Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2915394
Waarschijnlijk heeft mijn sintje sinds gister avond een hotspot
Afgelopen zaterdag niks aan de hand had ik haar nog gewassen
Heb net de da gebeld moet om half 2 komen gaan ze haar scheren(durf het zelf niet)
Plus ze laat het niet toe zelfs alleen kijken niet dus word misschien nog een roesje ook , het zit achter der oor en in der nek.
Nou las ik ook op Google dat knoflook zoiets kan voorkomen of iets van chineese kruiden,elke dag 1 tabletje iemand ervaring hiermee?
Ik zit aan paar dingen te denken waardoor het is ontstaan
Week of 3 terug scalbibor band (zit wel erg los om der nek) en verleden jaar ook om gehad en niks aan de hand
Week of 2 terug pipetje bolfo ook eerder gehad ook toen niks aan de hand
Afgelopen vrijdag gezwommen
En wat ik ook las iets van oor ontsteking (maar daar is niks van te merken)
Nou ja kortom kl.... Alle tips zijn welkom ook om in het vervolg te voorkomen
Ik heb het even opgezocht van die chineese kruiden het heet :derma formule en heb het maar net besteld bij de huisdierendokters pagina
Laatst gewijzigd door kiara op di 29 apr 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915415
Ik weet niet wat je kan doen om het te voorkomen.
Mijn indruk is, is dat sommige honden gevoeliger zijn voor hotspots dan anderen.
Wel weet ik dat het kan komen door allerlei verschillende redenen.
Vlooien (bij Boris is 1 vlo genoeg) allergie, wondje of vlooienband of wat dan ook.

Wat ik nu bij Boris doe wanneer hij een hotspot heeft is het haar rond de plek zo kort mogelijk maken.
En een papje van groene leem er op smeren.
Ook helpt het om Stop'n Itch er op te doen, maar dat is helaas niet meer verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2915436
Ja dat idee heb ik ook hoe meer ik erover lees des te meer ik denk dat sommige honden er gevoeliger voor zijn
Net als bij mensen dat sommige gevoeliger zijn voor bv exeem
Nou ga straks eerst maar naar de da en daar scheren,ik kan er amper naar kijken vind ze niet leuk
Ze blijft er nu wel van af tenminste tot op heden zal wel pijn doen
Er zit sinds vannacht betadine zalf op maar plakt lekker nou ja zie wel straks
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915439
Het doet inderdaad pijn en ze zijn er vaak helemaal een beetje (of veel) ziek van.
Maar denk niet dat ze er nu helemaal vanaf blijft.
In een minuut kunnen ze die hotspot verdubbelen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2915477
andere kant zit het ook zag ik net wel ingedroogd :'( ga ook maar kraag regelen zo bij da,denk dat het een roesje word  :-[
eten heb ik niet gegeven vanwege roesje maar gister wou ze ook al niet graag het is wel een gedoe hoor vind ik
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2915498
Ik heb hier eentje die na gebruik van scalibor onder de hotspot zat en niet alleen in de buurt van de band. Toeval was het niet want ik heb 2 x de band geprobeert, en hij heeft het dan ook alleen dan gehad, zo'n 3-4 weken na omdoen, verder heeft ie nooit hotspots.
Andere hond die heeft 1x hotspot gehad, dat was na een advantix pipetje.
Dus als je het mij vraagt komt het gewoon door die chemische zooi (waar ook waterdieren aan dood gaan en kinderen niet de honden mogen aaien etc. dat zegt genoeg)

Nu heb je zelfs 2 chemische middelen door elkaar gebruikt.
Neem aan dat je de band al afgedaan hebt?

Hotspot jeukt erg en doet heel erg veel pijn is mijn ervaring bij de honden. Meestal gebruik ik t-shirts maar denk dat ie bij jou hond te hoog zit? oja bij meerdere honden zie je de andere het vaak "verzorgen", ook daarop letten
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2915500
oja ik zou niet weten hoe het met een kraag zou moeten doen, aangezien die dan juist op de plek zit bij je hond zoals je het omschrijft? Bij Fozzy zat ie ook hoog, dat heb ik met zeeman kinderhempjes opgelost.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2915567
Ja die band is gelijk in de kliko beland
Ben net terug van da haar hele nek is aangetast
Ene kant erger als de andere wel vreemd verleden jaar geen last met die band
Ze heeft ook oorontsteking denk zelf combinatie van alles
Maar die band hoef ik niet meer bij haar
Ze hebben haar geschoren een ab prik gehad
Ab kuur mee en spray (hydrocortison geloof ik)
En voor der oren,heb wel een kraag mee maar dat word niks denk ik
Ik heb er maar 2 hydrofyl luiers omheen met tape
Over 10 dagen controle
Wat voor hempje bedoel je ? Is zo'n rot plek
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2915592
Ajaj de hele nek...

Gewoon een onderhempje die ongeveer nekbreedte is. Soort van coltruilook dan  :) Ik doe dat dan vooral omdat ze dan als ze krabben niet direct het vuil op de wond zit, en ook de andere honden er niet aan kunnen likken, verder heb ik er dan meer van en die gaan op kookwas, dagelijks of 2 x daags verschonen. Fijne aan zo'n hempje vind ik dat er wel 'lucht' bijkan.
Vooral de eerste dagen goed opletten op krabben. Fozzy kwam vrij snel telkens naar bij toe rennen als ie jeuk had, dan aaide ik hem en ook heel zachtjes op de plek totdat het over was. Na een paar dagen is het ergste over maar blijft opletten dat ze het niet opnieuw openkrabben.
Voor de oren zou ik het niet weten, daar zat het hier gelukkig niet.

Is het scheren trouwens goedgegaan? Of was er roesje nodig?

Beterschap
Gebruikersavatar
Door kiara
#2915833
het scheren is gelukkig goed gegaan zonder roesje maar wel vreselijk zielig hoor,ze is vreselijk lief geweest zelfs geen grompie
Ik weet wel wat je bedoelt met koltruitje dat zou perfect zijn maar als hempje  :-\ is het wel katoen dan?
Ik heb nu maar t shirt eromheen gewikkeld hoop dat ze eraf blijft vannacht
Heb zelf ook nog griepje opgelopen dus verhaal compleet :-[
Ga morgen maar even snuffelen bij de zeeman dan kijken of ik wat vind,het lijkt of ze het meeste last heeft van der oren jeuk dan,is ook vreselijk snel gegaan gister overdag nergens last van althans niks gezien
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2915899
ja je weet wel van die ouderwetse witte onderhempjes van katoen een beetje rekbaar geweven. Zeker katoen rest zweet.

Wel fijn dat het goed gegaan is met scheren, ze kunnen veel hebben, zeker als ze weten dat je het doet om te helpen, ze hebben dat vaak door.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2915927
Hi hi de kleur nou ja misschien baby roze  :P
Ze heeft er gelukkig niet aangezeten vannacht
Eten heb ze ook op dus dat is goed teken
Vind het wel een gedoe en vreselijk zielig hoop dat het gauw over gaat
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door