Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2914464
Sinds kort is Sam niet meer bang om naast de fiets te lopen, maar hij loopt meestal in draf, maar in een laag tempo
Soms gaat ie een stukje in galop en dan wil ie wel sneller, maar dat is maar voor een kort stukje.
Dat hij draaft daar ben ik wel blij mee, omdat dat volgens mij minder belastend is voor zijn schouders/ heupen dan in galop lopen.
Maar hoe kan ik zijn tempo omhoog krijgen?
Sam is kruising windhond met ?
Als hij vrij loopt , kan hij enorm sjezen.
#2914472
rosmin schreef: Sinds kort is Sam niet meer bang om naast de fiets te lopen, maar hij loopt meestal in draf, maar in een laag tempo
Soms gaat ie een stukje in galop en dan wil ie wel sneller, maar dat is maar voor een kort stukje.
Dat hij draaft daar ben ik wel blij mee, omdat dat volgens mij minder belastend is voor zijn schouders/ heupen dan in galop lopen.
Maar hoe kan ik zijn tempo omhoog krijgen?
Sam is kruising windhond met ?
Als hij vrij loopt , kan hij enorm sjezen.
Niet...!
Een hond moet draven aan de fiets en het kan eventueel wel iets sneller maar je moet hem denk ik niet uit dat ritme willen halen... dus dat sjezen.. dat is aan de fiets helemaal niet de bedoeling ;-)
Gewoon langzaamaan iets harder gaan, maar ik zou het niet overdrijven.. als hij gewoon netjes meedraaft in een constant tempo zou ik dat zo houden ;-)

Suzanne
#2914486
Gewoon harder gaan fietsen, zodra hij in galop gaat, ga je te snel. Blijven proberen om het tempo op te schroeven. Hangt natuurlijk van spierkracht en conditie af wat hij aan kan, dus gewoon goed kijken naar de hond tijdens het fietsen en ook daarna, hoe moe hij is, stijfheid enz. Soms helpt het de gangen te koppelen aan commando's dus 'draf', 'galop', zodat je meer kunt sturen.
#2914488
Ik laat altijd de hond tempo bepalen, in draf. Her en der voor de lol een keer een stukje galop, maar de kilometers maak je in draf. En als dit zijn tempo is, is het zijn tempo. Misschien gaat ie nog iets vlotter als hij beter gewend is, misschien ook niet. Het heeft ook niet veel met grootte te maken. Mijn Oscar loopt als hij goed in zijn vel zit 12 a 13 km per uur, terwijl Nox van Pallas ongeveer 8 a 9 km per uur gaat in draf. En die zijn ongeveer even groot en ook niet in het bijzonder heel anders gebouwd ofzo.
#2914513
ok ,dank julie wel voor je reacties tot zover,
Sam draaft nu net een beetje sneller dan wanneer we wandelen,
zijn "fiets" conditie moet ook nog verder worden uitgebouwd,
ik ga niets forceren, ik wil dat hij het  leuk blijft vinden en dan komt een beetje extra tempo vast vanzelf als hij meer conditie heeft gekregen en sterkere spieren
Ik vind het al zo GEWELDIG  dat hij dit nu durft en vrolijk wordt is als ik de fiets pak
#2914570
Hier zijn ze er ook dol op. Wij fietsen nu sinds een paar weken. Wij laten de honden het tempo bepalen. De eerste paar seconden gaan ze in galop en daarna vrij snel over in draf. De heenweg fietsen we ongeveer 14km/h en de terug weg rond de 10km/h
Het laatste stukje wandelen we.
Tussen de heen en terug weg word er ook nog een uur gewandeld en af en toe wat gezwommen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door