Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Bowdi
#2916585
Sinds we verhuisd zijn en een tuin hebben woont Jip zo goed als buiten. Ik haal hem naar binnen als het regent en s'avonds als we gaan slapen. En eigenlijk wilt hij dan niet naar binnen.
Ik wil hem dus eigenlijk buiten laten slapen. Maar los in de tuin wil/durf ik niet, als er totaal geen toezicht is. Een kennel maken is ook niet echt een optie, want de tuin is niet zo groot.
Jip slaapt in een bench en ook als we niet thuis zijn zit hij in de bench.

Zou het een idee zijn om een omhulsel voor de bench te bouwen zodat deze buiten kan staan? Of zijn er speciale benches voor buiten? Google levert niet echt wat op. Of hebben jullie misschien andere ideeën?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2916591
Ik zou kijken voor een officieel nachthok. Die zijn er speciaal voor gemaakt. Misschien kan je dan een bench er voor vastmaken, zodat hij de mogelijkheid heeft buiten en binnen te liggen?
Door K&D
#2916593
Dan zou ik een goed nachthok bouwen (of via MP iets op de kop tikken) en een stukje uitloop eromheen zetten met van die stevige draadpanelen. Alleen in een nachthok kan misschien warm worden als de zon erop schijnt, en schaduwrijke plekken zijn vaak ook vochtig. Hij moet wel keuze hebben om ook koel te liggen.
Door Bowdi
#2916602
Ik denk met alleen een nachthok maak ik Jip niet blij.
Want dan ligt hij nog eigenlijk niet buiten.

Miss toch kijken of het mogelijk is een kleine kennel te maken. Of ik zet hem achter het hek en maak een plekje voor hem in de garage. Daar kan hij dan zo in. En kan hij verder niet de tuin in.
Weet alleen niet of manlief daar voor open staat. Aangezien zijn auto altijd in de garage staat. Maar eens over nadenken.
Door Bowdi
#2916606
Manlief vind het best een goed idee om Jip achter het hek te zetten en hem een plekje te maken in garage.  :D
Van het weekend maar eens aan de slag gaan om de garage Jip-proof te maken. Ben eens benieuwd wat ie daar van vindt.

Mochten jullie nog andere ideeën hebben hoor ik ze graag.  :)
Door inge58
#2916621
Onze twee shelties leven in het camping seizoen dag en nacht buiten,simpelweg omdat ik ze niet in de caravan wil hebben.
Ze hebben dan de beschikking over de tuin,die helemaal is afgezet. Ze hebben een fijne koele plek onder het balkonnetje dat op palen staat,en ze hebben een officieel nachthok.
Alleen snachts gaan ze in het nachthok met het deurtje ( zelf gemaakt) dicht.
Omdat ze anders erg kefferig zijn in de nacht wanneer ze loslopen.
Overdag mogen ze lopen,liggen ,zitten waar ze willen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2916628
mijn doggies hebben een veranda met eigen bank kan s'winters ook dicht heerlijk vinden ze het en voor ons rokers ook handig geen gerook binnen meer,en scheelt enorm veel vuil,en je kan zelf ook al gauw buiten zitten ideaal raad het iedereen aan :D
Gebruikersavatar
Door kira
#2916810
Onze beren sliepen vroeger ook buiten met een mogelijkheid de garage in te gaan. Hokken wilden ze niet, bij wind en storm zochten ze een struik uit om onder te liggen, ieder had een eigen ligkuil.
Door Bowdi
#2916852
kira schreef: Onze beren sliepen vroeger ook buiten met een mogelijkheid de garage in te gaan. Hokken wilden ze niet, bij wind en storm zochten ze een struik uit om onder te liggen, ieder had een eigen ligkuil.
Ik geloof ook eigenlijk niet dat Jip binnen zou gaan liggen als het gaat regenen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2916924
Bowdi schreef: Ik geloof ook eigenlijk niet dat Jip binnen zou gaan liggen als het gaat regenen.
Jip is een echte beer.
Door Nadia
#2917000
Mijn collega heeft een heeel mooi buitenverblijf slaap plaats voor de hond te koop :) Zal ik even voor je informeren?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door