Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door SHIVA
#291340
Vanaf deze week krijgen de honden een ander menu
weet niet of het goed is maar dat hoor ik graag
maandag
kippebout avond groente
dinsdag
kopvlees 7 ons avond fruit
woensdag 7ons pens avond zuivel
donderdag 7ons kopvlees avond eitje 2stuks
vrijdag runderhart 7ons avond groente
zaterdag visdag avond ribje met wat vlees eraan
zondag cb en avond zuivel
moet hier nog wat omega en multievit. bij gevoerd worden of hebben ze hier voldoende aan zonder iets te kort te komen
dan nog een vraagje :als ze zo af en toe eens wat lever van de rund krijgen is dat erg schadelijk
hoop dat er in de toekomst wat meer lams en kalfs ribjes bij komen maar eerst die goede man even tot vriend maken en houden
gr shiva
Door Lizzy
#291708
[quote="SHIVA"]
Vanaf deze week krijgen de honden een ander menu
weet niet of het goed is maar dat hoor ik graag
maandag
kippebout avond groente
dinsdag
kopvlees 7 ons avond fruit
woensdag 7ons pens avond zuivel
donderdag 7ons kopvlees avond eitje 2stuks
vrijdag runderhart 7ons avond groente
zaterdag visdag avond ribje met wat vlees eraan
zondag cb en avond zuivel
moet hier nog wat omega en multievit. bij gevoerd worden of hebben ze hier voldoende aan zonder iets te kort te komen
dan nog een vraagje :als ze zo af en toe eens wat lever van de rund krijgen is dat erg schadelijk
hoop dat er in de toekomst wat meer lams en kalfs ribjes bij komen maar eerst die goede man even tot vriend maken en houden
gr shiva
[/quote]

Hoi Shiva,

Als ik het goed heb tel ik vier dagen zonder bot (of calcium). Ik vind dat persoonlijk te weinig. Ik kan het niet voor je uitrekenen op welk percentage bot je zit, maar zo te oppervlakkig te zien is het te weinig.

Verder vind ik de afwisseling ook aan de zeer magere kant. Ik tel drie dagen een maaltijd van rund (kopvlees en runderhart) en waarschijnlijk wordt dit zelfs 4 met de pens. Ik denk dat je wat meer moet gaan afwisselen met andere vleessoorten, andere vleesbotten en ander orgaanvlees.

Ik zou liever geen runderlever geven, tenzij het afkomstig is van biologische runderen.
Door SHIVA
#292022
Hoi lizzy
de honden krijgen om de dag een runderrib met wat vlees eraan
ook krijgen ze een hele kip zit toch ook bot in en dan ook nog de cb was bang dat de bot verhouding teveel was maar is niet zo dus
verder ben ik met deze slager nog in onderhandeling of we ook wat van de kalf en lam kunnen kopen
maar hij moet ons eerst beter leren kennen dus even vriendjes worden daarnaast geef ik ze ook als het in de aanbieding is paardenvlees
en ja het is afkomstig van de biologische koe
gr shiva
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door