Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#291104
Brutus heeft vanmiddag twee keer gespuugd en de lucht die er vanaf komt is werkelijk niet om te nassen :-X. Ik heb echt in mijn leven nog nooit zoiets smerigs geroken.....

Het is een combinatie-lucht van doorgekookte bloemkool van 12 maanden oud, bedorven vlees, dierenwinkellucht, kaas die oud en bezweet is en vaag ruikt het naar poep. In 1 woord ruikt het totaal rot. Echt.

De kotst was voornamelijk water met wat stukken vlees die ik van gisterenavond herken.

Wat zouden jullie doen? Vasten en afwachten? Naar de DA? Denken jullie aan bedorven eten als je dit zo leest? Of een virusje? Hij is natuurlijk in het park geweest vandaag maar ik let altijd behoorlijk goed op. Volgens mij heeft hij niks gegeten.

Vanmorgen was ie nog aan het spelen en donderjagen. Vanmiddag heeft hij in het park gerend en gespeeld. Toen we thuis kwamen heeft hij weer gespeeld en ineens, out of the blue, moest hij kotsen...... Zijn neus voel koel, hij heeft geen koorts, maar volgens mij voelt hij zich ook niet echt 100% (misschien heeft hij, net als ik, last van de stank van zijn eigen kots! Pfff, ik heb gedweild, de kleedjes zitten in de was, de manden staan buiten, al wel gewassen en ik ruik de lucht nog steeds).

Herkend iemand mijn (vieze) verhaal? Ik heb echt brakend het braaksel op staan ruimen.....
Door Lizzy
#291114
gonny schreef: :-X ik herken t niet (de omschreven geuren)...maar oogt Brutus nu ziek??
Niet echt.... Ik vind hem een tikje kalmpjes voor zijn doen maar hij loopt wel te keutelen (ligt niet voor blij in zijn mand ofzo).
Door gonny
#291117
Lizzy schreef: Niet echt.... Ik vind hem een tikje kalmpjes voor zijn doen maar hij loopt wel te keutelen (ligt niet voor blij in zijn mand ofzo).
misschien toch maar voor de zekerheid niets geven? of halveren de maaltijd?? en natuurlijk wat okugest! Boris had van de week ook 1 dag dat hij maar spuugde en de volgende dag niets meer aan de hand! :-\
Door gonny
#291150
Lizzy schreef: Nou, hij is niet in orde hoor.... ik bood hem net wat yoghurt aan (vind hij normaal heerlijk) en nu moet hij het niet.....
:( dan is hij écht ziekjes dus.....bah...Boris heeft ook 1 dag niet willen eten, misschien een 1dagsvirusje...pffff vind dat altijd zo moeilijk met die beesten....je weet t gewoon niet...
Door Ine
#291151
De lucht herken ik wel, maar van lang geleden gelukkig!
Ennuh, hij kan niet in z'n mand, want die staat toch buiten? :P ;)
Maar Lizzy, ik zou gewoon okugest geven en vanavond even geen eten!
Verder niet naar hem kijken, want ik herken mezelf," ik kijk ze ziek!!"
Morgen zal het vast over zijn!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#291161
Als het zo stinkt dan kan het inderdaad van iets verkeerds eten zijn of van een infectie / virus , in iedergeval is het niet zomaar even een kotsje (als je snap wat ik bedoel) waarschijnlijk zal hij dan ook wel aan de dunne gaan, hoeft niet maar ik zou er wel rekening mee houden.
Door Annemieke
#291325
Flint is vorig jaar tijdens een wandeling ingestort. Zijn achterpoten zakte gewoon onder zijn lijf weg en heeft een half uur niet kunnen lopen. We hebben hem toen naar de auto gedragen en thuis op de koele plavuizen gelegd. Toen hij weer een beetje ging staan begon hij ook te spugen en ook dat stonk zo verschrikkelijk, precies wat jij zegt. De dierenarts zei later dat het eten van heel ver kwam, hij had ook de dag ervoor voor het laatst gegeten waardoor het zo stonk, het was al zowat poep kwam er alleen aan de andere kant uit :-X
Door tieneke
#291420
Ik herken het en ruik de lucht haast weer :-X
Dit was een paar weken terug toen Tinus een paar drollen scoorde,waarschijnlijk voelde hij zich al niet helemaal lekker want hij kotste de keuken finaal onder...kolere ik stond zelf over mijn nek te gaan en naar lucht te happen!!
De miniscule botresten van de vorige avond lagen er ook tussen :-X
Na een paar uurtjes was hij weer het ventje 8)
Door SHIVA
#291428
Afgelopen vrijdag had smiley de hond van mijn schoonzus het zelfde
deed de deur open om hem uit te laten en viel zelf haast bewusteloos van de stank
heel het huis onder gekotst heb nog nooit zo vreselijke vieze lucht geroken en het zag eruit als bijna strond
heb gelijk naar haar werk gebeld maar mocht het even van haar aankijken omdat hij niet echt een zieke indruk maakte
volgende dag was hij weer het ventje
mischien een virus of zoiets
weet het ook niet maar hoop dit niet nog een keer te moeten ruiken en op te ruimen
gr en het beste ermee shiva
Door K@rin
#291495
Ja, hier ook wel eens gebeurd hoor !!
Stinken, niet te krap.
Ik vroeg me dan ook wel eens af of het nu dunne poep of braaksel was ::) ::)
Ik ruim het eerste snel met stoffer en blik op, daarna pas met de dweil aan de gang, want anders ga ik ook direct over mijn nek ....

Beterschap !!!
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 30 mar 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door