Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#2917651
bakvormen.....daar heb ik het over.
Ik wil graag een tulbandbakvorm maar weet niet wat handiger is, siliconen of metaal.
Brandt maar los.....
Door Ike
#2917658
Goed dat je zegt dat t over bakvormen gaat  :biggrin2:
Ik vind siliconen bakvormen niet fijn, zeker met in de oven zetten
als je ze hebt gevuld, het beweegt alle kanten op, geef mij maar de metalen versie  ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2917664
Ik heb een silicone cakeblik, en de cake wordt nooit mooi recht.  Voordeel is dat her niet erg is als je geen boter gebruikt. Ik zou ook liever een ijzeren hebben.
Door Lil
#2917668
Ik heb metaal weg gedaan voor Siliconen. Fijn materiaal, licht, wordt niet zo heet en heel gemakkelijk te lossen. Alles wordt recht. Meestal pak ik de e plaat/rooster uit de oven, zet de vorm erop en doe dan plaat/rooster met de vorm erop in de oven zetten. Ik heb dis geen last van wiebelende vormen.
Door Fido
#2917690
Ik vertrouw weekmakers niet en vertrouw siliconen niet en al helemaal niet als het met voeding verhit gaat worden.
Geef mij maar metalen vormen.
Door Mowgli
#2917722
Ike schreef: Goed dat je zegt dat t over bakvormen gaat  :biggrin2:
Ik vind siliconen bakvormen niet fijn, zeker met in de oven zetten
als je ze hebt gevuld, het beweegt alle kanten op, geef mij maar de metalen versie  ;)
+1
Gebruikersavatar
Door cisfr
#2917772
Metaal, betere temperatuur verdeling. Met siliconen wil het regelmatig scheef gaan. Laatste siliconen tulband in een ring van een springvorm gestut, die dreigde te verzakken en dan zou het deeg over de rand stromen. Was er gelukkig op tijd bij
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2917791
Fido schreef: Ik vertrouw weekmakers niet en vertrouw siliconen niet en al helemaal niet als het met voeding verhit gaat worden.
Geef mij maar metalen vormen.
+1
En dan het liefst metaal zonder antiaanbaklaag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door