Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2914214
De reden dat ik er ook heel benieuwd naar ben is dat ik lees dat Lepto nosodes bij mensen werkelijk heel goed schijnt te werken (ze hebben behoorlijk masaal nosodes aan mensen gegeven in Cuba bijv). Dus waarom gebruiken er maar zo weinig mensen/dierenartsen de Lepto nosodes voor honden?
Door miik
#2914646
Ja, ik geef ze aan mijn honden. Via dierenartsen praktijk Jyoti:
http://dier.jyoti.nl/

In Australia schijnt het zelfs het vaccinatie programma voor kinderen te vervangen.
Ik snap ook niet dat het niet meer gebruikt wordt.... maar ik denk dat het probleem is, dat het werkt op basis van geheugencellen die je actief houdt, en die zijn niet te meten. Dus je kunt niks "bewijzen".

Ik heb het trouwens via Flodder en Dwarrel, zij geeft ze volgens mij ook al jaren aan haar honden.
Door Lizzy
#2914774
miik schreef: Ja, ik geef ze aan mijn honden. Via dierenartsen praktijk Jyoti:
http://dier.jyoti.nl/

In Australia schijnt het zelfs het vaccinatie programma voor kinderen te vervangen.
Ik snap ook niet dat het niet meer gebruikt wordt.... maar ik denk dat het probleem is, dat het werkt op basis van geheugencellen die je actief houdt, en die zijn niet te meten. Dus je kunt niks "bewijzen".

Ik heb het trouwens via Flodder en Dwarrel, zij geeft ze volgens mij ook al jaren aan haar honden.
Kun jij wat meer vertellen over de ervaringen die deze dierenarts heeft met de nosodes? Hoe lang werkt zij er al mee, weet jij dat?
Door Lizzy
#2914835
JoepenLola schreef: Worden de Nosodes dan ingezet ipv de enting.
Of worden ze bij de enting gegeven om te ontstoren?
In dit geval gaat het om nosodes in plaats van de enting.
#2915631
miik schreef: Ja, ik geef ze aan mijn honden. Via dierenartsen praktijk Jyoti:
http://dier.jyoti.nl/

In Australia schijnt het zelfs het vaccinatie programma voor kinderen te vervangen.
Ik snap ook niet dat het niet meer gebruikt wordt.... maar ik denk dat het probleem is, dat het werkt op basis van geheugencellen die je actief houdt, en die zijn niet te meten. Dus je kunt niks "bewijzen".

Ik heb het trouwens via Flodder en Dwarrel, zij geeft ze volgens mij ook al jaren aan haar honden.
Dus ik kan ipv de Weil enting ( die ik liever niet bij me honden laat zetten)...nosodes inzetten?,en dan werkt dat het hetzelfde als de enting?
Door Lizzy
#2915645
JoepenLola schreef: Dus ik kan ipv de Weil enting ( die ik liever niet bij me honden laat zetten)...nosodes inzetten?,en dan werkt dat het hetzelfde als de enting?
Nou......
Nee, dat werkt niet hetzelfde als een enting. Na een enting bouwt een hond (als het goed is - want dat is ook heus niet zo evident als dat wij denken) antistoffen op. Die zijn dan bijv. met een titerbepaling te meten in het bloed (dat of een infectie met virus/bacterieen). Als de hond dan met het virus of de bacterie in aanraking komt, komen de antistoffen in actie. Nosodes bouwen geen antistoffen op. In ieder geval: het is niet meetbaar in het bloed.

Dit is wel een interessante website en quote :

"Homeopathic Nosodes: a Better Alternative
A nosode is simply a homeopathic remedy that is made from a disease product. Nosodes are not in any way infections, and can be used in the same way as vaccines, that is, to prevent viral infection. Like vaccines, nosodes sensitize the body to a particular virus, so the immune system can react quickly and effectively to natural exposure. Nosodes are at least as effective as vaccines, and in some cases have been shown to be significantly more effective than vaccines in preventing infection.

The biggest advantage of nosodes over vaccines is the fact that they are completely safe. There are no risks or side-effects whatever. And they can be safely given to puppies and kittens much earlier than vaccines can. In fact, the mother can be treated before she gives birth, giving the puppies or kittens protection from the moment they are born.

Nosodes, like all homeopathic remedies, are very easy to administer: they are given by mouth, and don't even need to be swallowed. They are also very economical - far less expensive, in fact, than vaccination".

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/nosodes.htm

Maar..., da's allemaal niet wetenschappelijk bewezen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door