Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2917321
Ik weet niet of ik het hier in de goede rubriek zet maar mijn niet gecastreerde reu laat natuurlijk zijn geurtjes achter. Is niet erg dat weet je als je voor een reutje kiest denk ik maar ik vind het wel vervelend dat hij deze week bij de oppas tegen de lamp heeft staan plassen. Gewone winkels kan hij ook niet meer naar toe aangezien hij tegen alles aan plast en als klap op de vuurpijl heeft hij deze week tegen een man staan aanplassen  :o :o

Nu wil ik niet gelijk denken aan een castratie en straf hem ook echt voor dit gedrag maar ik vind het wel erg vervelend dat hij niet het onderscheid maakt tussen binnenshuis en buitenshuis en mensen en bomen. Iemand tips voor dit nogal genante vervelende gedrag?
Door sella
#2917344
Gedrags therapeut. Wat jij beschrijft is niet des reutjes, maar een probleem dat er ingeslopen is.
Ik heb altijd reuen gehad en de enige keer dat er een tegen een mens heeft aangeplast deugde er iets ernstigs niet aan dat mens.
Maar verder plaste hij nergens anders dan buiten,het liefst nog buiten het erf.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2917356
Hihi, mijn hond wil vaak tegen de trainster aanplassen  ::)
Zij zit meestal in de kofferbak van haar auto en Jacy heeft iets met wieldoppen dat daar tegen geplast moet worden. In de winkel wil hij het ook wel eens, maar meestal een verbaasd/dwingende vraag van 'wat doe jij nou?' op het moment van snuffelen is genoeg. En verder in winkels, wees duidelijk wat je wil. Als ik ergens sta te kijken, moet de hond even zitten, kan hij ook niet gaan rondsnuffelen  ;)
Ik heb geleerd dat de beste straf voor verkeerd gedrag gegeven wordt, zodat de hond het ongewenste gedrag niet eens kan uitvoeren..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2917412
:whistle:
Hier 3 reuen. Zo gauw ik iets nieuws buiten zet pissen ze ertegen als ik niet oplet. Ook tegen nieuwe tuinmeubels. Maar in het begin opletten en die poot naar beneden duwen (vinden ze niet echt fijn) helpt wel.
Binnen doen ze het gelukkig niet, maar in een winkel, dierenarts etc zouden ze als ze de kans krijgen het wel doen Ik ben ze gewoon (meestal) voor.

Maci heeft een keer tegen de postbode aangezeken....die kwam net met pakket toen we gingen wandelen, hij stond op de oprit en bleef babbelen waarop Maci ernaartoe liep en ertegenaan zeek.  :o :shy: Ik weet precies wat het was en nee het was niet zoals de man zei omdat ie zijn honden rook  ::)
En ik geloof dat Kaio een keer tegen Hanna aangezeken heeft  :-[ was iets met loopse teef....Maar natuurlijk ook niet de bedoeling.

Gedrag voor zijn en doorbreken zou ik zeggen. Hier mogen ze bijv. bij de wandeling ook niet tegen iedere boom aanzeiken ed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2917443
Ik ga met Kaio mee. Oscar zou het ook doen als hij de kans kreeg. Als wij op visite zijn laten we hem ook nooit los, dan pist ie in huis. Hij deed het hier ook nog geen 3 seconden nadat hij hier binnen kwam, hoppa, poot omhoog tegen een plant. En bij een vriendin ook elke keer, dus daar gaat ie altijd in de bench binnen. Ik let dus overal heel erg goed op en een UH UH is genoeg om het te voorkomen.

Hij heeft nog niet tegen ons of andere mensen aan gepist maar laat ik dat afkloppen  ;)

Het gedrag heeft mijn inziens overigens niet met dominantie ofzo te maken. Sommige reuen willen dat gewoon, overal hun geurtje afgeven. Als ik naar Oscar kijk is het ook eerder onzekerheid en spanning. Plassen vloeit spanning af en misschien een soort misplaats stoerdoenerij ofzo. Ik weet het niet precies, maar ik probeer hoe dan ook het liefste te voorkomen door hem de kans niet te geven, een Uh Uh als laatste redmiddel en de dweil als straf, voor mezelf dan want dan was ik niet goed genoeg aan het opletten  :P.
Door bloemetje
#2917447
Hier hetzelfde. Vooral nu Theo mans word hebben ze t in huis ook gedaan.  Dus pech voor ze en gingen ze weer in de bench als ik niet op kon letten. In de winkel en bij een ander thuis doen ze t geheid. Gewoon opletten.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2917495
Oooh gelukkig dat het meer voorkomt dan kan ik stoppen met mezelf afvragen wat ik verkeerd heb gedaan  :biggrin2:
In mijn eigen huis heeft hij het (tot nu toe) nog maar 1x gedaan nadat er een opvangreu was binnengekomen. Ik geloof ook niet dat het echt met dominantie te maken heeft omdat hij over het algemeen eerder onderdanig dan dominant is maar wel errug vervelend. Ik zal er wat beter op gaan letten en proberen te voorkomen  :)
Door K&D
#2917565
Ik heb dan wel dames, maar ook wel eens heren te logeren. Ze pisten vrolijk tegen onze bank bij binnenkomst om ff te laten weten dat zij hij 2 x er waren. Een flinke brul zodra ze het weer probeerden hielp en de eerste dagen was het wat opletten. Toen was het mannetjesgedrag voorbij. Buiten zeken ze wel tegen alles aan, maar aangezien ze toch niet bleven hebben we dat maar voor lief genomen.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2922562
Hier ook een intacte reu maar eigenlijk herken ik het niet dat overal tegenaan piesen nu moet ik zeggen dat ik vrij streng erin ben geen lantaarnpalen prullenbakken etc.
ik waarschuw enkel met een uhh en dan kijkt hij me aan zo van ja ik weet het.

Het enige wat meneer elk voorjaar doet is tegen een bepaald haagje in de tuin piesen, geen idee waarom enkel in het voorjaar en nee daar ben ik echt niet blij mee want je loopt er precies langs als je naar het achterste gedeelte in de tuin wilt. bahbahbah
Door suzanne 1
#2922584
mijn duitse herder heeft dat NOOIT gedaan. (Nou was hij erg zeker van zichzelf en volgens mij doen wat onzekere honden het vaker) ook niet toen we bij mensen binnen kwamen die 15 honden hadden. Ze waren helemaal verbaasd dat hij niet binnen pieste want bijna elke reu (en een aantal teven) deden dit altijd als ze bij hun op bezoek kwamen.
Jamey (pyr herder) heb ik dat ook nog nooit zien doen (behalve als pup maar toen was hij nog niet helemaal zindelijk).
Senna daarentegen....(die kreeg ik erbij toen ik verkering met mijn vriend kreeg) tilde al voor ik ze kende zijn poot op in de dierenwnikel, bij de dierenarts etc.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn vriend niet genoeg oplet op dat soort momenten. Ik heb hem een aantal keren in de gaten gehouden en ben flink boos geworden op hem toen hij wou piesen. Nu doet hij het ook niet meer (ondanks dat houd ik hem toch in de gaten). En Senna is dus niet zo super zelfverzekerd en zeker geen macho (al wil hij andere honden dat wel voorspiegelen  :P) en hij is gecastreerd. Castratie wil dus zeker niet zeggen dat het overgaat.
Dus gewoon goed opletten en duidelijk aangeven dat het niet gewenst is daar. Onze honden laat ik binnen de bebouwde kom ook op commando snuffelen/piesen. Als ik zeg "dat is tuin' dan mogen ze daar absoluut niet pissen en dat doen ze 99 van de 100 keer ook niet. En waar ik zeg "ga maar snuffen' daar mogen ze doen wat ze willen. Ik heb er een spuughekel aan als ze tegen andermans tuin aan pissen en zo is het voor de hondjes ook heel duidelijk waar het wel/niet de bedoeling is. En op vaste rondjes hoef ik eigenlijk al niks meer te zeggen want daar weten ze waar het wel/niet kan.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2922618
Mijn ene reu die ik vanaf pup heb, heeft het nog nooit gedaan en zal het ook niet doen. Mijn andere reu af en toe, maar hij weet niet beter, omdat het bij zijn oude baas niet uitmaak te (leefde in een schuur en buiten). Hier thuis doet ie het niet, soms ergens anders maar dan heeft ie best wel een uitdaging....
Door Lil
#2922765
Ik sta verbaast hoeveel reuen dat kennelijk doen. Mijn reuen totaaaaal niet. Mijn ouders hebben vroeger altijd asielhonden/herplaatsers gehad evenveel reuen als teven en die deden dat ook nooit. De onzekere niet, de zelfverzekerd en niet en de niet zindelijke hadden na het zindelijk maken ook geen intentie om het te doen. Waren zowel gecastreerd als volle reuen.
Door sella
#2923110
Daar verbaas ik me ook over lil. Maar als ik om me heen hoor hoe vaak men zegt dat kan je een reu niet afleren :-X
Wij hebben heel wat asielhonden gehad, maar dat wild plassen, nooit geen probleem mee gehad, ook niet met de angstbijter.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2923642
Even voor de duidelijkheid: dat Oscar dat wil, wil niet zeggen dat het mag he. En ik vind het in Oscar zijn geval niet onlogisch. Voor zover we weten heeft hij toen hij jong was héél veel tijd alleen in een kennel doorgebracht en bij zijn opvangadres mocht hij zodra hij buiten was plassen waar hij wilde. Pas toen hij bij ons kwam zijn daar regels voor gekomen. Die hij, als ik een beetje oplet, ook prima accepteert. Er wordt hier niet tegen tuinen, niet tegen banken of electriciteitskastjes ed aangepist. Gaan we ergens binnen is het even opletten en voorkomen en dat lukt ook prima.
Door renate1985
#2923659
Hier gelukkig ook reuen die het niet doen en nooit gedaan hebben. Ik heb ze beide leren plassen op commando.
Dus voor we gaan fietsen moeten ze plassen en dan op de fiets. Er word niet overal tegenaan geplast. Als we wandelen op de stoep mogen ze nergens tegen aan plassen. Lopen we op gras of in het bos mogen ze best tegen een boom ofzo aanpassen maar er word niet om de paar stappen ergens tegenaan geplast.

Ik heb wel een keer gehad dat de hond van een vriendin binnen ergens tegenaan plaste. Gelukkig maar 1x maar mijn reuen plaste daar niet overheen. Ze weten dat er in huis niet geplast word. Nou moet ik wel zeggen dat Basco tot 1 jaar niet zinnelijk was ( hij had constant blaasontstekingen)  maar dan vond ik een plasje midden in de woonkamer maar nooit ergens tegenaan gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door