Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#2914373
Mmm, twijfel. Temperatuur is vanaf gisteravond langzaam aan het dalen, van 37.45 naar 36.92. Kan wel toeval zijn weer. Het schommelt nogal. Woensdag uitgerekend, rond als een tonnetje.
Caulophyllum mag je een dag van te voren geven. Stel ik geef het toch te vroeg? Is dat erg?
Straks voor de zekerheid een keer extra temperaturen. Doe dat nu 3x per dag, maar tussen 14.00 en 22.00 zit toch wel een lange tijd dan. Dus een keertje extra om 18.00. Even afwachten of straks de temperatuur verder gezakt is en dan zeker geven?
Bij Biche heb ik een keer 36.77 als laagste temperatuur gemeten. Toen deed ik ook 4x op een dag meten. Volgende dag puppies.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#2914406
Ik vond de temperatuur-daling echt super plotseling en Biscuit begon echt te rillen. En zo snel als dat het er was, zo snel was het ook weer weg.

Of het middel kwaad kan als je het te vroeg geeft? Ik heb geen idee.
Door vagebond
#2914487
Temperatuur is weer wat gedaald. En ze snauwt naar Chico, die zat te dicht bij de werpkist, vond ze. Eerlijk gezegd denk ik dat ik vannacht maar eens beneden slaap. Ik vertrouw het niet.
Ik ga het gewoon geven.
Door vagebond
#2914582
Het rommelt al, ze ligt in de werpkist. Ik denk pas morgen pups, ik vind het maar niks 's-nachts, liever overdag. Maja, niets te kiezen natuurlijk ;).
Vannacht met het lantaarntje erachter aan, tenminste zo gaat het hier altijd, om de 5 minuten naar buiten om te plassen, te graven, ontlasten. Het is ons 8ste nestje. Als ze morgen pups zou krijgen is ze 2 dagen te vroeg. In de dashond stond een verhaal van een nest dat een week te vroeg was. Alles ging goed gelukkig.
Gr. Ingrid
Door sinaxy
#2914584
Oh oh dat klinkt al serieus! Ben wel iets jaloers moeite bekennen hihi bij ons dag 63 en alleen nog maar slapen de hele dag. Veel sterkte de komende uren
Door vagebond
#2914788
Oh jee, 63 dagen en nog niets! Aargh, dat is ook heel erg spannend zeg! Maar als er geen temperatuursdaling is geweest, is er niets aan het handje lijkt me.
Gisteravond was de temp. nog verder gedaald, vannacht beneden geslapen, ze versnipperde de kranten in de kist, nu ook trouwens. Ben wel blij dat ik gister die caulophyllum heb gegeven.
Het voortraject is duidelijk begonnen. Wat zij dus niet doet, is tig x naar buiten om een miniplasje, poepje te doen, wel een beetje overgeven.
Vanmorgen was ze weer zeer hongerig. Ik voel aan alle kanten puppies bewegen, hoop maar dat een normale bevalling wordt. Heb ook nutridrops in huis gehaald. We wachten maar af.
Ik heb een meter hoge achterstallige administratie liggen, dus vervelen doe ik me niet :).
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2914883
Ik heb kranten in de kist met daarover het kleed, dat kleed heeft ze nu weggeduwd, ik haal dat gewoon weg op het moment van bevallen. Net heeft ze wat gegeten en wilde ze wel uit. Klein stukje, als een speer wilde ze terug. Er hing een dikke draad slijm uit de vulva.
Ik heb de andere 2 teckels verbannen uit de kamer. Ze wil dat niet. Zodra ze pootjes hoort, gromt ze al.
Verder nog geen weeen gezien aan de buitenkant.
Door vagebond
#2915075
Na, wat van die opschuifweeen van binnen, maar verder slapen. Ze maakte een raar geluid vanmiddag, schrok me rot, lag ze gewoon te dromen.
Ik neem haar steeds even mee naar buiten, daar doet ze direkt wat.
Is het niet zo dat na de temp. daling een deadline staat voor het bevallen? Gisteravond denk ik laagste temp. 36.35 0m 22.00.
Gaat weer lekker zo :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door