Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2915732
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw, dus ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Margit en heb een Rhodesian Ridgeback reu van 5 jaar, Yuba genaamd. Ik voer hem KVV aangevuld met vuile pens, rauwe botten, kipkarkassen, vis en groentes. De laatste 4 jaar zijn we met Yuba in Nederland op vakantie geweest en was KVV geen probleem. Dit jaar gaan we naar Oostenrijk. We blijven daar niet op 1 plaats en heb geen vriezer tot mijn beschikking, dus KVV is geen optie. Ik wil proberen om met Barf te beginnen, maar geen idee hoeveel Yuba daarvan moet hebben in grammen uitgerekend. Of heeft iemand een idee waar je in Tirol KVV kunt krijgen? Renske neem ik niet mee, daar heb ik een slecht gevoel bij. Gevriesdroogd vlees is voor 12 dagen ook geen optie, Yuba weegt 46 kilo, volgens mij wordt dit te prijzig! Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.
Laatst gewijzigd door Margit op di 29 apr 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2916363
Welkom op BP!

Ik heb geen verstand van BARF,heb altijd KVV gegeven. Wij zouden Radja in Spanje gewoon vers vlees geven,spiervlees van rund,kip enzo met evt wat kippennekken en verse vis, eitjes en wat yoghurt, wat levertjes en ander orgaanvlees wat je daar kan halen.Je zou ook wat eierschalen kunnen drogen en vermalen tot poeder ivm met calcium.
Maar persoonlijk denk ik dat je niet zo nauw hoeft te kijken met wat je geeft. Een hond loopt in 12 dagen echt geen tekorten op. En ik denk dat je dan het gewicht kan aanhouden wat je nu aan KVV geeft. Of evt wat meer wanneer jouw hond actief is tijdens de vakantie.

Onderaan de blz. staat een reclame van carnivoer,van DA wiens vrouw Fido ook hier op BP zit. Als je die reclame opend zie je F.A.Q staan,daar in dat lijstje zie je ook vakantie staan. Daar staat eten bij wat je een hond op vakantie kan geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Succes!

Gr Jacqueline
#2916794
Hoi Jacqueline,
Ben al flink aan lezen geweest op BP. Ik ga een poging doen om te Barfen met vakantie. Ik bedoel als ik hem rundergehakt, kippenpoten/vleugels, levertjes, niertjes, vleesbotten en verse groenten geef, kan het denk ik niet fout gaan. Ik wist alleen niet hoeveel Yuba hiervan moest hebben. Ben op dat punt nog een beetje onzeker. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij te wenig krijgt. Ik denk dat ik hier binnenkort maar langzaam mee ga beginnen, kunnen we allebei alvast wennen. Ik ga zo eerst eens op F.A.Q naar het lijstje kijken.
In ieder geval bedankt voor jou reactie, ben weer een heel eind verder!
#2916845
Graag gedaan! Ik denk echt dat je eerst dezelfde hoeveelheid mag geven als de kvv,maar ik denk dat je snel genoeg merkt wanneer jouw hond nog honger heeft of eten laat staan,dat wordt dan aanpassen!

Gehakt is prima,maar je kan ook rundvlees of kipfilet enzo kopen en daar stukken van afsnijden,vond Radja ook heerlijk ;) deed ik vaak als ik in de keuken vlees voor ons eten aan het snijden was en dan kreeg ze gewoon een paar stukjes! Gehakt vond ze idd ook heerlijk! Ik denk dat ze in Oostenrijk ook wel een poelier hebben,waar ze kippennekken verkopen,of eendennekken. Ik denk omdat jouw hond nog geen barf gewend is dat kippenpoten misschien toch te heftig is,vandaar dat ik het over kippennekken heb,die je dan eerst ff moet plat meppen! En dan zo langzamerhand hoeft dat niet meer! Zelfde geld voor eendennekken!
Maar daar zou een ervaren barfer beter antwoord op kunnen geven!

Vind het fijn dat je wat aan mijn advies hebt gehad.
En goed dat je het thuis al gaat uitproberen!

Mocht ik je niet meer spreken,een hele fijne vakantie met veel smakelijke maaltijden voor jouw hond! ;)
#2916916
Gewoon zelf wat samenstellen met wat er in de supermarkt voor handen is. Als je nou in Nederland al begint met het wennen aan bot eten, beginnen met kippennekjes of karkassen en die, zoals Radja zegt,  eerst een paar flinke meppen met een vleeshamer of deegroller geven, dan kan je in Oostenrijk gewoon kippenvleugels geven. Neem een snoeischaar mee dan kan je het vleugeltje inknippen op de plek waar de botjes samen komen. geen probleem, zeker voor een RR
#2918068
Ik heb vorig jaar in Oostenrijk Renske meegenomen. Hier kreeg ze jeuk van en zijn we dus halverwege de vakantie mee gestopt. Tja, en wat moet je dan. Kijken wat er bij de Spar te koop is. Soepvlees, gehakt, kippen in stukken. Meisje heeft prima gegeten. En het was ook maar voor een paar dagen. Moet er wel bijzeggen dat onze hond gewend is om botten te eten. Krijgt iedere dag iets botterigs te snoepen.
#2918785
Hallo dames,
Super bedankt voor jullie reacties! Yuba is niet helemaal onbekend met Barf. Hij krijgt de laatste twee jaar al grote rauwe vleesbotten, rauwe kippenvleugels en vuile pens. Ik denk dat ik mij veel te druk maak om het eten van hem en ik het allemaal moeilijker maak dan het is. Ik ga de komende tijd maar dingen opschrijven die ik hem straks in Oostenrijk kan geven. En voor de tijd natuurlijk alvast uitproberen. Ik hoop, dat als ik met een probleem zit, ik een beroep mag doen op jullie. Top dat jullie meedenken :)
Groetjes Margit en Yuba.
#2918883
Welkom hier!

Shanti krijgt op vakantie twee weken smuldier en kip. In een koeltas nemen we smuldier mee (stapelt makkelijk en normaal voeren we geen kvv dus wel handig dat de super het verkoopt) wat we daar dan in de vriezer doen maar dat blijft ook wel 3 dagen goed in de koeltas.
En op vakantie kopen we dan hele diepvries kippen, dan hoef je ook niet moeilijk te doen met percentages en voor Shanti zijn ze ook het goede gewicht.  :)
De lidl (of misschien de aldi...  :P) krijg je er zelfs nog orgaantjes bij.  8)

Shanti krijgt normaal zo'n 800g per dag maar op vakantie minstens 1200g, en vorig jaar viel ze alsnog een kilo af. Ze is op vakantie natuurlijk actiever maar ze is ook een beetje een stresskip wat natuurlijk ook energie kost. Onze vorige hond at gewoon evenveel (brok) als normaal, zij kon ook beter haar rust nemen op vakantie, Shanti wil de hele tijd alles en iedereen in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door