Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iris-Iris
#2914387
Hallo,

Onze honden krijgen kvv en omdat de herder zo erg schrokt zijn wij karkassen van kip, konijn en zalm bij gaan geven. En 1 keer per week pens.

Nu heb ik de 'regeltjes' gelezen en had ik toch nog vragen.

Hoe zit het als ik hem 2 keer pw lotgering totaal rund-lam-kip geef  en de rest van de dagen pens, kipkarkas, vis en konijn met de organen lever, niet en hart?

Moet ik dat dan bij gaan geven of heeft hij daar genoeg aan vanuit de lotgering. Dat bestaat uit 70% spiervlees 15%bot en 15% orgaan.

Ik hoor dat iemand mij duidelijk kqn uitleggen hoe dat precies zit. Op de kip-konijn-vis zit veel vlees.

Groetjes Iris
Door Lizzy
#2915085
Iris-Iris schreef: Hallo,

Onze honden krijgen kvv en omdat de herder zo erg schrokt zijn wij karkassen van kip, konijn en zalm bij gaan geven. En 1 keer per week pens.

Nu heb ik de 'regeltjes' gelezen en had ik toch nog vragen.

Hoe zit het als ik hem 2 keer pw lotgering totaal rund-lam-kip geef  en de rest van de dagen pens, kipkarkas, vis en konijn met de organen lever, niet en hart?

Moet ik dat dan bij gaan geven of heeft hij daar genoeg aan vanuit de lotgering. Dat bestaat uit 70% spiervlees 15%bot en 15% orgaan.

Ik hoor dat iemand mij duidelijk kqn uitleggen hoe dat precies zit. Op de kip-konijn-vis zit veel vlees.

Groetjes Iris
Het is me niet duidelijk hoe je verdeling kip en pens in je zelf samengestelde deel zit. Want dat zit dus ook al in de Lotgering, dus dat zou ik dan wel beperken in het zelf samengestelde gedeelte. Anders krijgt je hond teveel kip/pens/rund binnen.
Door Iris-Iris
#2915194
Geen idee dus hoeveel kip er in de lotgering zit. En volgens mijn gekregen informatie zit er geen pens in. Die heb je weer apart...

De pens is 1 kilo en de kipkarkassen zijn dat ook. Het zou dus beter zijn om een complete rund worst te nemen?
Laatst gewijzigd door Iris-Iris op ma 28 apr 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door