaat nu hij al weer bijna twee jaar vers, rauw eet.
Overigens uitte het ontgiften bij Balou in eerste instantie tot verergering van de problemen en dat kan ook gebeuren bij de eerste keer (of keren) toepassen van Pollen Extra Veterinair (je ziet een lichte verergering van een kwaal overigens vaker na het toedienen van een homeopatisch middel).
Omdat de hond van Wendy al verse, rauwe voeding krijgt en toch allergische klachten heeft denk ik dat zoiets als Pollen Extra Veterinair best zou kunnen helpen. Vandaar dat ik haar toch graag deze tip wilde geven.

Groeten,
Rami
#293375
[quote="Rami"]
Lupa, denk dat je gelijk hebt, daarom schrijf ik ook aan Wendy dat het met mijn hond Balou heel goed gaat gaat nu hij al weer bijna twee jaar vers, rauw eet.
Overigens uitte het ontgiften bij Balou in eerste instantie tot verergering van de problemen en dat kan ook gebeuren bij de eerste keer (of keren) toepassen van Pollen Extra Veterinair (je ziet een lichte verergering van een kwaal overigens vaker na het toedienen van een homeopatisch middel).
Omdat de hond van Wendy al verse, rauwe voeding krijgt en toch allergische klachten heeft denk ik dat zoiets als Pollen Extra Veterinair best zou kunnen helpen. Vandaar dat ik haar toch graag deze tip wilde geven.

Groeten,
Rami


[/quote]

Hoi Rami,

Ik ben ook erg blij om van andere te lezen hoe ze het hebben aangepakt en dat het effect heeft gehad, soms zit je echt met je handen in het haar, het breekt echt je hart als je hond niet meer lekker mee kan wandelen omdat ie elke keer stopt om te jeuken, dat zijn energie opraakt van het vele jeuken, daarom is het gewoon fijn om ervaringen te delen, ga vandaag ff naar een winkel bij ons in het dorp die verkoopt de producten van puur natuur, ga ff kijken wat hun ervaringen zijn en dan ga ik het bij Max ook maar proberen. Het ging zo goed, maar sinds een week of 3 is de jeuk weer verergerd en ook zo erg dat het hem belemmerd in zijn doen en laten. En dat vind ik zo erg, van een vrolijke hond veranderd ie in een oud mannetje zonder puf voor dingen.

Bedankt Rami voor jou verhaal en advies.
Gebruikersavatar
Door chooky
#293376
Ik heb het hele topic nog niet gelezen en weet dus niet of iets ga zeggen wat allang gezegd is :-[ ;D maar ik zou ook borage-olie gaan geven, evt in combi met visolie (die combi hebben ze bij de hema, visolie extra heet het dan).
Door amber2
#293387
Als hij het goed deed op Rodi lam&rijst kan je proberen of je dat via een groothandel goedkoper kunt krijgen. Bij ons kost Rodi bij de groothandel namelijk een stuk minder dan in de supermarkt: zo'n 2,50-2,75 per kg (vanaf 10 kg geloof ik); en het wordt meestal gratis thuisbezorgd. Of heb je maar een kleine vriezer?
Door Rami
#293418
Dag Wendy,

Heel herkenbaar wat je zegt over het feit dat Max ook zo z'n energie (en vrolijkheid) verliest door de huidproblemen en de jeuk; dat had Balou ook zo erg. Is inderdaad ontzettend naar om je hond zo te zien en ik hoop echt dat de Pollen Ex. Vet. iets voor Max doet.
Zag dat Chooky schreef dat je ook borage-olie (evt. in combinatie met visolie) kunt geven en dat lijkt me ook een goed advies. Die van de Hema heb ik ook een tijdje gegeven maar geef nu alleen nog maar visolie.
Mocht je verbetering zien binnenkort dan zou ik dat graag lezen.

Groeten en sterkte voor jou en Max.
Rami
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door