Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#2917258
Wanneer laten jullie de moederhond weer buiten de tuin uit? Ik heb venkelthee om de uiers schoon te maken, is dat dan voldoende ook als ze weer naar de pups gaat?
Wat een vragen weer.....
Ingrid
Door Lizzy
#2917273
Dezelfde dag. Een teef drinkt veel tijdens en na de bevalling (ze hebben veeeeel vocht nodig om melk te produceren) en dus piesen ze ook veel.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2917276
Ik heb geen verstand van puppy's en zwangerschap, maar er wordt bij baby's aangeraden om een speen niet af te spoelen als hij op de grond is gevallen. Dit om een baby te leren weerstand tegen bacteriën op te bouwen.
Door Rabia
#2917286
Dezelfde dag lekker in de tuin, de dag erna(als ze fit is) lekker mee naar het bos.
En niet te steriel willen zijn, van een korreltje zand bouwen ze weerstand op, van heeel erg schoon allergieën.
Door Lizzy
#2917306
Rabia schreef: Dezelfde dag lekker in de tuin, de dag erna(als ze fit is) lekker mee naar het bos.
En niet te steriel willen zijn, van een korreltje zand bouwen ze weerstand op, van heeel erg schoon allergieën.
Ik denk dat dit wel erg hond-afhankelijk is hoor. Ik kreeg Biscuit met moeite 100 meter verder van de tuin.

En nou weet ik wel dat je niet te steriel moet zijn maar onze bossen stikken werkelijk van de andere honden. En ik zit er toch niet op te wachten om daar mijn hond uit te laten, in aanraking te komen met andere honden en ik-weet-niet-wat weer mee naar huis te nemen. Daar ben ik dan toch een beetje een zeikerd in. Heb je losloopgebieden waar je geen sterveling tegen komt is het weer een ander verhaal.
Door Jantina
#2917337
Zelfs na de keizersnede moesten we onze teckel direct mee naar buiten nemen. Lizzy haar uiers (en dus de spenen) sleepten bijna over de grond en ik heb het dus in het begin wel even schoongemaakt met een washandje gedrenkt in een sopje Betadine shampoo. Gewoon even hup erlangs en met een hydrofiel doek even droog maken. Ik denk dat de spenen ook sneller echt vies worden bij een formaat teckel dan een grote hond  ;), zeker als het nat is buiten.
Door vagebond
#2917351
De dag erna, wilde ze enkel snel de tuin in. Heb haar zelfs in de tuin gezet voor een plas van een minuut of 2. Jammerend als een magneet weer naar binnen. Zelf ging ze niet. Nu blaft ze alweer in de tuin.
Dag voor de bevalling wilde ze ook niet weg. Klein stukje, stoppen en als een speer naar huis.
Hoe lang lopen jullie dan met de teef, ze kan toch niet zomaar een uur weg of zo?
Wij laten de honden altijd uit op een andere plek dan hier, dus met heen en weer rijden, kort rondje, ben je al snel drie kwartier, een uur kwijt.
Door Jantina
#2917372
Nou ik zou lekker naar de hond kijken! Als ze alleen even willen plassen en verder terug naar de kids, prima toch? Lizzy vond het wel heerlijk om erbij weg te zijn, dus die ging wel snel weer mee. Als ze niet erbij weg wil en je zou haar nu met de auto enz. mee nemen levert denk ik onnodige stress op.
Door miik
#2917830
[quote="vagebond"]
Hoe lang lopen jullie dan met de teef, ze kan toch niet zomaar een uur weg of zo?
Wij laten de honden altijd uit op een andere plek dan hier, dus met heen en weer rijden, kort rondje, ben je al snel drie kwartier, een uur kwijt.
[/quote]

Ik deed dat wel... Als de pups gedronken hadden en lekker lagen te slapen nam ik moeders mee naar buiten.
Mijn border colllies hadden dat echt nodig, de beweging, de frisse lucht ! Het zorgde ervoor dat ze mentaal happy bleven en dat ze met meer toewijding en beter voor hun pups zorgden ! Met name Abby knapte heel erg op toen ik haar weer lekker meenam. Ze ging ook gelijk veel beter eten, wat ook weer goed was voor de melkproduktie !
Door Esther Q
#2917837
Verschilt heel erg per hond. De ene wil meteen alweer mee met alles, de ander is 8 weken lang niet bij de pups weg te slaan en alles daar tussenin. Gewoon kijken wat ze zelf wil. Wij maken niks schoon, maar goed, in een druk NLs gebied zou ik daar denk ik ook wat anders mee omgaan.
Door Bezcenna
#2917964
Gewoon dezelfde dag, hoe anders?
Vaak laat ik ze ook tussen 2 puppen door eens even uit voor een plas of hoopje.
En schoonmaken?
Die tijd krijg ik niet, of ze bijt een gat in de deur om binnen te zijn! :D
Vind het wel hilarisch zoals jullie spreken of zuiver maken van de uier  :2funny:
Ze zien me al komen....mag al blij zijn als ik een pup mag "verleggen" zonder protest
Enne bang voor infecties daardoor? Echnie. Je kan de boel toch niet steriel houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door