Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2914413
Tequila en Ziggy hebben beiden regelmatig ontstekingen tussen de teentjes en aangezien we er met reguliere medicatie en zalven niet vanaf komen ben ik het nu dagelijks aan het behandelen met een zelfgemaakt papje van pure aloe vera gel en biologische havervlokken en melk, na het schoonmaken hiermee smeer ik de teentjes goed in met calendula olie en dit lijkt vooral bij Ziggy heel goed te helpen.  Bij Tequila gaat het wat trager, maar bij hem zijn de klachten ook erger, maar er is duidelijk verbetering te zien. Nu heb ik dit keer de calendula olie bij een andere bio winkel gekocht en nu blijkt dat er in deze olie toevoegingen zitten e  ik durf hem daarom niet te gebruiken, dus ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen of ik het wel of niet verstandig is om deze olie te gebruiken,  zo niet dan koop ik gewoon die ik altijd heb.

Dit bevat de olie:Sesamum indicum oil, betula alba leaf extract, glycine soja oil, calendula officinalis flower extract, tocopherol, citrus medica limonum oil, aniba rosaedora oil, citrus aurantium dulces oil, helianthus anuus seed oil, rosmarinus officinalis extract.
#2914423
Als je hond een graan allergie heeft, is havervlok overigens geen goed idee. Dat even als opmerking.

In de olie zit dus sesamolie, ruwe berk, glycine is een aminozuur dus een aminozuur uit soja olie, een vorm van vitamine E (tegen het ranzig worden van de olie), citroenolie, rozenhoutolie, zoete sinaasappelolie, zonnebloemolie, rozemarijnolie.

Jammer dat ze sommige namen fout schrijven. Dat geeft je wel een beetje een "mmm gevoel", tenminste, bij mij. Maar goed, op zich zou dit geen probeem moeten zijn, denk ik. Ja, tenzij een van de twee natuurlijk allergisch is voor 1 van de ingredienten.... Maar ik ben bang dat je dat pas weet als je het toepast. Er zit in ieder geval niks in waarvan ik denk "ieksssssssss!".
#2914444
Beide honden lijken niet allergisch te zijn voor granen, zeker weet ik het niet :-[, maar wellicht voor de zekerheid alleen met aloe vera wassen dan? Ik neem aan dat als ik havermeel gebruik dat dit hetzelfde negatieve effect kan hebben. Ik had dit mengsel een beetje gebaseerd op de informatie in dat stuk: de allergy sollucion. Beide honden reageren nl erg slecht op shampoo, zowel milde natuurlijke shampoo als allergie shampoo vd dierenarts.

Het is een Spaans merk, dat verklaart de fouten wellicht ::)
#2914453
Laura2004 schreef: Beide honden lijken niet allergisch te zijn voor granen, zeker weet ik het niet :-[, maar wellicht voor de zekerheid alleen met aloe vera wassen dan? Ik neem aan dat als ik havermeel gebruik dat dit hetzelfde negatieve effect kan hebben. Ik had dit mengsel een beetje gebaseerd op de informatie in dat stuk: de allergy sollucion. Beide honden reageren nl erg slecht op shampoo, zowel milde natuurlijke shampoo als allergie shampoo vd dierenarts.

Het is een Spaans merk, dat verklaart de fouten wellicht ::)
Als ze geen graan allergie hebben, gewoon lekker doorgaan! Havermeel is hetzelfde ja.
Oh OK. Nou, ik zou dit zelf gewoon durven gebruiken, deze olie.
#2914457
Bij Ziggy heb ik in het verleden trouwens wel een eliminatie dieet gedaan e  haar huidklachten bleken niet voedingsgerelateerd. Bij Ziggy ontstaan de ontstekingen wel door een allergische reactie ergens op, waarop weet ik niet, maar het is wel duidelijk dat haar klachten verergeren als het warmer weer is.

Bij Tequila vermoed ik dat het geen allergie is maar puur door extreme overbelasting van 1 poot in combinatie met het dagelijks wandelen op een  hele ruwe  warme grond en wellicht ook verminderde afweer door veelvuldig en langdurig medicatie gebruik en meerdere medische ingrepen.  Hij heeft deze ontstekingen alleen maar bij één poot, het begint als een soort blaren en het worden uiteindelijk ontstekingen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 27 apr 2014, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door