Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2917835
Gisteren ochtend hadden de jongens beide zalm gegeten.
's middags toen we thuis kwamen rook heel de woonkamer naar diarree. Er lag niks.
's avonds naar het bos geweest en Basco begon gras te eten. Verder niks aan de hand.
Na de wandeling komt hij op schoot liggen en laat een boer. Nou ik ging bijna over mijn nek. Het stonk ontzettend naar diarree.

Hij heeft geen poep gegeten ( dit hebben we er gelukkig al heel lang uitgetraint).
Hij heeft dit vaker na het eten van zalm.
Kan het zijn dat hij er niet tegen kan?
Hij ruikt dan echt een dag of 2 rot uit zijn bek met boeren dus komt echt uit zijn maag. Met normaal ademen zonder boer heeft hij dit niet.
#2918223
Berre kon destijds enorm uit z'n bek stinken van iets wat slecht verteerde, ik dacht dan maar: slecht verteerde resten blijven lang in de maag--->gaan rotten-->geven de stank,-->komen rottend in de darmen en bij Berre kwam daarna felle diarree. Ik weet niet of 't klopt hoor maar misschien is zalm gewoon te vet.
#2918276
Dat is het gekke, zijn ontlasting is normaal.
Wel wat zachter maar dat is op de dag dat hij orgaan en pens krijgt ook.
Ik zit te twijfelen of ik hem nog zalm moet geven. Het is iets van de laatste paar maanden. Voor die tijd heeft hij er nooit last van gehad.
Verder krijgen ze vooral zacht bot zoals konijn, kip, eend en nu ook geitjes.

Dus het is dan aan het rotten? Oké dat wist ik niet. Hij eet het 's morgens en 's middags stinkt hij dan al zo met boeren.
Vandaag is het nog een klein beetje, gelukkig niet meer zo erg als gisteren.
#2918406
renate1985 schreef: Dat is het gekke, zijn ontlasting is normaal.
Wel wat zachter maar dat is op de dag dat hij orgaan en pens krijgt ook.
Ik zit te twijfelen of ik hem nog zalm moet geven. Het is iets van de laatste paar maanden. Voor die tijd heeft hij er nooit last van gehad.
Verder krijgen ze vooral zacht bot zoals konijn, kip, eend en nu ook geitjes.

Dus het is dan aan het rotten? Oké dat wist ik niet. Hij eet het 's morgens en 's middags stinkt hij dan al zo met boeren.
Vandaag is het nog een klein beetje, gelukkig niet meer zo erg als gisteren.
Of het ook echt gaat rotten weet ik niet, dat is mijn eigen interpretatie. Ik ondervond dat Berre geen gewoon kvv kon verteren, exrta gemalen kon wel en dan was er geen vieze geur. Berre had wel veel problemen met maag en darmen.
#2918414
Hij kreeg van de week kop en lijf verder niks erbij want er zit nog wel vlees aan.
Eerst kregen ze alleen de kop maar omdat ze nu meer te eten krijgen krijgen ze beide een hele. 's avonds krijgen ze een beetje spiervlees te eten.
Diarree krijgt hij niet alleen hele stinkende boeren, die ruiken naar diarree.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door