Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#2918362
Hoe is dat jullie vergaan? En zouden jullie dingen nu anders doen? Ben benieuwd naar ervaringen !!
Nog een weekje, dan ga ik mijn golden blij maken met een border pupje  :D
Laatst gewijzigd door Envie op zo 04 mei 2014, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2918437
Toen ik mijn pyr kreeg heb ik die gewoon mee naar binnen genomen in mijn handen.  Nou wist ik dat mijn duitse herder sociaal en rustig met pups was. Jamey (pup) vond het heel spannend maar max was alleen maar met alle speelgoed bezig die met jamey mee kwam. Die keek niet eens naar jamey  ::) en dat is eigenlijk haast de hele middag zo gebleven zodat jamey rustig kon wennen en snuffelen aan hem. Nu met de husky's zou ik eerst gaan wandelen op vreemd terrein en ze daar kennis laten maken.  Maar Rossi is dan ook niet happy als er een vreemde hond op ons terrein komt zacht gezegd. Dus dat ligt heel erg aan de hond die je al hebt
Door eelke
#2918443
Hier ging dat prima, Joep was zelf ook nog maar een jaar en dus nog jong. We hebben er wel voor gezorgd dat Joep een plek had waar hij rust had, Joep mocht wel op de bank en Gijs nog niet.

Oh, en Joep kan ook erg goed met het bordertje van mijn zusje, dus dat sterkt je voorpret vast!  :) zij is nu bijna 6 maand.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2918534
Toen ik afscheid nam van Twister wist ik al dat er een weer een hond bij zou komen. Ik had Gentle toen nog (schotse terrier reu van 8)
De 'fout' was dat we Kaya direct mee naar binnen namen en dus niet op neutraal terrein hebben laten kennis maken. Gentle was nooit echt moeilijk naar andere teven toe maar Kaya werd direct aangevlogen. Resultaat : nog steeds een mooi litteken op haar neus  ;)
Daarvan geleerd hebbende zijn we met Chakotay naar het veld gegaan en hebben daar Kaya kennis laten maken met hem. Tussen die 2 is vanaf het eerste moment een klik geweest. Wat ik van die 2 heb geleerd is dat het belangrijk is ze apart mee te nemen naar diverse activiteiten en wandelingen. Chakotay wordt erg nerveus als Kaya niet in de buurt is. Hij kan dan ook niet helemaal alleen zijn. Samen mat Kaya kan hij rustig 4 uren alleen thuis zijn. Maar het is gewoon niet practisch ze apart uit te laten voor mij, daarom heb ik dat dus nooit gedaan. Dat is wel een puntje wat ik volgende keer dus echt anders ga doen.  ;)
Door Anne in Zweden
#2918553
Max kwam als dakloze pupperd gewoon een bosweggetje af gedoddeld toen ik met Scotch langsliep. Ik heb hem meegenomen en hij is nooit meer weggegaan. Scotch vond het enig, zo'n speeltje. :biggrin2:
Door Envie
#2918555
Bedankt tot zover, het komt me allemaal wel bekend voor  ;) want natuurlijk heb ik half internet al afgestruind en mensen met meerdere honden gevraagd. Maar toch blijft ervaring delen belangrijk.
Dus...meer ervaringen......  8)
Door renate1985
#2918697
Toen we Ghost nog hadden is Basco daarbij gekomen. Ghost was net een jaar. Helaas ging dat niet meteen goed dus hebben we ze bijna een jaar gescheiden moeten houden. Na bijna een jaar onder begeleiding van een gt hun bij elkaar gezet. Het heeft even geduurd voor ze echt bij elkaar konden. Toen dat eenmaal goed ging waren ze de beste maatjes samen. Enige probleem met Ghost ( tegenover Basco) was dat hij angst agressie had en zich bij spanning ( als bijvoorbeeld een hond voorbij kwam die hij echt niet moest of met vuurwerk)  zich afreageerde op Basco  :-\

Na het overlijden van Ghost was er weinig van Basco over. Hij wilde niks meer, niet spelen, wandelen, ook eten ging moeizaam. Toen hebben we een herplaatser genomen.
Deze hond leek echt geschikt. Een wandeling gemaakt met de oude eigenaren erbij en ze negeerde elkaar netjes.
Eenmaal thuis gekomen ging het 's avonds ineens mis. De herplaatser verstarde naast Basco, terwijl Basco sliep, en zijn ogen draaide richting Basco. Ik sloeg op het bureau en gelukkig taaide hij af. Basco mocht van hem niet bij ons liggen of knuffelen. Basco mocht niks meer in eigen huis.

Toen hebben we besloten om de herplaatser terug naar de eigenaar te brengen want dit kon niet  :'(

Daarna kwam Kaine. Op hem hebben we 8 weken gewacht. Pas op het moment toen Kaine binnen kwam fleurde Basco helemaal op. Hij werd een soort moeder. Buikje wassen na het slapen, spelen, eten, plassen. Naast de bench slapen als Kaine daar sliep. Die twee zijn samen de grootste maatjes geworden. Af en toe hebben ze weleens wat mot samen maar meer als een hoop herrie is het vaak niet.

Beetje een lang verhaal geworden  :-[
Het zijn 2 verhalen van hoe het bij ons ging. Eerste keer niet helemaal goed en de tweede keer geweldig.
Door Esther Q
#2919238
Ik zou geen tweede meer nemen met het idee dat de hond die ik heb dat ook leuk gaat vinden. Dat is nl niet altijd het geval. Los hiervan zou ik gewoon weer een tweede (of volgende) nemen. Doe ik trouwens ook, er komt binnenkort een tweede Hollands Herdertje bij me wonen :D :D
Veel plezier van je pup :)
Door TessaThomas
#2919263
Tessa is angstagressief, dus pup erbij was best spannend. We wisten dat ze met bekende honden wel leuk was, maar met de pup van schoonouders was ze erg streng. Die pup mocht niet aan de speeltjes, niet tegen haar aanliggen, niet in haar mand, eigenlijk vrij weinig behalve ademen ;) Wij hebben geen kennis gemaakt op neutraal terrein, maar expres op terrein wat voor Tessa enorm leuk was. Mijn vriend kwam met Tessa daarheen en ik zat daar met pup tussen mijn benen. Vervolgens samen de tuin ingegaan en ik ben op de grond gaan zitten met Tay weer tussen mijn benen. Binnen 3 dagen vonden ze elkaar geweldig en Tay mocht alles. Het enige wat ik anders zou doen bij een volgende pup (volgend jaar dus) is pup vanaf het begin leren dat zij ook wel eens alleen is zonder andere honden. Tay lieten we altijd apart van Tessa uit, maar als Tessa uitging (in de auto naar industriegebied) ging hij mee de auto in. Helemaal alleen thuis is nu erg lastig.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op ma 05 mei 2014, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inge58
#2919291
Ik vrees dat mijn twee shelties ook teveel 1 zijn.
Als onze Music zou overlijden krijg ik met Django grote problemen.
Niet genoeg mijn best gedaan om van nummer twee een zelfstandig hondje te maken.
Django is nergens zonder zijn grote broer.
Door Envie
#2919310
Inderdaad zal pup in eerste instantie voor mij zijn. Ik wil haar zeker het eerste jaar veel met mij laten ''samenwerken''. Met ieder appart bezig zijn. Bovendien moet pup ook leren even alleen te kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2919430
Toen Charlie erbij kwam hebben we op onbekend terrein voor Baiko kennis laten maken met Charlie, maar het was een teefje en die kunnen alles doen bij Baiko behalve 'kwaad'. en nu nog kan Charlie alles maken bij Baiko. Het zijn de beste maatjes.

Ze gaan vaak samen uit, maar ook alleen neem ik ze weleens mee of gaan ze apart met de baas mee. Charlie heeft daar iets meer moeite mee, Baiko legt zich bij zijn lot neer, wat dat ook is.

Als er een opvanghond hier in huis komt is het soms op onbekend terrein, maar vaak de eerste ontmoeting in onze eigen tuin. Bij sommige honden laat ik eerst Baiko kennis maken en dan pas Charlie. En soms neem ik ze direct mee aan de lijn voor een kleine wandeling, dan zijn ze aan het 'werk' en gaat de kennismaking makkelijker.

het ligt dus echt aan de hond die ik eerst even zie voordat de honden mogen kennismaken. Gelukkig gaat het vaak gewoon goed. Charlie heeft er de meeste moeite mee in het begin, maar trekt snel weer bij en zij is degene die op den duur het meest speelt en samen is met de opvanghonden.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2919431
Boomer heeft Pippa bij de fokker al ontmoet en ze zijn samen naar Nederland gereisd.
Ze had een week lang haat voor Pippa en opeens was ze het meest fantastische ter wereld!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door