Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2917497
Vanmiddag zat ik weer bij de DA.
Deze keer met Lotje.
Ze is zomaar vanuit het niets aangevallen op de boswandeling in een losloopgebied door een herder.
Het baasje was nergens te zien.
Deze kwam later met een andere gillende herder aanlopen waarop haar beide herders elkaar in de haren vlogen.

Ik heb Lotje weggehaald en ben verder gegaan .Zag toen pas een flinke winkelhaak in haar schouder
Bijtwonden zijn altijd smerig.dus direct naar de DA.
Het moest gehecht ,nu zitten er 5 hechtingen in .

Nu zitten allebei mijn honden met vieze wonden  :-X
Winston met zijn wondkrater en rare bacterie na de tekenbeet en Lotje met deze bijtwond.

Ik moet ze maar gescheiden houden denk ik om besmetting over en weer te voorkomen.Of is dit overdreven ?
Wat een stress weer. :-\
Laatst gewijzigd door Daantje op vr 02 mei 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2917515
Dat Shay die multi restistente besmetting had, moest ik er voor zorgen dat ze elkaars wonden niet zouden groomen.
De bacterie hangt toch wel in huis, maar echt fysiek schoonmaken van elkaar, dat moet je voorkomen.
En natuurlijk je griet ook in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2917527
Ze zijn erg aan elkaar gehecht maar  zullen elkaar niet afsoppen.
Dan laat ik ze gewoon zo en hou ze goed in de gaten.

De stress is er toch al met al die wonden.
Lotje heeft een heel dun velletje ,sneu om te zien wat zo'n bijtwond aanricht.

Wat doen jullie  op zo'n bijtwond ?Groene leem ?of doe je de eerste dagen niets zodat de troep eruit kan?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2917529
Och nee toch, wat een dikke vette pech. En dat in jou lekker rustige bos.

Wij hebben grotere wonden dicht laten nieten/hechten. Kleinere wonden hebben we alleen schoongemaakt. Op de wond die gehecht is zou ik nu helemaal niets smeren, vanwege de hechtingen. De antibiotica moet de rest doen.

Als ik smeer, dan meestal honingzalf. Maar ik begreep dat op hele natte wonden beter groene leem kan.
Door Anne in Zweden
#2917624
Nee hè, het zit je ook niet mee, zeg! Wat sneu voor het Lottekind. En voor jou.
Ik ben ook iemand die de boel eerst even aan de lucht laat helen, en als me dat niet snel genoeg gaat, smeer ik er iets op: groene leem als het vochtig is, honingzalf in de andere gevallen.

Beterschap, en sterkte met de ziekenboeg!
Door Lil
#2917647
Hechtingen laat ik met rust. Daar smeer ik niets op. Als ze eraan willen zitten wil een mps helpen en anders zelf een truitje/broekje of zo fabrieken. Pas als dat niet lukt gaat de lampenkap op.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2917657
Ah ,ok !bedankt weer voor jullie tips en de beterschapswensen.
Het gaat nu wel redelijk met Lotje.Ze was erg van slag omdat ze nog nooit is aangevallen.

Ik heb inmiddels de eigenaar opgespoord ,ben er naar toe gegaan en alles is netjes opgelost. :)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2917667
Heel veel beterschap en sterkte met de ziekenboeg! Arme schatten! Hoop dat Lotje er naast de wond geen psychische gevolgen eraan overhoudt. Maar mooi dat het nu met Lotje redelijk gaat.

Fijn dat het goed is opgelost met de eigenaar van die andere hond!
Door hamada
#2917676
Een ongeluk komt nooit alleen  :-X
Sterkte en een snel herstel voor beide patienten toegewenst.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2917766
Oooohw nu Lotje ook nog  :(
Geef haar (en Winstonnetje ook) maar een voorzichtige knuffel van ons  :-*
Hoop dat ze gauw weer opknappen allebei!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door