Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2913335
Van de dierenarts een scaliborband meegekregen i.v.m zandvliegen. Nu zei de assistente dat ze bij thuiskomst ook wormtabletten zou moeten hebben i.v.m de vossenlintworm en een maand later nog eens. Nou zou ik haar ontlasting liever eerstlaten nakijken. Maar....hoe wat waar precies? Heeft iemand enig idee? De sscaliborband ben ik ook niet zo voor eigenlijk. Zijn er alternatieven? Alvast bedankt voor de reacties.
#2913893
Heb op het kaartje van de dierenarts en internet gezien dat we voornamelijk in wit gebied verblijven. Dus het risco zou te overzien moeten zijn. Geel gebied is alleen waar de vossenlintworm voorkomt, dus ik zou eventueel bij thuiskomst ontlasting onderzoek kunnen doen? Iemand een idee hierover?
#2914401
Voor de hond is een vossenlintwormbesmetting niet heel gevaarlijk. Voor mensen echter wel (soms zelfs dodelijk)
Ik woon in een gebied waar besmette vossen leven (oost Groningen). Omdat de vossen in de tuin komen en mijn hond soms een hap neemt van wat ze tegenkomt laat ik regelmatig de ontlasting controleren. Tot nu toe was ze steeds schoon.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door