Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door moosje
#2914750
Jade krijgt jeuk van kip, rund en lam.
Ze krijgt in principe 5-6 dagen in de week kvv, en 1 of 2 dagen een barfmenuutje.
Nu vind ik het vrij lastig om wat samen te stellen voor haar, en dan met name qua spiervlees.
Bot en orgaan is vrij makkelijk te vinden, ook veel diersoorten, maar spiervlees vind ik lastiger, of ik zoek niet goed genoeg. :P
Ik ga binnenkort weer bij Degomeat bestellen, en wil dan wat extra spiervlees bij gaan bestellen zodat we weer een tijdje vooruit kunnen.

Wat ik nog heb liggen in de vriezer zijn zalmkoppen, een zalmkarkas, een eendenkarkas, eendenhartjes, haringen, eendenrugstuk, een konijnenkarkas ook nog geloof ik, paardenbotten met vlees en geitenbotten met vlees, geen idee wat voor botten precies, moet ik even kijken, maar heb pas een paar kilo gehaald.
Ik had de laatste keer ook lamspens, long en lever besteld, maar dat is naar Bleza gegaan toen bleek dat ze jeuk kreeg na het eten van lam.
Geen spiervlees dus, behalve het vlees wat aan de botten zit. Mevrouw zal dus even moeten wachten met barfen tot ik weer nieuw vlees binnen heb.

Wat zouden jullie aanraden? Ik zoek zo goedkoop mogelijk, aangezien ik momenteel zonder werk zit. Als ik straks weer werk heb dan krijgt madam weer wat duurder en verantwoorder vlees.
Tips voor complete menu's mogen ook, zonder rund, kip en lam. Ze eet een kilo per dag.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2914764
Kalkoenfilet en paardensnijsels (dego)? Is goedkoper dan bijv. hert of paardvlees over het algemeen. Hert wordt hier erg gewaardeerd, maar dat komt wel boven de 3 euro per kilo.

Van kalkoen kan je dan ook andere dingen proberen als ze dat lust.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2914776
Kalkoen is ook mijn eerste idee. Dego heeft ook konijnenspiervlees, maar dat is aan de prijs. Paard kun je ook proberen, dat is niet zo gekke duur. Ook zou je hele kwartels kunnen geven ter afwisseling. Hele kwartels zijn wel redelijk prijzig, maar zo af en toe kan het misschien wel (aanbiedingen zoeken enzo)

Zelf geef ik ook graag complete vissen (haring, makreel, sardien) en die beschouw ik dan als compleet (bot-spier-orgaan). Ik doe nooit een maaltijd van alleen vis, maar dan hoef je niet naast de vis nog extra spiervlees te voeren zeg maar. Dat doe ik naast zalmkarkas bijvoorbeeld wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2914793
Ze hebben tegenwoordig ook hazenvlees, maar geen idee hoe duur het is en wat de kwaliteit is.  Zou wel eens goed kunnen dat het ofwel duur ofwel slechte kwaliteit is omdat haas in den regel niet echt goedkoop is.  Maar dat is bij kalkoen ook zo en dat vlees is wel prachtig bij Dego en niet duur. Dus je weet maar nooit...

Ik vind het spiervlees in den regel wel vrij duur bij Dego moet ik zeggen...
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#2915004
Hazenvlees van Degomeat is momenteel 4,50 de kilo en helaas niet zo best qua kwaliteit. Veel onherkenbare gekke stukjes (orgaan?) en hier en daar bijna gemalen troep - en het stinkt naar darminhoud, in ieder geval geen gewone wildgeur. ??? Dus dat zou ik niet zo gauw aanraden.
Door Kim en Casper
#2915051
Paardensnijsels van dego zijn van redelijke kwaliteit. Voor iets meer geld zou ik dan paardensucade geven. Is prachtige kwaliteit. Welke KVV geef je? Dan zegt nl ook wel iets over de kwaliteit spiervlees die daar in zit.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2915127
Ligaa schreef: Hazenvlees van Degomeat is momenteel 4,50 de kilo en helaas niet zo best qua kwaliteit. Veel onherkenbare gekke stukjes (orgaan?) en hier en daar bijna gemalen troep - en het stinkt naar darminhoud, in ieder geval geen gewone wildgeur. ??? Dus dat zou ik niet zo gauw aanraden.
Het hazenvlees was echt niet voor herhaling vatbaar. Veel gemalen prut, stukjes bot er in en gewoon echt slechte kwaliteit. Ik koop het niet meer.
Door Cindy de Wolf
#2915132
Hazenvlees is echt niet veel, ik denk dat het MDM is. Ik voer het ook niet maar droog het wel en daar is het wel uitermate geschikt voor.
Het paardenvlees zowel sucade als stoofvlees is subliem. Ik zou daarvoor zeker het extra geld overhebben tov de snijsels.
De kalkoenfilet is ook heeeeeeel goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door