Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Vicky
#2914943
Een van onze honden draagt Giardia en reageert hierop van puppy af, wij zijn sinds dik 3 maand brok/kvv aan het geven, alles ging goed, geen platte stoelgang, niets... Tot vandaag.... Gisteren heeft hij een gedroogde kippennek als toevoeging gekregen en ook ontwormingspilletjes werden toegediend als vlees heeft hij gisteren Naturis Kip gekregen. Zou de diarree van de voeding kunnen komen of toch terug opstoot  :( van Giardia? Wat is jullie ervaring van kvv en Giardia? Iemand een idee hoe we hier weer vanaf geraken?  Dan hoor ik het graag want we hebben 7 honden thuis...
Door Vicky
#2914959
Van de gistcultuur krijgt hij dan die opstoot?
Normaal geef ik Degomeat als kvv maar die was op en de rol Naturis kip had ik nog liggen.
Zou het kunnen overgaan als ik terug de Degomeat geef (wat vanavond reeds gebeurt met een Vleesmix compleet) of toch maar weer een staal richting DA brengen en weer met de pillen starten?
#2914966
Vicky schreef: Een van onze honden draagt Giardia en reageert hierop van puppy af, wij zijn sinds dik 3 maand brok/kvv aan het geven, alles ging goed, geen platte stoelgang, niets... Tot vandaag.... Gisteren heeft hij een gedroogde kippennek als toevoeging gekregen en ook ontwormingspilletjes werden toegediend als vlees heeft hij gisteren Naturis Kip gekregen. Zou de diarree van de voeding kunnen komen of toch terug opstoot :( van Giardia? Wat is jullie ervaring van kvv en Giardia? Iemand een idee hoe we hier weer vanaf geraken? Dan hoor ik het graag want we hebben 7 honden thuis...
Een hond moet zonder diarree kvv kunnen verdragen lijkt me.
Wellicht is dit topic de oplossing:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 348.0.html
Wel helemaal lezen als je een goed beeld wil hebben.
Ik zweer bij die diatomeeenaarde in elk geval.
Anders Annemarie Rijnveld eens een pb sturen die weet er nog veel meer van.
#2914972
winni schreef: Ik denk eerder dat ie diarree heeft van de ontwormingstabletjes die je gister hebt gegeven. Dit is vrij normaal.
Daarom ontworm ik ook niet met die chemische rotzooi.
Geef gewoon af en toe een paar weken diatomeeenaarde door het vlees.
Door Vicky
#2915316
Dag twee, enkel bloed komt er nu nog uit, terug naar DA of wat zijn jullie tips in dit geval? Hebben nog zes andere honden, waaronder een pup van zes maand. Ze zijn ook ontwormt doen er niets op... Maar maak me wat zorgen als het toch de Giardia weer is... Tips?
#2915598
Bij onze hond (met extreem gevoelige darmen) hoef ik geen ontworm tabletje te geven.....dat betekend geheid diarree. Ook bij mijn andere hond die een paar jaar terug giardia heeft gehad. Wat ik zou doen is niet meer standaard ontwormen maar de poep laten onderzoeken bij het Woud op wormeneitjes. Als ze die vinden kun je altijd nog ontwormen. Mijn ervaring is dat ze bijna nooit wormen hebben.

Als onze hond met zijn gevoelige darmen toch diarree heeft krijgt hij gekookt water over zijn gemalen voer (kvv, normaal voer ik barf maar bij diarree gemalen) en probiotica en okugest. Ik koop de probiotica bij de drogist en de okugest ook. Daarmee is hij meestal met een dag wel weer van de diarree af.

In ieder geval weet ik 1 ding wel. Als ik hem brokken geef dan gaat hij geheid weer aan de diarree. Brokken zijn een grote nono hier. En juist de veroorzaker van de diarree vaak.

Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd even langs de dierenarts gaan. (ps. houd er rekening mee dat antibiotica kuren etc ook op de darmen slaan en dus diarree veroorzaken)
#2915659
Vicky schreef: Dag twee, enkel bloed komt er nu nog uit, terug naar DA of wat zijn jullie tips in dit geval? Hebben nog zes andere honden, waaronder een pup van zes maand. Ze zijn ook ontwormt doen er niets op... Maar maak me wat zorgen als het toch de Giardia weer is... Tips?
Als er alleen bloed komt ging ik zeker direct naar de dierenarts en de ontlasting naar Het Woud sturen voor een guardia test.
Heb je overigens deze wel gelezen in een voorgaande post?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 348.0.html
Zou ik zeker even helemaal lezen als de hond guardia zou hebben.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 29 apr 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vicky
#2916019
Ja hoor, die heb ik gelezen, ik moet het alleen nog even door mijn zus laten lezen, het gaat om haar hond. Nu dag één had ik hem Okugest gegeven, dit heb ik van mijn nederlandse fokster gekregen want in België denk ik niet dat ze dat gaan hebben. Twee tabletjes gegeven, dag twee was stoelgang met bloed bij, toch maar even DA opgebeld, twee tabletjes extra gegeven en geen eten, sinds gisterennamiddag heeft hij niet meer gepoept en vanmorgen wel gegeten, dus ben benieuwd wat er straks uitkomt... Hopelijk beter en vanavond krijgt hij dan kvv Degomeat eend compleet terug. Hopelijk gaat dat ook goed.
#2916071
Vicky schreef: Ja hoor, die heb ik gelezen, ik moet het alleen nog even door mijn zus laten lezen, het gaat om haar hond. Nu dag één had ik hem Okugest gegeven, dit heb ik van mijn nederlandse fokster gekregen want in België denk ik niet dat ze dat gaan hebben. Twee tabletjes gegeven, dag twee was stoelgang met bloed bij, toch maar even DA opgebeld, twee tabletjes extra gegeven en geen eten, sinds gisterennamiddag heeft hij niet meer gepoept en vanmorgen wel gegeten, dus ben benieuwd wat er straks uitkomt... Hopelijk beter en vanavond krijgt hij dan kvv Degomeat eend compleet terug. Hopelijk gaat dat ook goed.
Wat voor tabletjes geef je dan?
Je hebt het over twee tabletjes extra, is dat tegen de guardia?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door