Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2916330
Ik kom net terug van de DA met Winston,voor de 3e keer binnen  1 week.
Hotspot wegens tekenbeet ,niks helpt,al 2 weken niet  :(

Hij blijkt allergisch voor tekenbeten ,maar inmiddels ook voor de middelen tegen teken.

Helaas  is een tekenbeet in zijn wang uit de hand gelopen.
Afgelopen vrijdag had hij een flinke tennisbal aan wondvocht eronder zitten.
Het is een heel vieze wond geworden .De AB-kuur slaat niet aan ( Synulox).
De gewone middeltjes tegen hotspot werkten niet en deden niks.
Ik moest de wond druppelen met Surolan ,maar het wordt alleen maar erger.Dus dat doe ik nu niet meer.

De DA heeft nu een andere AB meegegeven(Clindoral) en ik moet de wond vanavond weer uitscrubben met Betadine .
Ze vermoedt dat er inmiddels een resistente bacterie aanwezig is.

Wat zijn er nog voor opties?Wie heeft dit ook meegemaakt?
Wat kan ik doen ? De DA heeft het al over de plek opereren/wegsnijden.
Laatst gewijzigd door Daantje op ma 05 mei 2014, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2916390
sella schreef: Ik had meteen een kweek laten maken, maar goed, dat is bij mij ook door ervaring ontstaan.
Ik hoop dat het snel opknapt. Smeren met een honingzalf is geen optie?
Nee ,dat heeft deze keer niet geholpen helaas .De plek ging nogal erg etteren.

Ik was vanavond  snel even tussendoor bij de DA ,er was helaas geen gelegenheid om een kweek te laten maken,morgen wel.
#2916403
Ik heb een kat met tekenallergie, hij krijgt de hotspots alleen in zijn nek en hals. Dit jaar ben ik vroeg begonnen met het  insmeren van neemolie.
Helpt voor jouw hond natuurlijk nu niet meer maar misschien wel als het genezen is.
Ook mijn kat kan niet tegen de spot-on druppels, hij krijgt er een grote wond van.
Trouwens mijn DA zei dat tekenallergie niet bestaat, nou mooi wel dus.
#2916436
spikkel schreef: Ik heb een kat met tekenallergie, hij krijgt de hotspots alleen in zijn nek en hals. Dit jaar ben ik vroeg begonnen met het  insmeren van neemolie.
Helpt voor jouw hond natuurlijk nu niet meer maar misschien wel als het genezen is.
Ook mijn kat kan niet tegen de spot-on druppels, hij krijgt er een grote wond van.
Trouwens mijn DA zei dat tekenallergie niet bestaat, nou mooi wel dus.
Nou ,hier dus hetzelfde.Winston reageert extreem in het hals en kopgebied .
Op open wonden spray ik idd. even geen anti-teken spray.
Ik heb een spray van appelazijn ,neemolie,lavendelolie ,citroenolie ,
Dat helpt wel om het te voorkomen ,maar deze keer is er een teek tussendoor geglipt  :-\
#2916465
Misschien even aan Ulla vragen. Zij had een Sint reu met flinke huid problemen, misschien heeft zij nog tips voor je.
Ik weet dat zij uiteindelijk de hond helemaal kort heeft geschoren en dat daarna de problemen een heel stuk over waren.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ile;u=3826

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... Bj%C3%B6rn

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... Bj%C3%B6rn

Poeh... dat was 2009.... waar blijft de tijd  :-X
Laatst gewijzigd door miik op do 01 mei 2014, 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2916511
Daantje schreef: Nou ,hier dus hetzelfde.Winston reageert extreem in het hals en kopgebied .
Op open wonden spray ik idd. even geen anti-teken spray.
Ik heb een spray van appelazijn ,neemolie,lavendelolie ,citroenolie ,
Dat helpt wel om het te voorkomen ,maar deze keer is er een teek tussendoor geglipt  :-\
Zou je mij de verhouding willen zeggen en waar te koop
Alvast bedank en ook nogmaals sterkte
#2916520
Ikzelf heb geen idee maar de dame waar ik een tijdje kvv haalde, had een hond die een erge reactie heeft gedaan op een tekenbeet. Neem met haar 's contact op misschien kan zij je helpen (ik denk dat ze ook op bp zit maar 'k weet niet onder welke naam)  google 's op  nourritani.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door