Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2918176
vandaag heeft Salto zijn allereerste les gehad op jachttraining , hij vond het geweldig ! een sleepspoortje lopen , een over het water apport , dummy zoeken die in de bossage gegooid is , los van de riem zitten en wachten tot ik zeg dat hij zijn dummy mag halen en op drie verschillende plekken een dummy ophalen die gegooid zijn , het was veel en het was leuk !
Salto vind de omgang met vreemde moeilijk maar leerde vandaag dat het heel erg lonend kan zijn om in de buurt van vreemden te komen omdat daar je vel begeerde dummy ligt , jeetje die enge man is best wel leuk die gooit steeds mijn dummy ! aan het einde maakte hij zelf contact met mensen en als het contact hem te veel werd dan deed hij een paar passen achteruit en schudde zich af en keek trots naar mij .....snoepje erin !
zal ik gevonden hebben wat we echt leuk vinden om te doen ? volgens mij wel en nog mooier is dat hij kan oefenen met Patsy als we samen zijn  :)
#2918208
jara schreef: Jachttraining is gewoon leuk  ;)....maar de eerste les meteen oefeningen zoals sleepspoortje en over water ... :g:
Dat hangt er toch maar vanaf wat de hond al kan? Toen ik met m'n 1e hond begon aan jachttraining, was hij net een jaar en al bezig met GGI. Hij zwom en apporteerde dat het een lieve lust was. We namen 1 les deel in een C groep en stroomden meteen na die les door naar de B omdat C eigenlijk gehoorzaamheid is...
We waren onbekend met 'jacht', maar hij beheerste de C onderdelen vanuit ons dagelijks leven en de gehoorzaamheidstraining. Het zoeken kende hij vanuit mijn toenmalige werpkunst in combinatie met ons balspel en spoortjes lopen doen honden ongeacht of we het hen vragen... Dus als een hond graag apporteert en zwemt, dan zie ik geen bezwaar tegen het aan de overzijde opgooien van een dummytje. En het uitzetten van een spoortje, om als eigenaar kennis te maken met wat er zoal gedaan zal worden, met je maatje te proeven aan 'jacht', leuk! :)
#2918209
jara schreef: Jachttraining is gewoon leuk  ;)....maar de eerste les meteen oefeningen zoals sleepspoortje en over water ... :g:
het sleepspoortje was kort hoor en hij kon alles zien en het over water was een slootje waar aan de andere kant iemand stond met zijn dummy , niks te moeilijk hoor . nog even een aanvulling , kijk als je zeg behendigheid gaat doen dan kan je de eerste les natuurlijk ook de katten loop doen maar dat wil niet zeggen dat je het ding direct op hoogte en snelheid gaat doen .. je kan het ook op een lager niveau beginnen zo ook hier en daar bij weet ik natuurlijk niet of deze jachttraining te vergelijken is met de jachttraining die jij gewend bent mijn hond hoeft niet mee het veld in zeg maar  ;)
Laatst gewijzigd door henneke op za 03 mei 2014, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#2918233
Parelridder schreef: Dat hangt er toch maar vanaf wat de hond al kan? Toen ik met m'n 1e hond begon aan jachttraining, was hij net een jaar en al bezig met GGI. Hij zwom en apporteerde dat het een lieve lust was. We namen 1 les deel in een C groep en stroomden meteen na die les door naar de B omdat C eigenlijk gehoorzaamheid is...
We waren onbekend met 'jacht', maar hij beheerste de C onderdelen vanuit ons dagelijks leven en de gehoorzaamheidstraining. Het zoeken kende hij vanuit mijn toenmalige werpkunst in combinatie met ons balspel en spoortjes lopen doen honden ongeacht of we het hen vragen... Dus als een hond graag apporteert en zwemt, dan zie ik geen bezwaar tegen het aan de overzijde opgooien van een dummytje. En het uitzetten van een spoortje, om als eigenaar kennis te maken met wat er zoal gedaan zal worden, met je maatje te proeven aan 'jacht', leuk! :)
apporteren, zoeken en zwemmen is hier geen probleem, maar het appèl daar moeten we keihard aan gaan werken. Wij hebben de komende weken genoeg om te oefenen.
O en ook leuk als je hond ineens bedacht heeft dat ze echt alleen haar eigen dummy nog in haar bek wil.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door